absinna - Turen går til Europa... :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
absinna
Posts: 97
Joined: 15 Jul 2009 01:04
Location: Tønsberg
Contact:

absinna - Turen går til Europa... :)

Post by absinna »

Hei godtfolk...

Jeg er helt i ekstase nå, for jeg har fått innvilget en 8-9 dagers sykkeltur gjennom europa i sommer.
Kona er ikke HELT happy at jeg kjører sykkel i utgangspunktet, så jeg regner meg selv som temmelig heldig som får dra. Vi blir 3 stykker som drar nedover i slutten av Juni.
Reiserute og blogg fra turen kommer underveis. Jeg sliter allerede med å få sove fordi jeg gleder meg så inni helgevette. Dette blir moro !!!!
Last edited by absinna on 26 Apr 2010 14:44, edited 1 time in total.
Kjør som om enhver bilist er en elg...!
Honda VFR 800 '98
www.explorify.no
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: absinna - Verdens heldigste gifte mann

Post by frode »

Høres herlig ut! Liker spesielt at "reiserute kommer underveis".. that's the spirit! :-)
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: absinna - Verdens heldigste gifte mann

Post by Ulvinnen »

Har ikke dere en liten baby også på det tidspunktet? Det er snilt av kona di å la deg dra på guttetur da. Pass på å gjøre gjengjeld, så hun får kost seg på jentetur, hun også. Det gjør godt for alle å få være seg selv litt og ikke bare "mor" eller "far".

Selv skal jeg også på en ukes MC-tur uten barn i sommer, gleder meg til det :-)
User avatar
absinna
Posts: 97
Joined: 15 Jul 2009 01:04
Location: Tønsberg
Contact:

Re: absinna - Verdens heldigste gifte mann

Post by absinna »

Hei hei...
Vi har ikke en baby da, men en underveis... :) Hun er da ca 5 mnd på vei tenker jeg..
Men det er KLART at hun skal på jentetur i ettekant... Det er jo gi-og-få prinsippet det handler om... :)
Og hun må gjerne dra på alle de jenteturene hun vil, for jeg er så ufattelig glad for at jeg får dra... :)
Kjør som om enhver bilist er en elg...!
Honda VFR 800 '98
www.explorify.no
User avatar
absinna
Posts: 97
Joined: 15 Jul 2009 01:04
Location: Tønsberg
Contact:

Re: absinna - Verdens heldigste gifte mann

Post by absinna »

frode wrote:Høres herlig ut! Liker spesielt at "reiserute kommer underveis".. that's the spirit! :-)
En liten korreksjon... hehe
Reiseruten er delvis planlagt, så den tar vi utgangspunkt i... Hva som skjer underveis tar vi som det kommer... :)
Jeg skulle egentlig skrive at reiserute kommer etterhvert, og blogg kommer underveis... :)
Synes jo litt av greia er å glede seg til turen ved å planlegge litt og.. :)
Kjør som om enhver bilist er en elg...!
Honda VFR 800 '98
www.explorify.no
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: absinna - Verdens heldigste gifte mann

Post by frode »

Hehe, ja, tenkte meg det. Er forsåvidt enig, så lenge planleggingen tar høyde for litt omveier og utforskning underveis :-)
User avatar
absinna
Posts: 97
Joined: 15 Jul 2009 01:04
Location: Tønsberg
Contact:

Re: absinna - Verdens heldigste gifte mann

Post by absinna »

frode wrote:Hehe, ja, tenkte meg det. Er forsåvidt enig, så lenge planleggingen tar høyde for litt omveier og utforskning underveis :-)
Men selvsagt... Det er jo litt av greia med MC-tur... Aldri stresse og sørge for å ikke følge planen helt og fullt. hehe :)

Man skal huske på 1 ting... :

Det er gjerne de turene hvor ikke alt går etter planen som blir husket lengst... hehe :)
Kjør som om enhver bilist er en elg...!
Honda VFR 800 '98
www.explorify.no
User avatar
absinna
Posts: 97
Joined: 15 Jul 2009 01:04
Location: Tønsberg
Contact:

Re: absinna - Turen går til Europa... :)

Post by absinna »

Da ser det ut som turen grovt sett vil bli: Oslo Kiel den 27. juni. Kiel - Østerrike - sveits - italia - Tyskland - Danmark - hjem. Gleder meg så mye at jeg nesten ikke får sove :)
Kjør som om enhver bilist er en elg...!
Honda VFR 800 '98
www.explorify.no
User avatar
absinna
Posts: 97
Joined: 15 Jul 2009 01:04
Location: Tønsberg
Contact:

Re: absinna - Turen går til Europa... :)

Post by absinna »

Har kjørt til Gardermoen ifm jobben, og sykkelen går virkelig godt :) Forbereder turen nedover med så mye kjøring som mulig.
Jeg kjøpte sykkelen 22. mars, og har allerede kjørt 2200 km i år !!! :) Og lengste turen er Tønsberg-Gardermoen.. :) hehe...

På vei hjem idag, slapp jeg styret i et par sekunder, og da begynte styret å "wobble" etter bare et par sekunder.
Jeg har en følelse at dette er pga en litt skjeft pakket topp-koffert, men vet ikke helt. Dette har aldri skjedd meg før, og den wobblet uansett hastighet. 120, 100, 80 og 60 prøvde jeg. Noen som har noen innspill? Ting jeg bør sjekke?

Ikke lang tid igjen før turen til Europa nå... !!!!! :) Jippiii !
Kjør som om enhver bilist er en elg...!
Honda VFR 800 '98
www.explorify.no
Post Reply