Epic bloggen (Fireblade in da house)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Epic bloggen (Fireblade in da house)

Post by Lord_Epic »

Får vel prøve meg på en av disse jeg også, regner med at alle er utrolig nysgjerrig på hva jeg har å si ;-)

Hmmz, hva skal jeg begynne med da.. Heter Thomas og bor i et lite hus på en liten øy ved navn Sotra et lite stykke utenfor Bergen. Trives forsovidt godt som hus eier, er drit å liksom måtte gjøre noe med huset hele tiden men men. Satser på å få asfaltert i år, da det er seriøst ukult å drive å trille på sykkelen på grus (ikke alle som er like enig i motivene mine for å gjøre ting)

Utdannet elektriker og jobber i Sønnico offshore i Bergen, og reiser stort sett rundt i nordsjøen og skrur på systemer jeg ikke skjønner bæret av. Eller som nå er jeg på en flyte rigg som ligger til kai i Ølen av alle plasser.

Alltid hatt lyst å kjøre motorsykkel siden jeg var liten og så min første R-sykkel. Var nære på tidlig i 20 årene, men mellom familie som kne ba meg å la være og forsikrings selskaper som skremte vettet av meg så lot jeg det gå. Drev et par år med bil, herjet på med trimming, anlegg og det som verre var. Kjekt det, men fikk fremdeles vondt i magen hver gang jeg så en sykkel på veien.

Men så en sommer dag i 2010 smalt det, alt for mye prat om mc over alt. Tok en telefon til en kjøre skole for å forhøre meg litt om priser og andre praktiske ting, før jeg egentlig viste hva som hadde skjedd så var jeg meldt på intro kurs.
Etter som jeg aldri hadde kjørt noe på to hjul som gikk uten at jeg måtte trø så viste jeg ikke litt hva jeg hadde i vente. Men da jeg plutselig var på motorveien første kjøretimen innså jeg jo at dette var tingen for meg.

Det var en lang reise i grunn, gikk vel 3 måneder før det ble oppkjøring da jeg var mye vekke på jobb. I mellomtiden så begynte sykkel jakten samt jakten på et forsikrings selskap som ikke ville ha en måneds lønning for å forsikre meg. Etter mye, veldig mye leting og fortvilelse så endte jeg med en 1995 Kawasaki ZX6R og Unison forsikring veldig fornøyd med sykkelen. Håper egentlig at jeg slipper å finne ut om jeg er fornøyd med Unison.

(Røyke pause)

Hvor var jeg, ja jakten på lappen. 1 måned før oppkjøringen så sto sykkelen klar og ventet på meg, pusset og satt i boden og "øvde" (ikke videre stolt av det :) ) .
Så kom dagen, gikk rett til helvete. Lang historie kort så lå jeg i forsterstilling i sengen i to dager :D Så kom det 6 uker med ren pinelse, jobbet så mye som mulig for å slippe å måtte gå forbi sykkelen og sitte meg i bilen hver dag.

Men så en strålende tirsdag i oktober gikk det veien, så et par uker senere var sesongen over :?

Men takket være 5 uker på jobb i Kina så gikk vente tiden fortere enn jeg fryktet :D

Ja, da var det vel ikke så mye mer jeg gadd å skrive i denne omgangen ( må jo være plenty vel?)

Avslutte med et bilde av frøkenen i huset som gjør det verdt å stå opp en gang på formiddagen \:D/

Image
Last edited by Lord_Epic on 01 Jun 2013 22:09, edited 11 times in total.
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Epic bloggen

Post by supermons »

Grattis med blogg! :)

Ble kul uten dekaler synes jeg!
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: Epic bloggen

Post by Ulvinnen »

Gratuleter med blogg!
Er det sånn å forstå at du tok lappen nå sist høst, rett før sesongslutt? Da hadde du uflaks. Med så lang pause uten å ha fått kjørt noe særlig, må du være veldig forsiktig når du starter sesongen. Kanskje lurt å spandere på seg en kjørtime eller to, bare for å komme i gang igjen uten uhell.
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Epic bloggen

Post by Lord_Epic »

Takker :)

Var ikke mye kjøring jeg fikk før sykkelen ble parkert i fjord nei. Men føltes utrolig naturlig å sette seg på sykkelen igjen, fikk meg 3 lange dager forige uke med bare kjøring. Tror nok ikke jeg kommer til å ta noen kjøre timer, men jeg vurderer fremdeles litt når og hvor jeg kjører. For eksempel så har jeg valgt å prøve å holde meg unne det værste rushet nå med det første. Er forholdsvis klar over begrensningene mine, er en del av de :)
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Epic bloggen

Post by supermons »

Eller bare ta deg en tur med andre rutinerte sjåfører :) Selv har jeg lært en del av å kjøre med mer erfarne motorsyklister. Er vel ikke lenge til Bergensgjengen begynner å møtes ukentlig?
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Epic bloggen

Post by KiM »

Vi møtes sånn halvveis ukentlig :P Har ingenting fast ;D Om jeg skal kalle meg rutinert er vel heller litt mer diskutabelt ;D
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Epic bloggen

Post by Lord_Epic »

Er jeg heldig får jeg vel kanskje lov å hive meg med om jeg spør pent :)
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Epic bloggen

Post by KiM »

Burde ikke være noe problem det :)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Epic bloggen

Post by Lord_Epic »

Jepp jepp, da var det ca 5 timer jobb i morgen så er det rett hjem til sykkel, regnvær og en pakke fra Alpinestar i posten. gleder meg? stemmer det ja :D
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
User avatar
Lord_Epic
Posts: 499
Joined: 17 Oct 2010 12:49
MC: -01 Honda Fireblade
-02 Yamaha R6 [R.I.P]
-95 Kawasaki ZX6R [Solgt]
Location: Der sjøsprøyten treffer landet

Re: Epic bloggen

Post by Lord_Epic »

Da var mitt første velt et faktum... gammel dame som ombestemte seg midt i en rundkjøring og dermed måtte Thomas bremse mer enn ønskelig. Veldig spent på hva taksten blir, er stygt redd for at den blir kondemnert. Men men, ingen Ble skadet og penger er nå bare penger.
He who makes a beast out of himself,gets rid of the pain of being a man
AdrianK
Posts: 298
Joined: 09 Oct 2010 05:56
MC: Nå: Kawasaki ZX 6r - 1997 mod (ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500S - 2001 mod
Location: Bergen

Re: Epic bloggen

Post by AdrianK »

Nedsig...! kondolerer.... :(
Nå: Kawasaki ZX 6R - 1997 mod (Ombygget til streetfighter)
X: Kawasaki Z 750 - 2005 mod
X: Kawasaki GPZ 500 S - 2001 mod
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Epic bloggen

Post by supermons »

Neeei :( Så kjipt..
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Epic bloggen

Post by Jeanette »

Æsj, så kjedelig :( Uansett godt det går bra med deg!!
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Epic bloggen

Post by Jarle »

Ai ai, kondolerer...
Kjedelig i begynnelsen av sesongen...

Bilder av sykkelen?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: Epic bloggen

Post by EspenL »

Så jævli kjipt!!! :shock:

Hvis man skal kunne si noe positivt må det være at du kom helskinnet fra det og at du er en (bedriten) erfaring rikere som sikkert gjør deg til en enda bedre mc-fører.
Har selv fått noen støkk og hatt noen skremmende opplevelser under mc-kjøring.... og er ganske sikkert på at det har gjort meg til en bedre og mere fornuftig mc-fører. Bank i bordet!!! :D
Post Reply