Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by Kawa »

Heihei folkens..

Jeg har holdt til her på forumet no i litt over en måneds tid, og føler jeg må ta å starte min egen bloggings no :)

Jeg er da en gutt 19 år (20 om en mnd ;) ), med navnet Kristoffer og som bor i verdens vakreste by. Jepp, det er Bergen 8)
Er student på fulltid på Handelshøyskolen Bi Bergen, hvor jeg studerer Eiendomsmegling.. Har akkurat startet på år 2 (av 3)
Ellers på fritiden så jobber eg en god del på et lager, og har nylig funnet en lidenskap ovenfor trening =D>

Har egentlig hatt interesse for kjøretøy på to hjul i mange år, og nå i år når jeg så sjansen til å ta lappen på klasse A, så gjorde jeg det :) Planen var å kjøpe sykkel til neste sesong, men fant fort ut at jeg aldri kom til å klare ventetiden.. Dette endte med kjøp av sykkel allerede før jeg fikk lappen!
Det har vel egentlig aldri vært noen tvil om hvilken sykkel jeg skulle ha; det måtte bli en Ninja (som jeg har siklet etter leenge).

Slenger ut et bilde av sykkelen jeg :) :smt060
Image
Er da bare 34 hk frem til jeg blir 21...

Har tenkt på starting av blogg før også, men har aldri blitt til.. Følte dette var et passelig tidspunkt no når jeg faktisk har noe å fortelle om..
Var nemlig litt uheldig når jeg skulle kjøre til skolen i formiddag.. Du gjettet riktig ja; sykkelen gikk i bakken :(
Jeg kom ikke lengre enn til første rundkjøring, før uhellet rammet meg..

Jeg kjørte noenlunde vanlig inn i rundkjøringen, med en fart på vel 30-40 km/t, og sånn halvveis nedlegg da plutselig bakhjulet glapp og spant vekk fra meg.. Jeg traff bakken bare med beskyttelsen på leggen, uten en skramme på kroppen, og hoppet fort opp igjen for å se noe av det værste en sykkeleier kan se; at sykkelen spinner bortover asfalten og blir raspet opp :smt022
Sykkelen stoppet heldigvis i mitt kjørefelt slik at den ikke ble truffet av biler som kom mot meg..

Resultatet av uhellet ble; sidekåpen (venstre) ble oppskrapt, styreholken delvis oppskrapt, knakk blinklyset og clutch-hendelen, samt hull på regndressen som ble kjøpt i går ettermiddag :( :(

Har fått noen timer å fordøye det på no, og har bestemt meg for å se positivt på det; sykkelen var kjørbar etterpå (bedre og billigere med oppskrapt sykkel, enn oljelekkasje, ødelagt motor etc.)
Før eller siden kommer en slik velt, og var bra at den kom i 30 km/t i stedenfor et sted jeg hadde holdt 70..

Ble mye mas og fjas no, men det får dere tåle :)

Skal se om jeg får til et bilde i løpet av kveldingen..



Kristoffer
Let the good times roll.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Oida! :( Det var synd... Bra at det var sykkelen som skadet seg og ikke deg. ;) Skjer med de beste! Har tilogmed skjedd med meg, men det var pga jeg kjørte på en våt grusvei og gasset litt for mye. Fikk ingen skader da, ikke en ripe engang!
Men uansett, det skjer med de beste. Hvordan har du tenkt til og fikse sykkelen da, ny kåpe eller lakkerer du om?
Hvilken skole går du på btw?
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by Kawa »

Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal fikse kåpen enda.. har ikkje hatt tid til å sjekke priser og sånn
Går på Bi 8)

Hørte med noen venner av min bror, og var visst flere folk i den gjengen som hadde gått på tryne i den rundkjøringen.. Kan hende det er noe spesielt med veien der.. Statoil holder på å rive en bensinstasjon for å bygge opp en ny en, graver opp pumpene o.l.. kan hende det har noe med det å gjøre?
Blir hvertfall nye dekk veldig snart! Føler de har en stor del av skylden =/

Får ikke tatt bilder idag.. skal prøve å få det til imorgen ;)
Let the good times roll.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Var jo litt vått i Bergen idag da, det kan også ha vært det som gjorde det. :P E jo tross alt regnfulle Bærgen vi bor i..
Åja, trodde du gikk på Årstad eller noe, synes jeg har sett deg kjøre forbi Årstad noen ganger. Du må legge ut ett bilde av rundkjøring og si hvor den er slik at vi vet at der bør vi ta det rolig. :)
Bra blogg!
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by knetrom »

Å nei, veldig synd! Syns å huske at sykkelen din var veldig hel og fin, men bra du ikke slo deg hvertfall! Vet om folk som har knekt ankelen i lavere fart enn det for å si det sånn.

Var det rundkjøringen ved Åsane Terminal, eller? Ligger jo en gammel bensinstasjon der. Rundkjøringer generelt er jo litt skumle, alle mine bakhjulstrekkere legger ræven ut i rundkjøringen selv om de er aldri så undermotorisert (har jo litt med vektforskyvning pga hellingen å gjøre og, men likevel..)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by tshansen »

Godt å høre det gikk bra med deg :) Vi skal alle være uheldig før eller siden, å like greit at det skjer i så lav hastighet som du skriver!

Men så er det også noe med det at jo mindre skaden er jo værre er det igrunn ;-) Da går en å irriterer seg over at en var så forbanna uheldig ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by Kawa »

Sant det ja :P men må nesten bare tenke på at det er bedre med oppskrapt kåpe og noe annet "smågreier" i forhold til å knuse sykkelen fullstendig..
Har bare ansvar-forsikring, så hadde ikke fått noe igjen.. Det positive er at sykkelen ikke er fucket på noen måte, så jeg kan bruke den ;)

Her er en liten illustrasjon over hvor det skjedde..
Image
Let the good times roll.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by RH racing »

gratulere med første velt :D blir sikkert ikke siste ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by FreddyYZF-R125Dude »

ÅÅ, den rundkjøringen ja!! Har hørt det er glatt der, har en tante som bor rett ved og har sett flere mcister skli der.. sikkert noe oljesøl der, som aldri har blitt rensket eller noe! Eller så er det nok bare dårlig vei.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by KiM »

Aiai...ingen god lesning dette her (foruten om at det gikk bra med deg). Jeg fullfører nå min første sesong uten velt! ("håper" den snart er over) Har hørt at mange som faller ila sin første sesong, så har vært litt ekstra forsiktig (som oftest, hender jo at jeg må vise Lordshaft at Honda går fortere enn Ducati av og til :lol: ).

Kåper kan du kjøpe på ebay, koster noen kroner og krever en del tilpasning, men dersom den funker helt fint og ingenting er løst har det jo ingenting å si. Du får ta det rolig i rundkjøringene fremover ;)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by Kawa »

Var ikke såpass som at den ble skjev, løsnet eller sprukket.. Ble bare oppskrapt, men er jo liksom ikke så fint at det gjør noe :P
Har ikke fått tid til å se så mye på det.. Kan hende det går an å dekke til med noen klistremerker elns.

Skal prøve å få tid til å ta noen bilder imorgen.. :)
Let the good times roll.
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by Kawa »

Da er det bekreftet at den rundkjøringen er noe fuck med... Som sagt vet jeg om 2 andre som har gått i bakken der på sykkel, samt en på jobben som nesten falt idag...
Til og med min bror som kjørte bil sklei i den rundkjøringen idag.. Hørte rykter om noe bensin-søl eller liknende.. Tenkte jeg skulle ringe å melde det til "veg-ansvarlig" imorgen, slik at de får gjøre noe med det før flere ulykker skjer..

Fikk tatt noen bilder idag.. skal legge ut imorgen :)
Let the good times roll.
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by Kawa »

Her er noen bilder av hvordan sykkelen ser ut no..

Image

Image
Let the good times roll.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by RH racing »

ai ai ai...godt du har 2000 modellen... ellers så hadde nok motordekselet ditt gått... var i bakken med min ninja 98... da røk dekselet... samme måten...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Kawa
Posts: 91
Joined: 21 Jul 2009 00:57
MC: 2000 Kawasaki Ninja zx6r
Location: Bergen

Re: Kawa - Ninjaen har møtt asfalten =(

Post by Kawa »

Var det eg var redd for hadde skjedd når eg løftet sykkelen opp fra bakken.. Det gikk heldigvis fint.. Regner med det hadde kostet en del kroner?

Har fått fikset blinklyset idag.. Tok en god del tid, for hele kåpen måtte skrus av for å komme til på baksiden :( Det så plutselig mye bedre ut med blinkers som var i orden, i motsetning til når de hang etter ledningen ;-)

Regner med eg skal få kjøpt inn nye holker og hendler i begynnelsen av neste uke.. Noen som kan tipse om et nettsted dette kan bestilles fra? :)
Let the good times roll.
Post Reply