Enkle Espens Elleville E-logg [Forsikring - Penger spart]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Enkle Espens Elleville E-logg [Forsikring - Penger spart]

Post by EspenL »

Ja, da var det på tide å slenge seg på bloggbølgen... sånn ca 5 år etter at det var pop. \:D/

Espen heter jeg. Født i det herrens år 1975. Bor og jobber på Kjeller i Skedsmo kommune.
Tok MC-lappen da jeg var i militæret - og kjøpte min første sykkel da inntekten begynte å bli nogenlunde fast.
Kjørte selvfølglig moped før det. Noe man MÅTTE da man bodde på salige Leirsund. Åssen skulle man ellers ha kommet seg til kiosken for å henge?
Jeg tror det som virkelig trigget lysten på å ta MC-lappen var da jeg fikk sitte på med en kar en gang som kjørte en Honda VFR.
Tror jeg var rundt 16 år da det skjedde - og bestemte meg nesten der og da for at jeg en vakker dag skulle jeg ha meg min helt egne VFR. :)
Det var også VFR jeg var mest sugen på da jeg for alvor begynte å se etter sykkel. Men... så var det den forbaskede forsikringen da.
Kasko på en VFR for en 20-åring var ikke billig den gang (og er det sikkert ikke den dag i dag).
Endte i stedet opp med noe HELT annet enn en VFR. Nemlig en Yamaha XT 600 Ténéré.... med ansvar-forsikring.
Hadde mye moro med den sykkelen i mange år. De siste årene jeg hadde den brukte jeg den nesten ikke i det hele tatt og bestemte meg får å selge den.
I stedet for å selge den kom jeg over en fyr på autodb.no som hadde en gammal BSA han ønsket å selge/bytte med en offroader.
Og der er vi over i et annet kapittel i Espens MC-verden.
Min gamle far kjørte BSA som ung og jeg har hørt masse historier fra den tid... så BSA-navnet har liksom festet seg på hjernen. Har alltid sett på gamle engelske sykler som fine saker. Og det skal helst være BSA... fordi jeg syns BSA er kult å uttale. Høres gromt ut på en måte. :D
Så.... da ble det til at jeg møtte den fyren og byttet likt. :D
Så var det denne VFR'n, da!
På vårparten i fjor begynte VFR-suget å bli så stort at jeg rett og slett ikke klarte å motstå lenger. Både livssituasjonen og økonomien tilsa at tiden var inne for å hoppe i det.
Trålet nettet og var rundt og prøvde et par stykker før jeg endte opp med den jeg har i dag. Endelig var VFR'n min! :D
Jada... mange sier at den er litt kjedelig... ikke verdens sprekeste... og bla bla bla bla bla....
Men for meg fantes det ikke så mange alternativer. Jeg SKULLE jo ha VFR en vakker dag! :) Så kan "kritikerne" bare sitte der og peke og le! :D

Hmm... dette ble en LITT lengre innledning enn jeg hadde sett for meg da jeg klikket på *NYTTEMNE* - og kaffen i koppen som ved min side står har blitt sykt kald!
Så... på tide å komme seg videre... for ikke å si ut i solen. Og gjett hva jeg skal ha mellom bena? Hint: Den er rød, den er grom, den er potent, den lager digg lyd... og ikke minst - den er bare MIN!!! :twisted:

Og forresten... dette er meg! :D

Image
Last edited by EspenL on 02 May 2011 12:48, edited 14 times in total.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Enkle Espens Elleville E-logg

Post by Shortybebeh »

Moro å lese historien din :-) Grattis med blogg. Og drømmesykkelen ;-)
Death Is The Road To Awe.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Enkle Espens Elleville E-logg

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Haha, bra blogg! Det er bra du har fått tak i drømmesykkelen din :) Det skal nemmelig jeg å en vakker dag hehe...
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: Enkle Espens Elleville E-logg

Post by EspenL »

Hyggelig å kunne gjøre søndagen din BITTELITTEGRANNE morsommere Shorty! \:D/

Takker, Freddy! :D
Hva slags sykkel er det som står øverst på ønskelista?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Enkle Espens Elleville E-logg

Post by supermons »

Gratulerer med drømmesykkelen og blogg. Hvorfor bry seg om at andre ikke synes den er ditt og datt? Det er jo du som skal ha den ;)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Enkle Espens Elleville E-logg

Post by knetrom »

Drømmesykkel er drømmesykkel, er den du skal ha :D Jeg har ingen spesiell drømmesykkel, kanskje utenom 250en jeg siklet på som 16-åring, så jeg har tenkt å prøve litt av hvert til jeg lander på det jeg vil ha ;)
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: Enkle Espens Elleville E-logg

Post by EspenL »

supermons wrote:Gratulerer med drømmesykkelen og blogg. Hvorfor bry seg om at andre ikke synes den er ditt og datt? Det er jo du som skal ha den ;)
Takker! :D
Nei, bryr meg ikke om det gitt! 8)

knetrom wrote:Drømmesykkel er drømmesykkel, er den du skal ha :D Jeg har ingen spesiell drømmesykkel, kanskje utenom 250en jeg siklet på som 16-åring, så jeg har tenkt å prøve litt av hvert til jeg lander på det jeg vil ha ;)
Hva slags 250 er det snakk om? :)
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: Enkle Espens Elleville E-logg

Post by EspenL »

Så ble det en søndagstur i det fine MC-været. Knall! :D
I grove trekk gikk turen som følger: Kjeller - Rælingen - Enebakk - Elvestad - Ås - Tyrigrava - Ekeberg - Kjeller.
Strekningen: Rælingen - Enebakk - Elvestad hadde noe telehiv å by på, men ikke noe som kastet meg til skogs. Litt skumlere var det med grusen som lå i enkelte svinger.
Bilister oppfører seg fortsatt som elg... og rådyr oppfører seg som bilister. Intet nytt der altså!
Det var også en del av disse pedalmotoriserte tohjulingene som vi alle er så glad i på veien.
En kar på Grava kunne fortelle at en av dem brått og uventet hadde foretatt en u-sving rett foran han da han kom kjørende. Det gikk selvfølgelig bra denne gangen også... IKKE takket være pedalguruen!
Uansett, en knallfin dag på veien... og et hyggelig stopp på Grava - som alltid. :D

Fin runde! :D
Image

En helt vanlig søndag på Tyrigrava. :D
Image

Dagens kuleste! 8)
Image
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Enkle Espens Elleville E-logg [Søndagstur]

Post by gbruaset »

Gratulerer med blogg, espen. Si i fra om du tar turn til grava på onsdag,også!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Enkle Espens Elleville E-logg

Post by knetrom »

EspenL wrote:
knetrom wrote:Drømmesykkel er drømmesykkel, er den du skal ha :D Jeg har ingen spesiell drømmesykkel, kanskje utenom 250en jeg siklet på som 16-åring, så jeg har tenkt å prøve litt av hvert til jeg lander på det jeg vil ha ;)
Hva slags 250 er det snakk om? :)
Aprilia RS250, tenker jeg må prøve å eie den en gang siden det er eneste drømmesykkelen jeg har hatt og jeg fortsatt syns de er rå
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: Enkle Espens Elleville E-logg

Post by EspenL »

gbruaset wrote:Gratulerer med blogg, espen. Si i fra om du tar turn til grava på onsdag,også!
Takk takk! :D
Ukedagene denne uka er desverre fullbooket med alt annet en MC-kjøring... men kanskje en lørdag- eller søndagskaffe på Grava? Ellers får man prøve igjen neste onsdag. :D

knetrom wrote:Aprilia RS250, tenker jeg må prøve å eie den en gang siden det er eneste drømmesykkelen jeg har hatt og jeg fortsatt syns de er rå
Må nok det, ja! Du kommer ikke til å få ro i sjela før du har eid den! :D
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: Enkle Espens Elleville E-logg [HELG!!!]

Post by EspenL »

Ahhh!!! Tilbake fra en arbeidsuke på Lillehammer. \:D/
Og ta meg bakfra inni fuglekassa... for et MC-vær! :D

Noen som har tenkt seg ut på lengre eller kortere turer i helga?
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Enkle Espens Elleville E-logg [HELG!!!]

Post by gbruaset »

jeg er bortreist i helga, men skal på tur på mandag, ogtil Tyrigrava på onsdag!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
EspenL
Posts: 112
Joined: 03 Jun 2009 12:37
MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d.
Location: Kjeller

Re: Enkle Espens Elleville E-logg [HELG!!!]

Post by EspenL »

gbruaset wrote:jeg er bortreist i helga, men skal på tur på mandag, ogtil Tyrigrava på onsdag!
Aha! :D
Hvor går turen på mandag?
Jeg satser på Tyrigrava på onsdag også! :D
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Enkle Espens Elleville E-logg [HELG!!!]

Post by gbruaset »

hm, vet ikke helt, kanskje en liten tur til sverige, muligens :-)
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Post Reply