Aha! Skulle gjerne ha slengt meg med en tur til Sverige, men på mandag er det dugnad i borettslaget... som jeg føler meg kallet til å være med på.gbruaset wrote:hm, vet ikke helt, kanskje en liten tur til sverige, muligens
Enkle Espens Elleville E-logg [Forsikring - Penger spart]
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [HELG!!!]
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [HELG!!!]
Ja, dugnad er viktig! Det ble en tur til Nordby kjøpsenter, men det var en del vind på veien i dag. V stromen er litt sensitiv for vind, og et par ganger, kom det et par ordentlig kast - skummelt!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [HELG!!!]
Fant du noe snacks hos Hanssons Skinn & MC, da?gbruaset wrote:Ja, dugnad er viktig! Det ble en tur til Nordby kjøpsenter...
Skumle saker! En fordel å ha godt med veibane på hver side av sykkelen, da - så man har litt plass å hente seg inn på.gbruaset wrote:...men det var en del vind på veien i dag. V stromen er litt sensitiv for vind, og et par ganger, kom det et par ordentlig kast - skummelt!
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [HELG!!!]
Ja, det er skummelt, men tror min sykkel er ekstra utsatt for vind/turbulens
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [Tyrigrava]
Det ble en tur på Tyrigrava i går til tross for dårlige værutsikter gjettet av tulleinstituttet, Meteoroligisk Institutt.
Kom ikke en dråpe fra oven fra jeg kjørte hjemmefra i halv seks-tiden til jeg var hjemme igjen nærmere halv ni. Stikk i strid med hva som var meldt.
Vel, vel - man skal vel ikke klage når de melder feil DEN veien.
Slenger ved et bilde av kveldens største! Boss Hoss med V8! Noen som sa overkill?
Kom ikke en dråpe fra oven fra jeg kjørte hjemmefra i halv seks-tiden til jeg var hjemme igjen nærmere halv ni. Stikk i strid med hva som var meldt.
Vel, vel - man skal vel ikke klage når de melder feil DEN veien.
Slenger ved et bilde av kveldens største! Boss Hoss med V8! Noen som sa overkill?
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [Harrytur]
Gårsdagens MC-tur: Ca. 23 mil.
På tross av gråe skyer og muligheter for regn måtte jeg bare ha meg en tur på sykkelen. Pakket regndressen i tankveska.... for har man med regntøy begynner det jo som kjent ikke å regne.
Turen gikk fra Kjeller via Bjørkelangen til Charlottenberg hvor tankveska ble fyllt opp med de tre B'ene, Brennevin, Boxere og Bigaretter.
Etter å ha gått i kø inne på kjøpesenteret tok jeg turen opp til "sentrum" (hvor det var befriende lite folk) for et dvaskt rundstykke med mengder med smør på og en kopp lunken, sur kaffe. Intet nytt der altså!
Veien mellom Bjørkelangen og Eidskog er i utgangspunktet en morsom MC-vei, men se opp for sprekker, hull og telehiv!
Hadde planer om en litt mere spennende rute hjem, men klokka begynte å bli mange... og i kjøleskapet hjemme var'e øl!
På tross av gråe skyer og muligheter for regn måtte jeg bare ha meg en tur på sykkelen. Pakket regndressen i tankveska.... for har man med regntøy begynner det jo som kjent ikke å regne.
Turen gikk fra Kjeller via Bjørkelangen til Charlottenberg hvor tankveska ble fyllt opp med de tre B'ene, Brennevin, Boxere og Bigaretter.
Etter å ha gått i kø inne på kjøpesenteret tok jeg turen opp til "sentrum" (hvor det var befriende lite folk) for et dvaskt rundstykke med mengder med smør på og en kopp lunken, sur kaffe. Intet nytt der altså!
Veien mellom Bjørkelangen og Eidskog er i utgangspunktet en morsom MC-vei, men se opp for sprekker, hull og telehiv!
Hadde planer om en litt mere spennende rute hjem, men klokka begynte å bli mange... og i kjøleskapet hjemme var'e øl!
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [Harrytur]
Og om det en sjelden gang skulle begynne å dryppe likevel, gir det seg når man stopper og tar på regntøyetEspenL wrote:Pakket regndressen i tankveska.... for har man med regntøy begynner det jo som kjent ikke å regne.
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [Harrytur]
Nettopp!knetrom wrote:Og om det en sjelden gang skulle begynne å dryppe likevel, gir det seg når man stopper og tar på regntøyetEspenL wrote:Pakket regndressen i tankveska.... for har man med regntøy begynner det jo som kjent ikke å regne.
Jeg husker da jeg kjørte fra Varberg (ca 7 mil sør for Gøteborg) og hjem i sommer og det regnet kontinuerlig hjem til Kjeller.
Stoppet for å fylle bensin og for å få meg en svær kopp glovarm kaffe. Etter å ha fyllt tanken og fått i meg kaffe'n fikk jeg øye på Biltema som jeg visste hadde regndresser. Så på klokka... som var 20:02. Typisk? Jepp!
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [GPS-brakett]
Har savnet en praktisk brakett til å feste GPS'en på sykkelen med. Har til nå hatt den liggende i lokket på tankveska. Funker jo på et vis det, men ganske knotete å både se på den og operere den mens jeg kjører.... GPS'en altså!
Etter litt tankevirksomhet fikk jeg en (om jeg får si det selv) genial idé.
Nå har jeg overført den fra "tegnebrettet" til ferdig produkt.... eller prototyp om du vil.
Prøvekjørte den i dag... og den funker som tusan! Fornøyd med meg selv nå!
Bilder kommer.... kanskje i morra.
Etter litt tankevirksomhet fikk jeg en (om jeg får si det selv) genial idé.
Nå har jeg overført den fra "tegnebrettet" til ferdig produkt.... eller prototyp om du vil.
Prøvekjørte den i dag... og den funker som tusan! Fornøyd med meg selv nå!
Bilder kommer.... kanskje i morra.
- Ulvinnen
- Posts: 4874
- Joined: 01 May 2007 21:16
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [GPS-brakett]
Er det GPS for bil du har, siden du manglet brakett for feste på MC-en? I så fall er den vel ikke vanntett? Vær obs på det, så den ikke blir ødelagt for deg. Selv er jeg veldig fornøyd med min Garmin for MC. Tåler styrtregn, kan skrues fast i braketten (så den ikke løsner av vibrasjoner) og er lett å betjene, selv med tykke hansker.
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [GPS-brakett]
Og her kommer bildene av den hjemmesnekrede GPS-braketten:
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [GPS-brakett]
Jepp, det er en GPS for bil... og den er heeelt sikkert ikke vanntett. Får vel utstyre meg med en liten plastpose og en strikk som jeg trekker over den hvis det skulle begynne å regne.Ulvinnen wrote:Er det GPS for bil du har, siden du manglet brakett for feste på MC-en? I så fall er den vel ikke vanntett? Vær obs på det, så den ikke blir ødelagt for deg. Selv er jeg veldig fornøyd med min Garmin for MC. Tåler styrtregn, kan skrues fast i braketten (så den ikke løsner av vibrasjoner) og er lett å betjene, selv med tykke hansker.
Har kikket etter festebraketter, men ikke funnet noe som ser ut til å passe VFR'n. En slik du har får jeg ikke plass til på styret mitt (tror jeg). Dessuten syns jeg de MC-GPS'ene er uforholdsmessig dyre!
- Ulvinnen
- Posts: 4874
- Joined: 01 May 2007 21:16
- MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell
2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km - Location: Akershus
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [GPS-brakett]
Det er de sikkert. Jeg fikk min i gave, så jeg aner ikke hva den kostet. Sikkert like greit...EspenL wrote:Dessuten syns jeg de MC-GPS'ene er uforholdsmessig dyre!
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [Wohooo!!!]
Wohooo!!!
Både BSA'n og VFR'n starter og går som sveitsiske klokker!
Da kan våren og sommeren bare komme!
Både BSA'n og VFR'n starter og går som sveitsiske klokker!
Da kan våren og sommeren bare komme!
- EspenL
- Posts: 112
- Joined: 03 Jun 2009 12:37
- MC: 1986 - Yamaha XT600 Ténéré - 1997 til 2007
1951 - BSA A10 - 2007 til d.d.
1994 - Honda VFR 750 F - 2009 til d.d. - Location: Kjeller
Re: Enkle Espens Elleville E-logg [Bagasje]
Da er bagasjebærer, monteringssett og kofferter bestilt - så da er jeg straks klar for langtur... og for å kaste Biltema-veskene etter første og beste forbipasserende.