^nitro - mumler noe stygt

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: ^nitro - Tester MyTracks (android)

Post by inunf »

Vet ikke om et program som logger snittfart og maksfart og deler det på internett er noe sjakktrekk akkurat :twisted:
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - Tester MyTracks (android)

Post by ^nitro »

Det sier jo ikke noe om hvor man kjørte så fort, og jeg var aldri over 100, men ser for meg at det kanskje ikke er så lurt for de mer ivrige her inne :D

På mobilen får man en sånn farts-graf, men den lastes ikke opp, hehe...
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: ^nitro - Tester MyTracks (android)

Post by Onsløv »

Er bare misvisninga på GPS'en det, du kjørte igjennom noen kurver eller tunell, derfor ble den så "høy" for at GPS'en skulle ta igjen virkelig posisjon. :D

Kunne tenkt meg et sånt program som automatisk logger til en tjeneste på nettet. Sånn at familiemedlemmer kunne gå inn og se at vi faktisk er "on the move" og ikke ligger henslengt i en grøft :D
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: ^nitro - Tester MyTracks (android)

Post by knetrom »

Tror jeg hadde fått mange nervøse telefoner fra min gamle far da, for jeg stopper overalt :P
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: ^nitro - Tester MyTracks (android)

Post by supermons »

Man kan jo lagre dem til minnekort eller holde de som man laster opp private også hvis jeg ikke tar helt feil :)

Men sikkert greit å kjøre fornuftig hvis man skal dele med alle ja..
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - Tester MyTracks (android)

Post by ^nitro »

Tviler sterkt på at det kan brukes som bevis på noe som helst. jeg kan jo bare gå inn og endre et tall eller 2 på det som står der.. :roll:
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: ^nitro - Tester MyTracks (android)

Post by knetrom »

Du får legge ut noen da, så ser vi om det skjer noe :P
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - Tester MyTracks (android)

Post by ^nitro »

Dro til Ryen i dag. Der var supermons og en venn av han (jonas? noe sånt. Ikke skyt meg!). De viste seg å være hyggelige folk (hvem skulle vel trodd det? :D ). Vi dro videre mot grava, men ble varslet om teknisk kontroll før vi kom så langt, og mons var ikke helt trygg på at sykkelen skulle komme igjennom.. hehe.

Så vi dro på en tur isteden. Kjørte til Drøbak, og så mot Hvitsten før vi til slutt endte opp i Vestby. Morsomt å kjøre med andre på egen alder (no offense, gamlinger!) for en gangs skyld.

Fikk veeeeeeldig lyst på en GSXR etter å sett (og hørt!) Mons sin i aksjon :D
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: ^nitro

Post by supermons »

Stemmer det var Jonas ja :) Like greit å ta det rolig når man ikke vet helt hvor strenge de er på slipon og undertray og sånt ja..

Var morro med en liten tur ja, lære nye veier og møte nye folk er aldri feil.. Godt andre liker lyden av den også ;)
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro

Post by ^nitro »

Utvidet den ruta jeg kjørte forrige gang. Denne gangen ble det en skikkelig tur av det:
Image

Vet ikke helt hvor lang tid det tok, men vil tippe mellom 3 og 4 timer et sted. Gadd ikke å stoppe på Grava, siden jeg var der halv 4 :D
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro

Post by ^nitro »

Var på Full Kontroll førerutviklingskurs i går. Vi kjørte på gokart banen på Rudskogen, og jeg lærte kjempemye! Så starten på dagen var kjempebra. Så startet nedturen.

På det siste passet vi skulle kjøre, på den siste runden, så gikk jeg i bakken. Det hadde begynt å regne ganske mye, så banen var glatt, men jeg har selføgelig ingen andre å skylde på enn meg selv. Jeg har slått armen, så den er vond i dag, men ikke hoven eller noe. Tror den bare er litt forslått. Sykkelen har fått ripet opp deler av potta, kåpa, styret, forbrems-hendelen. I tillegg så har kåpa fått et hakk inn ved blinklyset (som forbausende nok er like helt).

Utrolig surt, men er glad for at det skjedde under kontrollerte forhold og ikke ute på veien. Etter det så var det bare å ta fatt på hjemturen, 1,5 time i øsregn. Det var da jeg fant ut at den ytterste delen av styret er bøyd.

Noen som har noen ide om hvor mye sånt koster? Så vidt jeg kan se er det ingen "indre" skader.
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by supermons »

Oi da, kjipt :( Godt det gikk bra med deg iallefall..

Bremsehendel er billig og bør byttes med en gang. På en av mine forrige sykler fikk denne en dult, og den brakk mens jeg kjørte i nedoverbakke. Det er ikke noe du vil oppleve, så bytt den fort ;)

Angående eksospotte er nok det en dyr orginaldel, se heller etter noen som skal selge sin fordi de har oppgradert til uorginal (evt kjøp uorginal selv). Kåper koster nok litt om du skal ha orginalt, evt sjekk Ebay om du finner akkurat den delen som har riper. Disse delene er veldig lette å bytte selv heldigvis, så det behøver ikke å bli så fryktelig dyrt. Styret vet jeg ikke, men jeg ville sjekket både orginal og uorginal pris. Burde ikke være så vanskelig å bytte det heller, men har aldri gjort det selv.

Den gode nyheten er jo at sykkelen fortsatt er kjørbar og at det bare er kosmetiske skader :)
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by ^nitro »

Potta er for så vidt ikke kritisk, den har bare noen riper helt øverst og nederst. Bare jeg får fikset hendelen og styret så er den egentlig i fullt kjørbar stand, ja. Skal se om jeg får tatt noen bilder snart.
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by ^nitro »

Bilder etter velten:

Potta, ikke så ille.
Image
Image

Denne skulle vært rett mot kamera. Tror den tok mesteparten av støyten. Går an å kjøre med til nød, men må fikses asap.
Image

Kåpa virka som støtdemper for blinklyset. Hadde det bare vært omvendt..
Image

Jeg kan leve med potta, men resten er litt mer sjenerende.
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: ^nitro - gikk i bakken :(

Post by Lord Erik »

Ah, kjedelig slutt på dagen det der. Er det selve hendelen som er bøyd? Litt vanskelig å se på bildet. I så fall hadde jeg lignende situasjon på min sykkel etter velt.
Post Reply