^nitro - mumler noe stygt

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - VÃ¥ren er her!

Post by ^nitro »

ÅÅh så plagsomt. Sitter på jobben og ser lengtende ut mot det fine været...

Jeg hørte av en på jobben at det ikke er anbefalt å plugge MC dekk. Er det noen som har erfaring med dette, eller vet hvorfor? Fikk dekket plugget natt til søndag, og kjørtejo langt på søndagen. Merket egentlig ikke noe til det.
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: ^nitro - VÃ¥ren er her!

Post by supermons »

Vet man ofte sier at MC-dekk ikke skal plugges, men har lest om en del som har gjort det og kjørt alikevel (tror ikke de kjørte R-sykkel). Så det anbefales ikke, men det går an.

Tror det er noen tråder inne her om du søker litt.
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - VÃ¥ren er her!

Post by ^nitro »

Har kanskje noe å si om det er slange i dekket? Er i hvertfall ikke det i mine. Ble ikke stort klokere av å søke her heller. Det virker som mange har hørt at det ikke er lurt, men har ingen spesiell grunn til hvorfor det er sånn. Tror ikke jeg gidder å gjøre noe mer med det. Sykkelen har så vidt runda 2000km.
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: ^nitro - VÃ¥ren er her!

Post by Galilee »

Jeg har også hørt at man ikke skal plugge MC dekk, men ikke fått noen begrunnelse.

Det eneste jeg kan tenke meg som forklaring er at en sånn plugg kanskje kan begynne å lekke, og da er det mer kritisk på en MC enn på en bil.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - VÃ¥ren er her!

Post by ^nitro »

Kjøpte ny bukse i går. Det ble en Lindstrands lizard. Sitter veldig bra på. Usikker på hvor vannavstøtende den er, da..

Hadde en bullfighter bukse fra før av. Kjøpte den til regnfulle scooter-dager i utgangspunktet, så det er godt med en ordentlig bukse :D

Next stop: Hjelm
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: ^nitro - VÃ¥ren er her!

Post by supermons »

Fant dette utsagnet angående å plugge dekk:
Det er vel ikkje anbefalt å plugge MC-dekk...
Korden blir øydelagt slik at den indre struktuern til dekket blir svekka og ein risikerar at dekket går ad dundas når ein er ute og køyrer, men i knipetak for å kome seg til dekksjappe går det vel an?
Mange som har kjørt lenge med plugget dekk uten problemer også.. Men litt mer info om hvorfor det kan være dumt iallefall :)


Også: GRATULERER MED DAGEN! \:D/
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - VÃ¥ren er her!

Post by ^nitro »

Takk takk :D
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - Ny hjelm (endelig!)

Post by ^nitro »

Etter å ha sjekket rundt i Oslo, så surfet jeg litt og fant ut at Hof MC hadde bedre priser og utvalg enn noe her i byen, så jeg tok en snartur ned dit (i den grad 8 mil hver vei kan kalles en snartur..). Der fikk jeg god hjelp, og forklarte hva jeg ville ha.

Endte opp med Schuberth R1. Hadde egentlig prøvd den før, men den passet mye bedre nå. Hadde tydeligvis prøvd feil størrelser. Det er en heeeelt annen verden i forhold til 1000kr hjelmen jeg hadde fra før. Fikk han til å sette på et pinlock-visir også. Har ikke sett noe til dugg ennå (har kjørt i både regn og kulde), så er storfornøyd! :D

Image
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - Ny hjelm (endelig!)

Post by ^nitro »

Kjeder politiet seg om dagen? Var en som fulgte etter meg i over en mil i dag... Utenom det så var det en knallfin dag i dag!

Er det forresten andre som har Android telefon her? I så fall er programmet My Tracks genialt. Bare å sette på gps'n og trykke på record, og så kjøre i vei. Når man er fremme så trykker man stop record, og så får man hele ruta på kartet, og man kan få frem toppfart, gjennomsnittsfart, høydeforskjell og mye mer (inkludert grafer!). Så kan man laste opp ruta og se på den med google maps, og dele den med andre. Kunne jo vært en ide for å dele fine ruter her på forumet :)
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: ^nitro - Ny hjelm (endelig!)

Post by RH racing »

^nitro wrote:Kjeder politiet seg om dagen? Var en som fulgte etter meg i over en mil i dag... Utenom det så var det en knallfin dag i dag!

Er det forresten andre som har Android telefon her? I så fall er programmet My Tracks genialt. Bare å sette på gps'n og trykke på record, og så kjøre i vei. Når man er fremme så trykker man stop record, og så får man hele ruta på kartet, og man kan få frem toppfart, gjennomsnittsfart, høydeforskjell og mye mer (inkludert grafer!). Så kan man laste opp ruta og se på den med google maps, og dele den med andre. Kunne jo vært en ide for å dele fine ruter her på forumet :)
kan man og på di fleste Garmin GPS'r... trenger heller ikke trykke noe... logger seg selv....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: ^nitro - Ny hjelm (endelig!)

Post by supermons »

Har testet ut MyTracks på min HTC når jeg har stått på snowboard, men ikke fått testet på motorsykkel enda.. Men det er et genialt program :)
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: ^nitro - Ny hjelm (endelig!)

Post by Lord Erik »

Hvordan er strømforbruket når MyTracks kjører da? Jeg har et tilsvarende program på iPhonen, men det sluker så mye strøm at jeg ikke kunne kjørt lange turen med det på. Kjøper mest sannsynlig en Android-telefon til sommeren.
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - Ny hjelm (endelig!)

Post by ^nitro »

Den bruker nokså mye strøm. Tipper den varer i 5-7 timer et sted. Dette er med bare gps'n på (dvs ikke bluetooth, 3g etc).
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
User avatar
^nitro
Posts: 65
Joined: 18 Aug 2009 08:38
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: ^nitro - Ny hjelm (endelig!)

Post by ^nitro »

^nitro wrote:Den bruker nokså mye strøm. Tipper den varer i 5-7 timer et sted. Dette er med bare gps'n på (dvs ikke bluetooth, 3g etc).
Var ute og prøvde i går. Den brukte 10% av batteriet på 1t15min. Synes det var mer enn godkjent.

Første test; ruta jeg kjørte
Man kan trykke på stoppstedet for å få opp masse data (gjennomsnittsfart, høydeforskjell etc)

Kjempefin rute forresten. Masse svinger, og stort sett høye fartsgrenser (i den grad man kan si det om Norge.. :roll: ).
Mvh
Christian

Nå: Kawasaki Ninja 250R (2008)
Neste: CBR600RR / ZX-6R / R6 / GSXR
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: ^nitro - Tester MyTracks (android)

Post by Lord Erik »

Høres greit ut det. Tror mitt program bruker 10% på 15-20 min, og det er alt for mye. Når det er sagt er ikke GPSen på iPhonen (3G) all verdens, så får sjeldent brukt det anyway.
Post Reply