Kawabloggen- Endelig på to hjul igjen... Og ny båt, da..

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Kawabloggen- Folkeskikken.... En glemt æra?

Post by Lord Erik »

Hold oss oppdatert på når den "vil du bli millionær" sendingen kommer på luften! Blir spennende å se noen man "kjenner".

Forøvrig slutter jeg aldri å la meg overraske over hvor mange merkelige personer det finnes her i verden. Man skal ikke langt unna sin egen omgangskrets før man møter på folk som er frekkere enn toget. Og av en eller grunn er det ofte disse som gjerne ringer på annonser (eller smser) virker det som. ;-)

Hvis du har mange som tar kontakt på annonsene, skader det vel uansett ikke å være litt mer selektiv angående hvem du bruker tid på?
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by PerTore »

Har tatt seg litt opp på telefonen nå, ja. Mye som tyder på at båten forsvinner til Ålesund neste helg. Og bilen.....? Ikke napp enda, men nå RINGER ihvertfall folk, så da kan det være håp. La til noen ekstra linjer nederst i annonsen om hva jeg synes om useriøre kjøpere, så håper det har hjulpet.

Har vært og tatt en liten titt på båt i kveld. Lekkert møbel som lå i Drammen. Litt puss og kos, så blir dette Eikerns Svane.
Skal ha med meg en meeeget nøktern og snusfornuftig trebåtekspert for og se nøyere på den i morra...
Vet det ikke er det smarteste av meg og kjøpe trebåt, men se på'a a...!!! Nyyydelig dame...
http://www.finn.no/finn/boat/used/objec ... e=22266283

(Er det noen med peil på trebåt her, som kan få meg til og ta til vettet???)


Jeg sier selvfølgelig fra når jeg får greie på sendedato på Vil du bli millionær. Har ikke sett det selv, så det kan bli j... spennende.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by Lord Erik »

Absolutt en flott båt! Akkurat det med arbeidsmengde med plast vs. tre er det jo litt uenighet om. Min erfaring er likevel at det er mer jobb med trebåt enn med plast.

Skal det gjøres riktig og skikkelig blir det en del pussing og lakking/oljing for å holde dem fin. En del av dem som gjerne har hatt trebåt lenge vil hevde at dette er en smal sak, men det er likevel en del arbeid involvert. For ikke å snakke om at de bør lagres tørt utenom sesong (selv om jeg legger merke til at annonsen sier denne båten ikke har vært det), og at de ofte lekker som en sil når de da skal på vannet igjen.

På den andre siden ser det jo ut til at denne båten er i god stand, og at det som er å gjøre utenom vanlig vårpuss er motorrelatert. Det er jo noe du kan godt så vidt jeg har forstått. Da blir det jo noe annet enn om du skulle kjøpt et "prosjekt". :)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by inunf »

Nå har jeg aldri hatt trebåt selv, men folk i slekta har hatt noe som har gjort at jeg har måttet pusse en del båt. Det jeg fikk høre var at om du skal holde båten i bra stand så må du pusse ned alle lakkerte flater hvert år. Annenhvert år så pusser du av all lakk, legger på ny penetrerende grunnlakk og forsegler den. De andre årene holde det å matte ned overflaten og legge på ny forsegling eller topplakk eller hva det nå heter.

Skjønner ikke at det skal være uenighet om arbeidsmengde med plast vs. tre, trebåt er JOBB. Klart, trebåter er jo mye finere, men skal du holde den fin så må du pusse til krampa tar deg hver vinter. Det er ikke alle som kan ha trebåt, jeg kan ihvertfall ikke ha det (ihvertfall ikke før jeg blir rik nok til å leie noen til å ta seg av pussinga :lol: ).
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by Lord Erik »

Argumentene går for det meste ut på noe ala "hvis du har en superduper slipemaskin så går det omtrent like raskt å pusse ned trebåten som det tar å vaske og polere plastikkbåten". Spesielt hvis du da legger velviljen til og sier at selve lakkingen er så gøy at den ikke kan regnes med. ;-)
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by PerTore »

He he. Tror nok mye av trebåtfolket har den filosofien, ja.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by PerTore »

Ble (heldigvis) snakket til fornuft hva trebåt angår. Er og blir nok ikke typen til og eie en trebåt, så jakten fortsetter. Men det er nå halve morroa også da, og være på båtjakt...Så hvis noen har en cabin/daycruiser, snekke e.l. med forpigg/cabin (og gjerne en liten akterlugar) og brukbart med uteplass til rundt og under 50.000,- så skrik ut. Gjerne med noe arbeid, defekter på motor/drev.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by PerTore »

Akkurat kommet meg hjem etter en forfriskende MC-tur til Krødern for og se på båt. Må si jeg gleder meg til litt varmere dager. Ble litt frøsen de siste mila..
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by PerTore »

Stooore muligheter for at jeg ryker på denne i morgen.

http://www.finn.no/finn/boat/used/objec ... e=22238955

Noen som har erfaring med Viksund her??
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by PerTore »

Da er Viksund kjøpt og betalt!! Gjelder bare og få den kjørt hit da. Noen med lastebil og kran her, som kunne hentet den i Tistedal/Halden og kjørt den til meg her i Vestfossen. Selvfølgelig så fort som mulig, og så billig som mulig :lol:

Men et lite skår i gleden er det jo da, men...

Båten MIN, som ligger ute på Autodb, var egentlig avtalt solgt til en kar fra Ålesund, som skulle hente den nå til helga (han skulle på Enga-Ålesund på Ullevål, og skulle hente båten samtidig) Dette gjorde vi en klar avtale på for ca 14 dager siden. Jeg skulle ordne med kranbil som kunne løfte den over på hans henger, og helgen er jo selvfølgelig satt av til båtsalget.
Sender han sms i går (det er jo sms som dette tidligere omtalte "White Trash'et" foretrekker) for og få bekreftet avtalen, men fikk ikke svar. Sendte en ny sms på formiddagen i dag, med ønske om et raskt svar, og fikk svar først nå. Det var selvfølgelig "familiære" problem for han, og han fikk ikke kommet og kjøpt båt. M.a.o. han glemte og sjekke kontoen før han inngikk en (pr. def.) juridisk bindende avtale med meg... Faen, hvorfor i all verden skal jeg måtte hanskes med alt pakket som fins i dette langstrakte landet når jeg skal selge noe??? Nå tar jeg den bort fra Autodb, og setter den i stand selv! Dette gidder jeg faen meg ikke mer!!

Har en teori om den generelle seriøsiteten til både kjøper og selger på Autodb. Har en sterk følelse for at dette er mye bedre på Finn.no.


Men: Dette tar uansett ikke gleden fra meg over ny båt, og nå er motivasjonen til og sette "Blücher" i stand igjen på plass, så dette går nok fiiint \:D/
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by KiM »

Båtkjøp og båtoppussing. Du gjorde det ganske godt i vil du bli millionær altså :lol: ;-)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by knetrom »

PerTore wrote:Har en teori om den generelle seriøsiteten til både kjøper og selger på Autodb. Har en sterk følelse for at dette er mye bedre på Finn.no.
100% enig, selv om jeg trodde det ville komme seg når de begynte å ta en symbolsk sum for annonsene. Men det økte vel bare seriøsiteten til selgerene siden vi slipper de "morsomme" annonsene der noen vil selge en venn/uvenn og beskriver de som en bil.

Gratulerer med båtkjøp :D
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by PerTore »

Takk for det.

Gamlebåten er påbegynt, og vil bli satt i stand så den er 100% klar for sjøen. Kommer forhåpentligvis på finn i løpet av uka.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by PerTore »

Har vært båt for alle penga de siste ukene. Har vasket, polert pusset og gnikket. Ble omsider ferdig med gamlebåten på Mandag, og den ser nå jævelig bra ut. Skulle bare sette vann på den, og prøvekjøre motor. Ingen stor suksess, for den gikk kun i et minutt, og da rant det vann ut av peilepinnerøret. Ut med maskina, av med topper og innsug, og der var det selvfølgelig sprekk i blokka... Ja ja... Motor er heldigvis mitt domene, så skal nok få schwung på V8'ern igjen...

Har hatt etpar hektiske uker på Viksund også, men nå begynner den og bli bra. Satte den ut i går, og den ser ut til og fungere bra, og holde tett. Håper det blir en fin dag på vannet i dag..
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Kawabloggen- BÃ¥tbyttemodus-Engaged...

Post by inunf »

Hva gjør du med blokka da? Ny blokk, eller kan du sveise det?
Post Reply