Anton's RS125 - Öhlins mottatt

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Anton
Posts: 143
Joined: 28 Sep 2008 10:20
MC: 2006 Aprilia SXV550
2004 KTM SMR525
1999 Yamaha YZF-R6
1998 Aprilia RS125
Location: Rogaland

Anton's RS125 - Öhlins mottatt

Post by Anton »

Image


Personlig Informasjon

Hei!

Siden jeg nærmer meg alderen av 18, og tiden for mellomtung (er bestilt) begynner å bli realistisk. Så tenkte jeg at det kanskje var på tide at jeg fikk ut litt informasjon om meg selv. Har for det meste bare snoket rundt på forumet her. Da jeg holder meg mest på Apriliaforum.no, da jeg selv er eier av en Aprilia RS125. Det har alltid vært noe spesielt ved det italienske. Både av dagens biler og motorsykler.

Kan begynne med å fortelle litt om meg selv. Jeg heter da Anton. Og er født den 11.11.1994 (ja, i år er det 11.11.11 som er datoen). Jeg kommer fra Varhaug, ca. 3 kvarter fra Stavanger, ligger i Rogaland fylke. Har ingen lett-mc lapp, men både den og mellomtung er bestilt. Samt bil-lappen. Jeg har alltid hatt en lidenskap til 2-hjula kjøretøy. Det er bare noe HELT spesielt ved å kjøre en 2-hjuling, uansett hva det er på to-hjul. Så er det alltid gøy! Derfor er jeg selv nå eier av en Aprilia RS125, en MEGET spesiell RS125. Denne kommer jeg neppe til å selge selv om jeg blir 18. Det er det selvfølgelig et par grunner for.

Den dagen jeg fikk sett sykkelen min for første gang, var den dagen jeg ble totalt forelsket! Og det er jeg fortsatt! Nå nærmer den seg det punktet jeg kan kalle den perfekt (selv om den aldri blir det). Ja, du kan vel forsåvidt kalle det et prosjekt av en nyere type sykkel. Noen mener jeg er gal, noen mener det jeg driver med er idioti. Jeg lever for motorsykler.

Selv vil jeg kalle meg for en perfeksjonist, som aldri blir fornøyd. Alt jeg får inn, går til RS'en min. Og det burde du vel klare å se om du vet forskjell på en original RS125 og en spesiell RS125. For å si det enkelt, så har jeg brukt godt over 100 000kr på RS'en totalt. Selvfølgelig har litt gått til forsikring og sånt da. Men du kan vel si at jeg har brukt 80 000kr på denne sykkelen totalt uten om forsikring og lignende. Når jeg blir 18 har jeg planer om en til sykkel. Hvilken sykkel det blir er foreløpig usikkert, men blir ihvertfall en racing sykkel.

Når det kommer til utdanning så går jeg elektro VG1. Og satser på flyfag (flymekaniker), kjøretøy (motorsykkel) eller automasjon (ROV-operatør). Interesserer meg veldig for motorer og lignende.

Håper at dette ga dere et lite innblikk av min personlighet. :)



2006 Aprila RS125 Nero Edition - historie :)
Jeg satt mange ganger hele dagene og tenkte på hvilken lett sykkel som skulle bli min. Var å kikka på flere rundt i Norge, blant annet på en RS125 Lorenzo Replica i Haugesund/Stord og en YZF-R125 hos en forhandler. Egentlig så var det YZF-R125 som stod på første plass på lista mi når jeg skulle kjøpe, problemet var at jeg hadde ikke prøvd verken YZF'en eller RS'en når jeg "bestemte meg for YZF. Så kom tida når vi dro til forhandleren for å få litt info osv. om YZF'en. Fikk prøvekjøre den en liten tur og den virka som en veldig grei sykkel.

En uke senere dro vi å kikka på Lorenzo Replica'en. Den var bare helt sinnsykt rå imotsetning til YZF'en som plutselig ble tynn og spinkel iforhold til Lorenzo Replica'en. Fikk ikke prøve denne av en eller annen grunn og han som solgte den var litt snål av seg, i tillegg så var prisen veldig stiv. Så da dro vi bare hjem igjen.

Plutselig kom det en annonse ut på finn.no som viste seg å være rett i nærheten (Ålgård, 15min herfra), dette var altså da en 2006 RS125 Nero Edition kjørt 5537km til 46 000kr. Så avtalte jeg en visning med han duden som eide den. Når vi kom opp der kom far til han som eide sykkelen ut. Så begynte far min og far hans å snakke sammen, akkurat som om de kjente hverandre. Og det gjorde de også. Etterhvert så dro vi hjem, så sa far min at jeg fikk tenke på det. Jeg bestemte meg for å kjøpe den. Og fikk den for 39 000kr. :D

Jeg hentet sykkelen min den 25. juni 2009. Og jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den. :D Jeg ble utrolig overrasket over hvor fort den gikk originalt iforhold til den YZF'en jeg prøvde tidligere. :). Den har ingen skader/mangler/feil og alt er originalt. Forrige eier hadde aldri kjørt den om vinteren eller når det regnet. Ellers har jeg ikke så store planer enda, må først få tak i litt penger. Men har en liten liste over hva som kommer eller hva som har blitt gjort;

(Montert - Ikke handlet - Motatt - Under behandling):


Styling/Utstyr til sykkelen:

~ Rød refleks rimtape
~ Dekktusj
~ Iridium sotet vindskjerm
~ Carbon bakskjerm
~ Carbon framskjerm
~ Carbon ankelbeskyttere
~ Carbon instrumentbeskytter
~ Carbon kjedebeskytter
~ Carbon forbremsvæske lokk bak
~ Carbon tenningscover
~ Carbon fordrevcover
~ Carbon styrekronebeskytter
~ Carbon tanklokkbeskytter
~ Egoseat
~ Svart sete
~ Nye blinklys
~ Aprilia tankpad
~ Cyclone C-11 alarm - med 2 kontroller
~ Nye barends
~ Aluminium Fuel Tank Cup Washer - Red
~ Paddock Stand Bobbings - Gold
~ Aluminium Fuel Tank Bolt - Black
~ Screen Bolts - Red
~ Aluminium Gear Change Rod - Black
~ Aluminium Engine Case Bolt Set - Red
~ Rear Wheel Spindle Nut Titanium - Gold
~ Aluminium Fairing Bolt Set - Red
~ Foot Pegs - Red
~ JSR Racing Rear Sliders
~ JSR Racing Front Sliders
~ Gear Lever - MX
~ LED Front Blinkers
~ LED Rear Blinkers
~ Evotech Performance Tail Tidy
~ Evotech Performance Sign Light
~ LED Relay
~ Vacum Gauge
~ Italia flagg skilt refleks
~ Lakke drevboltene
~ Xenon 55W 6000K
~ Nobunaka Racing rearsets red/black
~ Stickers fra mange produsenter
~ Kjedekutter
~ Spring Hook
~ Compression Tester
~ 2 x Front Sprocket Circlip
~ Öhlins AP750 46HRCL

Absolutt all carbon på sykkelen er 100% ekte!


Mekanisk:

~ Regina gull-kjede
~ Mitaka-sylinderkit
~ Wiseco/Wossner stempel
~ Pipercross Panel Filter
~ 17-38 (toppfartsdreving)
~ Depotstøtte bak
~ Depotstøtte foran
~ Ta CDI-sperre
~ Få RS'en til å starte etter trimming
~ VForce 3
~ NGK Spark Plug BR10EIX
~ RAVE 1
~ RAVE 2
~ Riktig dysing
~ Tyga Performance Stainless steel anlegg
~ Tyga Performance carbon lyddemper
~ 34mm forgasser
~ 34mm innsug
~ Lage vakum-nippel på 34mm innsuget
~ Twin Curve Racing CDI
~ Vertex stempel
~ Athena pakninger
~ Ny speedo-sensor
~ Haynes Aprilia Manual
~ 2 x Aprilia RS125 Balance Shaft Gear + Drive Gear Circlip
~ Aprilia RS125 Crankshaft Oil Seals



Bekledning:

~ Cobra skinndress
~ Cobra kjørehansker - carbon
~ Alpinestars svart skinndress
~ Kjøresko
~ Shark RSR2 Carbon/Black
~ Shark RSR2 Iridium/Speil - visir
~ GoPro HD Motorsport kamera
~ Spidi ryggskinne


Listen vil bli oppdatert. :)


Jeg gidder ikke legge inn alle oppdateringene fra Apriliaforum nå, da det tar "10 år" å laste opp bildene for dere. Så dere får heller klikke dere innpå hver oppdatering her ifra. Så legger jeg heller ut oppdateringer underveis her i tråden fra nå av. :)


____________________________________________________________________________________________________



Leter du etter en spesiell update? Har gjort det enkelt for dere, samler alle updatene under her. Så slipper dere laste opp ALLE bildene eller evt. se gjennom alle sidene. :)


Første post:
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... 08&start=0

CDI-sperre tatt & Rød rimtape (01.08.09) & Dekkpenn (20.08.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... 8&start=15

Iridium sotet vindskjerm & tanklokk dekor (3. August 2009) & PHOTOSHOOT (6. August 2009)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... 8&start=30

Skinndress, Limrest fjerning & Polaris ownage(28.09.09 & 05.09.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... 8&start=45

Kjøresko, kjørehansker & RAVE1, FP-anlegg, Boysen Reed Blader, 34mm. Dell'orto forgasser, 34mm. innsug, NGK BR10EG (09.09.09 & 16.09.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... 8&start=60

34mm forgasser, 34mm innsug, RAVE1, FP-anlegg, stilt opp oljepumpa, Boysen Reed blader, Borra hull til vakumnippel i 34mm innsuget (22.09.09 & 23.09.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=135

CARBON & RIMTAPE MONTERT (30.09.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=165

STAGE 6 Powerfilter montert & første velt. (20.10.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=180

Knukket RAVE-blad? (18.11.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=195

Vasking (18.11.09 - 24.11.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=225

Rave og diverse bilder (01.12.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=270

Bilde update (11.12.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=300

UPDATE (22.12.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=330

Liten jule update (24.12.09)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=345

Januar-update (13.01.2010)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=435

Pakke fra Speedoptions (14.01.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=450

Mini-lakkering (26.01.10 - 27.01.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=465

Rimtape hentet, ny olje kjøpt og Zink grunning kjøpt(01.02.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=480

Rimtape montert, felg med nytt dekk hentet (05.02.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=495

Front depotstøtte, clutchdeksel pakkning, clutchlameller og diverse polerings ting(11.02.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=540

Mye nytt! (28.02.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=570

Våren nærmer seg! (19.03.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=645

Lakkering (?) -og noen bilder (02.04.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=675

Noen få bilder (06.04.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=705

Photoshop lakkering (26.04.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=780

Smakebit (07.05.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=825

Honda SFX in da house! (07.07.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... &start=885

"Trailer" update! (09.07.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... start=1065

Noen videoer! (10.07.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... start=1080

Noen få bilder av forventninger (30.07.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... start=1170

Hvordan skal jeg beholde den? (27.08.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... start=1260

Bilder av vinterleketøy i action (09.12.10)
http://apriliaforum.no/viewtopic.php?f= ... start=1575

Skjærings med bilder (13.12.10)
http://apriliaforum.no/viewtopic.php?f= ... 42#p196442

Flere bilder av skjæring og ryddig garasje (14.12.10)
http://apriliaforum.no/viewtopic.php?f= ... 22#p196722

Alpinestars skinndress mottatt! (17.12.10)
http://www.apriliaforum.no/viewtopic.ph ... start=1680

Öhlins bakdemper og motor ute av SFX'en (10.02.11)
http://apriliaforum.no/viewtopic.php?f= ... 87#p206787


____________________________________________________________________________________________________


Et lite innblikk av sykkelen for ca. 1,5 år siden. Forandret en god del, men har ikke noen helhetsbilder av sykkelen da den står i deler. :)


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


____________________________________________________________________________________________________



Takk for oppmerksomheten! Er det noe dere lurer på så er det bare å spørre, så svarer jeg så godt kan! :)

Ha en fortsatt god dag. :)


Mvh
Anton
Last edited by Anton on 11 Feb 2011 15:12, edited 1 time in total.
It's not just my bike, it's my identity - it deserves only the best.
Anton
Posts: 143
Joined: 28 Sep 2008 10:20
MC: 2006 Aprilia SXV550
2004 KTM SMR525
1999 Yamaha YZF-R6
1998 Aprilia RS125
Location: Rogaland

Re: Anton's RS125 - Öhlins mottatt

Post by Anton »

UPDATE: Öhlins bakdemper og motor ute av SFX'en (10.02.11)

Da var det på tide med en liten update igjen, siden det var noen som ønsket bilder av diverse ting. Jeg har en stor dårlig nyhet for dere bilde interesserte. Jeg reformaterte PC'en da det uheldigvis gikk feil og den slettet D-disken. Jeg hadde nesten 40GB med bilder og filer. Virkelig synd at dette måtte skje, for her var det bilder fra jeg fikk sykkelen min. Og MANGE andre bilder. :(

Men jeg kan jo trøste dere med at jeg har fått gjort litt i det siste, og mottatt litt. :g Dere kan jo tenke dere hva som kom i posten. Sier Öhlins dere noe? :) Ja! For jeg har nemlig mottatt Öhlins bakdemperen min idag (10.02.11). :D Dette har vært en av de tingene jeg har gledet meg mest til å få på RS'en, så snart blir det montering! :D Kan legge ut noen informasjon om den med det samme jeg skriver om den.

Altså denne demperen kostet 12 000kr ny, normal pris er vel 6-7 000kr. Grunnen til at denne var så dyr ny er at den er innstilt av de som stiller inn og vedlikeholder demperne til Max Biaggi (SBK World Championship vinner). Den er innstilt til 80-90kg men skal ikke ha noe stor betydning for meg på nesten 60kg, da jeg ikke kjører profesjonelt. Denne demperen har gått i generasjoner. Først hadde cK på Apriliaforumet demperen (han kjøpte den NY), så ble den kjøpt opp igjen av Kriston her på forumet og på Apriliaforum. Deretter endte den opp hos meg. :) Denne demperen er meget spesiell, både for grunnen som er nevnt over, og fordi det ikke finnes en gateregistrert RS125 med Öhlins bakdemper her i Norge den dag i dag. Noe som er veldig spesielt, ihvertfall for meg som ønsker en 100% perfekt og unik sykkel. Jeg satser på at dette kommer til å bli en kjempe sesong med deilige svinger! :D

Her er noen bilder for de som liker det. :D

The Original Gold "koffert"! :D
Image

Deilig å se innholdet i "kofferten"! :D
Image

Den lekre bakdemperen! :D
Image

Justeringsverktøy for demperen. :)
Image

Det vi kaller "The Original Gold!", fyfaen så lekkert! Litt skader, men blir ikke synlig på sykkelen. :D
Image

Justeringsmanual, "mappe" og justeringsark (trolig slik den ble stilt inn av Italienerne).
Image

Justering specs.
Image



______________________________________________________________________________________________



Så for de som interesserer seg for små kjøretøy. Har nå vært og skrudd en god del på SFX'en min som står på Nærbø etter at reima røyk (skulle være sterk kevlar reim fra Polini, men den tålte visst ikke hjuling). I tillegg til reima så er det ytrevariator skiva ødelagt IGJEN. Denne gangen ser det ut som den har tatt med seg gjengene som kommer fra veiva. Så blir muligens nødt til å skifte dette. Skal jeg skifte dette, så bestiller jeg like greit en sterkere og hissigere trimsylinder. Kanskje ikke så interessant å lese alt jeg skriver om denne, så kan bare forklare litt over hver bilde. :)

Bilder:

Først var det av med sidekåpene og dekselet.
Image

Her ser dere motoren og hvordan det har fucket seg inni, etter den har stått litt ute (står inne nå). Ikke klag på den stygge "wheelie-baren", fant ikke bedre stål så lagde bare noe midlertidig. Som visst nok bøyde seg etterhvert.
Image

Den stygge homoraketten. Men la ikke "stygg" bety noe for dere, vent til DU får prøvd den. Morsomste scooteren jeg har kjørt! Klarte til og med ligge på hjulet en god stund ORIGINALT! Sykt lett på fronten. Og når jeg da har den nærmest det du kan kalle "blodtrimming", så kan dere tenke dere hvor fort den går på hjulet! Sitter du normal sitte stilling og står stille eller kjører 10km/t og samtidig vrir gasshåndtaket til bunns. Så må du regne med å slippe gassen før du ligger på bakken og klager på at den var sykt lett på fronten.
Image

Et lite bilde av motoren ovenfra. Ja, eksosanlegget trenger et strøk lakk. Men det har vært siden jeg kjøpte det. Og det er nesten ikke rustet noen ting på utsiden. LeoVince kvalitet vettu! :g
Image

Kjørt hardt, men høyt dysa og mye olje. Fortsatt lite hakk ved eksosporten. Men ingen skader på stempelring som er synlig fra utsiden, så den skal fungere. Og den fungerte når jeg satt den ifra meg, eller kompisen min røyk reima. :rull:
Image

Motoren ute! Tok meg 10 minutter! :g
Image
Image

Skitten motor!
Image




Det var alt jeg hadde for denne gang, det kommer sikkert ny oppdatering fortløpende. Så bare å følge med! :)

Gjerne legg igjen en kommentar! :D
It's not just my bike, it's my identity - it deserves only the best.
Post Reply