TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
TommyMSI
Posts: 21
Joined: 25 Jul 2009 08:39
MC: Suzuki GSXR 600 SRAD
Location: Stavanger

TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by TommyMSI »

Hei allesammen, har sittet og lest på dette forumet i snart to uker nå. Ser det er mange som har en egen blogg. Tenkte da at jeg også kunne prøve meg på det.
Holder for tiden på med å ta lappen på MC. Startet med teorikurs og teorieksamen(2feil på denne) i mars og april. Har nå kommet så langt jeg snart skal på sikkerhetskurs på bane og har fått oppkjøringsdato 24. september(to dager før 25års dagen min:D)
Har blitt totalt bitt av mc basillen, og får høre hjemme at det kan bli i meste laget. Tenker jo stort sett ikke på annet om dagene.
Det gjør det heller ikke noe bedre at jeg kjøpte meg en 97.mod suzuki gsxr600 i begynnelsen av juli. 6 uker til oppkjøring føles som en evighet:(
Her er to bilder av kjæledyret mitt:
Image

Image

Bor for tiden på Randaberg utenfor Stavanger med samboeren og sønnen min på 9 mnder. Har bare en kompis med mc her (han som fikk meg hekta ved å la meg prøve gsxf'en hans) så er veldig interessert i komme i kontakt med andre likesinnede, gjerne i Stavanger området.
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by FV »

Velkommen Tommy, og gratulerer med endelig kjøp av sykkel!
Var det ikke meningen at du skulle ha deg en Ninja 250 tidligere, eller var det bare med snakket? Mener du nevnte det på et annet forum (FP).
Vi skulle fått til en tur rundt ryfylket en helg da, kunne vi truffet deg på Randaberg og tatt turen over til Tau. Kan jo være et mål før sommeren er over?
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by Stiga »

Gratulerer med sykkel og velkommen i gjengen!
Kjøpte du den på hamar forresten?

Hadde selv oppkjøring for snart 14 dager siden og er ikke så mye som slår den følelsen du får når sensor sier du har bestått! :lol:
LYKKE til! :)
just cruising
User avatar
TommyMSI
Posts: 21
Joined: 25 Jul 2009 08:39
MC: Suzuki GSXR 600 SRAD
Location: Stavanger

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by TommyMSI »

FV: Takk for det!! Det var meningen, men når eg får en flott gsxr til nesten halve prisen så kunne eg ikke stå i mot:)
Ryfylket rundt høres supert ut, fin søndagstur:) Eg er med:)

Stiga: Takker:D Kjøpte sykkelen i Sandnes. Eg gleder meg helt sykt til den følelsen, har kjørt litt på lukket område rett her eg bor, men eg føler meg litt kriminell, så har begrenset det..
Nå er det ca to uker til sikkerhetskurs på bane, og eg skal kjøre egen sykkel, så blir spennende å bli enda bedre kjent med sykkelen:)
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by Stiga »

TommyMSI wrote:FV: Takk for det!! Det var meningen, men når eg får en flott gsxr til nesten halve prisen så kunne eg ikke stå i mot:)
Ryfylket rundt høres supert ut, fin søndagstur:) Eg er med:)

Stiga: Takker:D Kjøpte sykkelen i Sandnes. Eg gleder meg helt sykt til den følelsen, har kjørt litt på lukket område rett her eg bor, men eg føler meg litt kriminell, så har begrenset det..
Nå er det ca to uker til sikkerhetskurs på bane, og eg skal kjøre egen sykkel, så blir spennende å bli enda bedre kjent med sykkelen:)
Sikkerhetskurs på bane hadde vi faktisk ikke nå når vi tok lappen.
Litt merkelig da dette er obligatorisk alle andre steder.
Derfor vurderer vi nå å melde oss på banekjøring for å bli "bedre syklister" 8)

Har forresten akkurat samme sykkel som deg. Perfekt førstesykkel :)
just cruising
User avatar
TommyMSI
Posts: 21
Joined: 25 Jul 2009 08:39
MC: Suzuki GSXR 600 SRAD
Location: Stavanger

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by TommyMSI »

Stiga: Merkeligt at dere slapp det, sparte 4500kr der då;)
Lest litt i bloggen din tidligere, sinnsykt kjapp/intensivt du tok den.
600 er genialt å lære seg å kjøre sykkel på, nok hester på gsxren i første omgang for meg.
Du har jo de riktige fargene, var og såg på en lik som din, men var allerede blitt forelsket i den eg kjøpte:)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by tshansen »

Gratulere med fet sykkel :) Å velkommen hit..

Kjenner ett par som kjører sykkel i stavanger området. Det enkleste er vel å møte opp på plasser der mc folk stort sett stopper å slår av en prat å ta det derfra! Utrolig hvor ting åpner seg på den måten. No hjelper det også veldig å komme i kontakt med likesinnede her på forumet. Er jo en del fra sørlandet her inne :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
TommyMSI
Posts: 21
Joined: 25 Jul 2009 08:39
MC: Suzuki GSXR 600 SRAD
Location: Stavanger

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by TommyMSI »

Lordshaft: takk i lige måde:-) tror ikke det blir noe problem å komme i kontakt med likesinnede, må bare komme meg ut på veien i tillegg:D
Var forøvrig på landeveiskjøring i dag, kjørte på mange tøffe svingete veier eg ikke visste om. Gud kor eg gleder meg til å prøve de ut på egenhånd:D
User avatar
TommyMSI
Posts: 21
Joined: 25 Jul 2009 08:39
MC: Suzuki GSXR 600 SRAD
Location: Stavanger

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by TommyMSI »

6 uker igjen til oppkjøring nå, og det klør som F i kroppen etter å være på veien med 2 hjul. Prøver å stille kløen med å lese om mc og se på mc filmer, vaske og polere kjæledyret, trene spise jobbe alt mulig.
Noen som har gode tips for å roe ned kløen og gjerne få ukene til å gå litt fortere?
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Ikke tenk på at du har sykkelen i garasjen, og les gjerne bilblader. Høre på musikk, dra på konserter, være med venner og slikt. Kjøpe noe nytt, et spill til PC/Playstation/Xbox/Nintendo for eksempel. Fungerer sånn for meg, skal ta teorien i løpet av neste måned :D Og har hatt sykkelen i et halvt år nå. Må si at det har gått rimelig fort egentlig ;)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
TommyMSI
Posts: 21
Joined: 25 Jul 2009 08:39
MC: Suzuki GSXR 600 SRAD
Location: Stavanger

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by TommyMSI »

I morgen er det sikkerhetskurs på bane:D En kamerat skal kjøre sykkelen min til banen så blir å kjøre egen sykkel. Tror det blir bra da blir jeg litt bedre kjent med gixxeren:D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by RH racing »

banekurset er ikke flekking rundt på en bane bare så du vet det.. er bare litt sving, kjeggler og stopp øvelser.. jeg blei skuffet.. hadde håpet på litt knekking av svinger og knesubbing. hehehe ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
TommyMSI
Posts: 21
Joined: 25 Jul 2009 08:39
MC: Suzuki GSXR 600 SRAD
Location: Stavanger

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by TommyMSI »

RH racing wrote:banekurset er ikke flekking rundt på en bane bare så du vet det.. er bare litt sving, kjeggler og stopp øvelser.. jeg blei skuffet.. hadde håpet på litt knekking av svinger og knesubbing. hehehe ;)
Da var kurset over og eg sitter igjen med mange gode erfaringer:D
Kurset begynte med litt oppvarming rundt banen før vi gikk over til det obligatoriske som var brems, unnamanøver, sving og brems i sving. Begynte å yr regne litt da vi hadde bremsing, så fikk en låsning der eg hadde en neste velt, men slapp opp bremsen og reddet meg:D
Og så avsluttet vi med 5-6 runder der vi fikk kjøre fritt:D Ble litt nesten kneskrap og masse knekking av svinger:D GLEDER MEG til eg får lappen no:D:D
User avatar
TommyMSI
Posts: 21
Joined: 25 Jul 2009 08:39
MC: Suzuki GSXR 600 SRAD
Location: Stavanger

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by TommyMSI »

Kun en dobbeltime igjen nå før oppkjøring:D:D
Sikkerhetskurs på vei ble en våt opplevelse som mobilen min ikke overlevde etter fem trofaste år:( :)
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: TommyMSI's blogg, veien til lappen og veien videre

Post by Onsløv »

TommyMSI wrote:Kun en dobbeltime igjen nå før oppkjøring:D:D
Sikkerhetskurs på vei ble en våt opplevelse som mobilen min ikke overlevde etter fem trofaste år:( :)
ta ut batteriet og løse deksler. la den tørke i et døgn på badegolvet eller annen varm plass. Kanskje den våkner til live igjen?
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Post Reply