hErkit's blog - Nord-Norge solo!

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by tshansen »

Høres jo veldig bra ut. Det var jo til tider noe vanskelig å få til turer ilag [emoji38]

Dette gir jo rom for å mobbe litt videre. Selv har jeg jo gått for traktor, men det er enda verre å gå for HD :-D

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by Jeanette »

Velkommen tilbake :thumleft
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: RE: Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by herkit »

LordShaft wrote:Høres jo veldig bra ut. Det var jo til tider noe vanskelig å få til turer ilag [emoji38]

Dette gir jo rom for å mobbe litt videre. Selv har jeg jo gått for traktor, men det er enda verre å gå for HD :-D

Note4
Hehe, husk at eg min forrige sykkel var traktor. Du veit aldri om du plutselig blir higen på HD sjøl, så trø forsiktig [emoji6]

- hErkit
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart 21. februar

Post by tshansen »

Jeg har måtte svelge noe jævlig med kameler etter å ha gått til innkjøp av traktor [emoji14]lystre

Men det skal sies at kjøregleden og mc livet har tatt en formidabel endring til det bedre. Jeg syns HD er tøft, men det skal jaggu snø tett før jeg kjøper en sånn selv :erte

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by herkit »

Sånn, da var vi igang igjen! Henta sykkel ut fra vinterlagring i dag. For en deilig følelse! Det blei bare den korte turen fra Harley Davidson Bergen og heim, men det er bare starten på nåkke som eg e overbevist om at blir en fantastisk sesong! Som eg lovte i desember er her litt fleire bilder av "nye" sykkelen:

Image
Image
Image

Så til midtlivskrisa som eg nevner i emnet. For vel ei veke sida bestemte eg meg for å gjør nåkke eg har tenkt på i over et år no. Nemlig at eg drar på langtur neste år. Når eg sier langtur så meiner eg det i ordets rette (u)forstand. Eg har gått lenge og vært mindre motivert på jobben, og egentlig bare følt at eg kun har eksistert på denne planeten, så da fant eg ut at det var på tide å røske opp i systemet litt. Egentlig var planen å vente til 2018 slik at eg kunne reise dagen etter 40-årsdagen min, men så har eg rett og slett tenkt: screw it! Eg gidder ikkje vente så lenge. Så neste år setter eg meg på flyet, flyr over dammen og tilbringer dei neste 4-6 månedene på veien i USA. Målsetninga er at eg skal ha vært innom alle dei 48 statene på fastlandet før eg vender snuten heimover igjen. Eg har oppretta blogg, twitterkonto, facebook side og en flickerkonto. Bloggen finner dåkke på http://thegreatescape.no.

Som en liten oppvarming og test av langturkapasiteten til sykkelen har eg bestemt meg for å kjøre til Nordkapp med et stopp på http://www.nordicharleydays.com/nb/, i august. Det tipper eg blir jævla fett (det blir jo garantert knallsommer der da).
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by Tommas »

Det blir nok en knalltur! Har vært innom alle 48, men brukte noen år på det 8)

Utrolig mye kult å se på!
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by herkit »

Eg tar gjerne imot tips om steder å se og ting å gjøre! Har du leid sykkel der borte eller har du nåkken gang tatt med din egen? Det er et av problemene som må løysast, det er uaktuellt å leige der borte siden det vil koste omtrent like masse som å kjøpe en flunka ny sykkel når man skal være så lenge. Er visst litt dill med forsikringer og slikt. Vurderer å selge her og kjøpe brukt der borte, men da kommer det vel dill med å registrere sykkel som utlending i tillegg...
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by Tommas »

Dessverre i bil :redface

Jeg ser flere som frakter syklene sine over, så det virker absolutt gjennomførbart?

Drøssevis med steder å anbefale, og det har sikkert andre også, men som en start er Beartooth Highway og Highway to the Sun fantastiske veier. Google litt der, utrolig mye flotte steder. I det hele tatt har alle nasjonalparkene vært særdeles fine!
ArcticTiger
Posts: 2519
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by ArcticTiger »

@herkit: Endret.
Last edited by ArcticTiger on 15 Mar 2016 17:31, edited 1 time in total.
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by herkit »

Nja, om den hadde vært minst et tiår yngre så kunne det vært en mulighet. Men har igrunn uansett satt meg fast i ideen om at det skal være Harley eller i det minste amerikansk, mest fordi eg tenker at amerikanerene vil sette pris på det.

- hErkit
ArcticTiger
Posts: 2519
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by ArcticTiger »

Beklager at jeg spammet bloggen din :redface
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by herkit »

Det tok eg ikkje ille opp, men ja, som sagt blir det nok uansett ingen eldre sykkel enn den eg allerede har. Er ellers nysgjerrig på om du har tips ang forsikring og registrering, har lest at man må ha amerikansk adresse og i enkelte stater amerikansk sertifikat?

- hErkit
ArcticTiger
Posts: 2519
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by ArcticTiger »

herkit wrote:Det tok eg ikkje ille opp, men ja, som sagt blir det nok uansett ingen eldre sykkel enn den eg allerede har. Er ellers nysgjerrig på om du har tips ang forsikring og registrering, har lest at man må ha amerikansk adresse og i enkelte stater amerikansk sertifikat?

- hErkit
- For å registrere et kjøretøy må du ha en egen amrikansk adr, evt bruke en c/o adresse til en venn/slektning som går god for dette.
- Det er vanskelig å få forsikring, som du MÅ ha. I tillegg til å ha adresse, er det til stor hjelp hvis noen du kjenner der kan "gå god for" deg.
- Gyldig norsk førerkort godtas generelt over hele USA.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by Kant1 »

En REAL langtur.... fy faen i helvete og fandens oldemor (for å sitere en av Hardanger største ordkunstnere) så kult. Slikt drømmer jeg om, men kommer neppe til å oppleve det. Jeg bøyer meg i støvet og er selvsagt DRITmissunnelig. Enkelt og greit :thumleft =D>

Kan desverre ikke hjelpe deg med forsikring, frakt/ikke frakt, kjøp/ikke kjøp osv osv der borte, for jeg har aldri vært i noen av statene der..

Men igjen.. jeg heier på fra Hardanger, og misunner deg dette. :shock:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4742
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: hErkit's blog - Sesongstart + midtlivskrise

Post by Palma »

Den sykkern din, det var ikke noe fæl smerte å hvile øynene på den ei stund. Og turen, goshameien altså. Det blir heftig. Lykke til med planlegging :thumleft . Du må hilse :)
Post Reply