Kawabloggen- Endelig på to hjul igjen... Og ny båt, da..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Kawabloggen- Har prøvd seg i Den Røde Stolen

Post by Kriston »

Når du har sagt A, må du også si B! Fortell hvordan det gikk. :smt045 :-#
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Kawabloggen- Har prøvd seg i Den Røde Stolen

Post by Jarle »

Morro!

Lenge til dette blir sendt på tv da?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- Har prøvd seg i Den Røde Stolen

Post by knetrom »

Hoho, tenk om han er millionær!
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- Har prøvd seg i Den Røde Stolen

Post by KiM »

Hvis vi ser på hva han bedriver med, så kan vi vel finne ut av det. "Gjorde seg ikke helt bort" og ny ræserbil? Klart han har vunnet ;-)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- Har prøvd seg i Den Røde Stolen

Post by PerTore »

Bilen ble handlet før jeg gikk i studio, så ikke noe sikkert tegn det, Kim... :D Programmet blir sendt til høsten en gang. Lover og si ifra når endelig dato er satt..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- Har prøvd seg i Den Røde Stolen

Post by tshansen »

Ha ha jeg er sikker på at gutten spilte taktisk, hadde litt flaks å ble den siste igjen i stolen å stakk av med 10.000,- :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Ola M
Posts: 267
Joined: 01 Mar 2009 15:31
MC: GSX750ES
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- Har prøvd seg i Den Røde Stolen

Post by Ola M »

Spennende greier! Du har vel munnbind i kontrakten din, så vi får ønske deg lykke til og håpe det gikk bra. :lol:
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- Har prøvd seg i Den Røde Stolen

Post by PerTore »

Jepp. Har munnbind... Programmet blir sendt til høsten en gang, skal seff si ifra nærmere...
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen-Folkeskikken.... En glemt æra?

Post by PerTore »

Slutter aldri og bli negativt overrasket over folk...

Har både båt og bil ute for salg på Autodb. Begge to er i kategorien ”lett prosjekt” og begge i den "tragiske" prisklassen "-Under 50.000,-" Tragisk fordi 90% av kjøperene her er uoppdragne idioter, white trash, som amreikanerene kaller de. Jeg har fått plenty av henvendelser, hovedsaklig på sms og mail om massevis av bilder av ditt og datt (og selvfølgelig har alle hotmailadresse med 10 Mb begrensning), og med spørsmål det ene og det andre (som oftest er svaret og lese i annonsen). Jeg bruker da masse tid på og sende mer info og meg bilder selv om annonsene er meget informative og ærlige. Så det jeg sender, blir bare mer av det samme som står i annonsen, verken mer eller mindre salgsfremmende. Jeg ber direkte om svar om de fortsatt er interessert eller ikke, og hører ikke en dritt. Ikke engang etter ”purremail/sms”. Slike henvendelser har jeg nå vært igjennom en 20-30talls av!! Kødder ikke! Hva er det med folk?? Har vi totalt mistet respekten for hverandre og for andres tid?? Hva drives slike folk til og spørre og mase hvis de egentlig ikke er interessert eller har penger?? Er vi på god vei til og miste den gode gamle folkeskikken helt ??

Så til ”kjøperen” fra Elverum som fikk det for og klikke i vinkel for meg:

19. April fikk jeg (nok en) sms om bilder og info på bilen. Hadde da allerede vært igjennom et titalls slike, så var lunken til nok en slik sms. Ringte da karen opp, og forklarte at jeg var dritlei bildersamlere og ”skulleønskejeghadderåd-skravlere”. Jeg sier at jeg har lite med tid og kaste bort på slike, og at bilen blir solgt grisebillig og med tap ”på rot”, fordi jeg ikke har tid til og sette den i stand selv. Han bedyret at han var seriøst interessert, og jeg sendte mer bilder og info. Han fulgte opp med flere spørsmål (pr. sms selvfølgelig) som jeg ga han beroligende svar på, og så hørte jeg ikke en dritt fra han før 28. April. Har spør om bilen fortsatt er til salgs og ”Vurderer sterkt og kjøpe den nå” (ordrett sitat) Han har flere spørsmål (de fleste besvarte jeg 19.April), og han sriver at han ønsker og komme nedover 1. Mai. Jeg skriver tilbake at jeg må da kansellere noen avtaler, og forskanse ”kvalitetstid” med barna, men at jeg kan ordne det hvis det ikke passer en annen dag. Nei, 1. Mai passer best, og vi avtaler det. Ser ikke noe til han, og prøver og ringe han i 2-3 tida på ettermiddagen. Det ringer, men ingen svar. Prøver igjen senere, uten større hell. Blir litt forbanna, men biter det i meg i.o.m. at fyren sannsynligvis handler bilen min, og at han ringer igjen senere. Prøver og ringe med javne mellomrom hele uka, det ringer, men ingen svar, og han ringer ikke opp igjen. I dag legger jeg igjen beskjed på svareren hans, og etter 2 minutter kommer det.” Morn du. Har tenkt på d, men kom over 1 det var mindre og gjøra m”

HVA FAEN????? Det røyk ut av øra mine, men jeg skrev:

”Ok. Hva med og si ifra, da. Jeg holdt meg hjemme forrige helg for du sa du skulle komme. Prøvd or ringe deg mange ganger, men du har tydeligvis telefonskrekk. Du var jævelig interessert, og jeg brukte masse tid på fjas. Faen, er så drittlei sånne idioter som deg, som ikke eier folkeskikk eller respekt for andres tid. Dette forklarte jeg deg inngående første gangen vi pratet sammen, men det dreit du altså i.”


Litt kumulerende drittslenging pr. sms begge veier, før han ”hoppet av” og ble tyst. Og nå sitter jeg her da og er svart i ævva og prøver og motstå fristelsen for en spontan Elverums-tur…!
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
Ola M
Posts: 267
Joined: 01 Mar 2009 15:31
MC: GSX750ES
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- Folkeskikken.... En glemt æra?

Post by Ola M »

Utrolige kjipe greier. Dette er derfor jeg aldri ønsker å selge noe. Jeg tror det har noe med typisk norsk selvrettferdighet, mange tror privatsalg og butikk er det samme. Man kan "bare kikke litt", kanskje til og med ha 14 dagers full returrett og 3 års garanti.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- Folkeskikken.... En glemt æra?

Post by PerTore »

Apropos "Bare kikke litt" og privatsalg vs. folkeskikk:

For to tre år siden var nabogården lagt ut for salg. En dag ser jeg fra kjøkkenvinduet en bil som kjørende opp gårdsveien min. Jeg går ut for og møte vedkomne, som er en voksen dame. Jeg venter på at damen skal presentere sitt ærend, hvorpå hun sier "Skal bare kikke litt, jeg..." Hun forstår mitt (sannsynligvis utvetydige) forvirrede ansiktsuttrykk, og følger opp med: "Jeg ser det er til salgs. Ja jeg vet det ikke er visning enda, men jeg tenkte bare ta en titt".

Jeg ble så forfjamset at jeg ikke rakk og bli forbannet før etter hun hadde reist. Men... Makan til frekkhet... Det er seriøst totalt mørkt for noen mennesker...
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Kawabloggen- Folkeskikken.... En glemt æra?

Post by Juliet »

Skjønner frustrasjonen godt. Tror jeg ville svart kort og greit at de som er interessert får komme og se den "live" hvis de vil vite mer om den...En dag det passer for deg.
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- Folkeskikken.... En glemt æra?

Post by knetrom »

Juliet wrote:Skjønner frustrasjonen godt. Tror jeg ville svart kort og greit at de som er interessert får komme og se den "live" hvis de vil vite mer om den...En dag det passer for deg.
Dette er det jeg alltid gjør, jeg syns du er utrolig tålmodig, PerTore! Jeg prioriterer de som ringer på bilen, og de som ikke begynner med å prute uten å vite noe som helst om bilen (siden det stort sett er bil jeg har solgt). Svarer maks på 1 SMS per person og stort sett maks 2 for hele salget, og avslutter meldingen med "ring hvis du lurer på noe". Er for mange 14-åringer som ser på bil virker det som, de skremmer du vekk med å invitere de til å se på bilen. Ellers er jeg alltid ærlig og legger ut om eventuelle feil og mangler jeg kjenner til.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- Folkeskikken.... En glemt æra?

Post by PerTore »

Er nok litt for "dumsnill" der, ja. Men så er det ekstremt vanskelig og selge ting som ikke er nøkkelferdig om dagen. Selv om jeg har lagt meg meget fordelaktig i pris, og det ikke er mer enn et par dagers arbeid, så skremmer det tydeligvis folk litt. Var mye lettere og selge prosjekter for 4-5 år siden.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- Folkeskikken.... En glemt æra?

Post by knetrom »

Styrer strengt tatt unna prosjekter selv, selv med lite arbeid, erfaringen min tilsier at det alltid blir litt mer å gjøre enn man tror. Er vel ekstra viktig at du inviterer på inspeksjon, slik at folk ser hvor lite som skal til
Post Reply