Red Rocket's Ramblings

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Red Rocket's Ramblings

Post by RedRocket »

Ramblings betyr vrøvling på norsk, så jeg tenkte det var en passende overskrift på min første blogg. Etter 15 år i England er jeg blitt litt anglofil, så noen ord triller bedre ut ann de norske. Men jeg jobber med saken! :D

For det første vil jeg si at dere har et bra forum her. Jeg er medlem på et par engelske forum, og jeg har fått så mange utrolig bra venner og bekjente gjennom det, turkamerater og hverdagskamerater. Sosiale sammenkomster skjer like ofte uten to hjul som med. Turene har gått rundt om i England fra Devon i sør-vest til Wales og Skottland, eller turer til Frankrike, vårt nærmeste naboland. Et år tok 14 av oss også turen til Norge og tilbrakte en uke på to hjul på Vestlandet og Møre. Så å være motorsyklist har ikke bare gitt en fritidssyssel, men også venner for livet. \:D/

Jeg er først og oppvokst i Trondheim, men flytta etter kjærligheten til England da jeg var 19. Ble etterhvert gift, og utdanna sykepleier og jordmor. Har bodd stort sett i sør-øst-England, sånn midt mellom London og Dover, men også et par år i nydelige Cambridge. Jeg jobber heltid som jordmor på en stor fødeavdeling i Gillingham.

Mannen min har kjørt sykkel i 11 år, og etterhvert ble det litt kjedelig på passasjersetet. Jeg tok lappen i 2004, og kjøpte min første sykkel, en BMW F650GS som var super til alt, en liten traktor som tilgav det meste av nybegynnerfeil de første par årene. Den neste sykkelen, en BMW F800S har jeg enda, og ble innkjøpt for litt mer "sport appeal" og utfordring. Det jeg liker best med den er at den den har kvaliteter på alle plan - fyker lett og lekent rundt en bane eller på svingete landeveier, men heng på et par kofferter og den forvandles til en liten touringsykkel. Har selv vært passasjer på egen sykkel i 60 mil, og den var jammen behagelig å sitte på også. Bensinen holder lenge - har tynt ut 320 km av full tank før.

Vi har mange baner å velge mellom i England, min nærmeste bane den ikke ukjente Brands Hatch. Selv om jeg holder meg langt bak i nybegynnergruppa de få gangene jeg har kjørt, synes jeg det er utrolig gøy å suse rundt uten å tenke på politi, lyktestolper eller trafikk i motsatt retning. Jeg ser dere har Rudskogen her i Øst, så må nok ta en tur dit og se på en dag.

Jeg er i Oslo i sommerfrem til slutten av august pga midlertidig jobb på Ullevål Sykehus, på ABC-avdelingen. Ville gjerne prøve å bo i Norge en periode, og jeg fikk perm fra jobben i England til å ta en kort kontrakt her. Med en mann i Forsvaret, var ikke 3 måneders adskillelse noe stort problem. Bor på sykehushybel - litt annerledes enn å ha hus og hage hjemme, men det går fint det også. For å få maks ut av det som egentlig er en arbeidsferie, har jeg med sykkelen (dvs den blir levert av en forbipasserende kamerat), og gleder meg til å suse litt ut av Oslo og møte nye fjes.

Om dette var så spennede å lese vet jeg ikke, men bilder er alltid gøy å se på:

Image
SNETTERTON CIRCUIT, Juli 2008

Image
BRITTANY, FRANKRIKE 2007

Image
SNETTERTON CIRCUIT, Juli 2008

Image
OUDEVATER, NEDERLAND, August 2006
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by frode »

Kanskje litt sent å si velkommen til forumet, men gratulerer med blogg i alle fall! Fin introduksjon og flotte bilder, ser frem til turreferater :-)
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RedRocket »

Jeg husker da jeg var liten og det var natta før 17. mai og bursdagen min selvsagt, ja da gikk det ikke an å sove. Sånn spennede pirring, oppspilt følelse...

...sånn har jeg det i kveld. Fikk tilbakemelding fra min kamerat hjemme i England om at sykkelen min ble trygt sendt avgårde med to andre kamerater på hengeren deres i går, og nå er det bare å vente på at de skal komme seg den lange veien fra Kent til Oslo. De skal til Mongolia med bil, 2 sykler og en henger, og tar omveien om Oslo for å slippe av min sykkel hos meg. Jeg aner ikke når de kommer, annet enn "en gang i morgen". Det klør i fingrene etter å dra på seg lær og trø på seg hjelmen igjen og få se mer av Østlandet enn det jeg har klart med T-banen og trikken!

Så i ettermiddag og i kveld har jeg ikke gjort så mye fornuftig, kommer liksom ikke helt i gang med noe. Burde gjort noe jobbforberedende greier, eller begynt på "Jenta som lekte med ilden", men tankene blir distraherte!

Er dette normalt ;)?
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RH racing »

dette er nok normalt ja... deilig følelse ikke sant? lyster på en tur selv i morgen.. men må vel jobbe som vanlig. hehe
er jo meldt pent vær så å si hele østlandet i morgen så er mange veier du kan leke deg rundt på...

Funnet deg noen veier som frister da? eller bare lete rundt?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by Shortybebeh »

Grattis med blogg, kjempemoro å lese mer om deg!
Sprek dame med sprek kropp og sprek sykkel! 8)

Julekveldenfølelsen er herlig, ta vare på den så lenge du har den ;-) Helt klart normalt!
Blir nok enda verre for deg når sykkelen kommer og du må på jobb istedet for å kjøre! :lol:
Verste som finnes det, å jobbe når man har sååå lyst til å gjøre noe helt annet...!

SOM å lese "jenta som lekte med ilden"..! ;-)
Ta et godt tips og IKKE les en hel dag i strekk selv om boka er uhyre spennende... Det gjør så ille vondt å bevege øynene hit og dit etterpå, og da er det ikke så kos å kjøre sykkel heller...!! :lol:

Kos deg med sykkelen når den kommer, og kjør pent.
Er masse gærne bilister i Norge også...!
Death Is The Road To Awe.
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by FunSize »

Hehehe :lol:
Kan forstå "pirringen"... får håpe du får sove .. og at de kommer på tia med sykkelen 8)

Grattis med blog =D>
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RedRocket »

RH racing wrote:dette er nok normalt ja... deilig følelse ikke sant? lyster på en tur selv i morgen.. men må vel jobbe som vanlig. hehe
er jo meldt pent vær så å si hele østlandet i morgen så er mange veier du kan leke deg rundt på...

Funnet deg noen veier som frister da? eller bare lete rundt?
Ja, herlig og irriterende følelse på en gang - hvorfor kan det ikke være "i morra" allerede? Har ikke sett meg ut noen veier egentlig - jeg er jo ikke kjent i Oslo-området i det hele tatt, så håper da inderlig at jeg finner tilbake til hybelen etterat jeg har kommet meg ut av Oslo! Får ta med nødraketter! :lol: Skal uansett prøve Ryen til Grava på onsdag. Har truffet Night Rider som blir med, så ett kjent fjes er det i allefall. Om noen flere skal, så kom og si hei - sykkelen med GB-skilt vises jo godt.
Shortybebeh wrote: Julekveldenfølelsen er herlig, ta vare på den så lenge du har den ;-) Helt klart normalt!
Blir nok enda verre for deg når sykkelen kommer og du må på jobb istedet for å kjøre! :lol:
Verste som finnes det, å jobbe når man har sååå lyst til å gjøre noe helt annet...!

SOM å lese "jenta som lekte med ilden"..! ;-)
Ta et godt tips og IKKE les en hel dag i strekk selv om boka er uhyre spennende... Det gjør så ille vondt å bevege øynene hit og dit etterpå, og da er det ikke så kos å kjøre sykkel heller...!! :lol:

Kos deg med sykkelen når den kommer, og kjør pent.
Er masse gærne bilister i Norge også...!
Du har nok rett i at det blir verre å gå på jobb når sykkelen står der. Men heldigvis storkoser jeg meg også med jobben her på Ullevål, så da er det ikke så ille. De gærne bilistene skal jeg passe meg for, men er oppi all julekveldsfølelsen også ganske nervøs for akkurat det der. Skjønner jo at bilister i Norge ikke er vante til å ha motorsykler på veiene halvparten av året, så noe uoppmerksomhet blir det nok mer av da. Jeg vet at jeg kommer til å kjøre skikkelig keitete i begynnelsen mens jeg legger av meg nervene.

Skal ikke lese 300 sider på en dag, det lover jeg. Da blir det nok vondt i øynene mine også, spesielt siden jeg laseropererte øynene i fjor. \:D/
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by Shortybebeh »

RedRocket wrote:
Du har nok rett i at det blir verre å gå på jobb når sykkelen står der. Men heldigvis storkoser jeg meg også med jobben her på Ullevål, så da er det ikke så ille. De gærne bilistene skal jeg passe meg for, men er oppi all julekveldsfølelsen også ganske nervøs for akkurat det der. Skjønner jo at bilister i Norge ikke er vante til å ha motorsykler på veiene halvparten av året, så noe uoppmerksomhet blir det nok mer av da. Jeg vet at jeg kommer til å kjøre skikkelig keitete i begynnelsen mens jeg legger av meg nervene.

Skal ikke lese 300 sider på en dag, det lover jeg. Da blir det nok vondt i øynene mine også, spesielt siden jeg laseropererte øynene i fjor. \:D/
Kunne tenkt meg på grava på onsdag, men lurer på å heller ta turen med Romerikes blad og Fet MC i forbindelse med byfesten i Lillestrøm. Likte også at de har tenkt til å kjøre forbi to av de største mc-ulykkesstedene for å markere at de bryr seg. Grava er der hele sommeren, dette skjer bare en gang i året. :)

Heldige deg som har laseroperert. Det har jeg lyst til også.. får begynne å spare.. og stabilisere synet som kanskje er enda viktigere.. :lol:
Death Is The Road To Awe.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RH racing »

bare ett lite spm? har sykkelen din styret på motsatt side? sånn som bilene? :D neida.. hehehe
kjør litt nedover østfold. mange fine veier her.. oslo er ikke så veldig fine mc veier syns jeg.. da må du uansett ett stykke ut... du kan jo kjøre mot lillestrøm, fettsund og mot østfold, okay vei dette + at du får sett litt/prøvd litt norske veier..
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RedRocket »

Shortybebeh wrote: Kunne tenkt meg på grava på onsdag, men lurer på å heller ta turen med Romerikes blad og Fet MC i forbindelse med byfesten i Lillestrøm. Likte også at de har tenkt til å kjøre forbi to av de største mc-ulykkesstedene for å markere at de bryr seg. Grava er der hele sommeren, dette skjer bare en gang i året. :)
Vet du, det har du helt rett i. Sånne samlinger har jeg vært med på en del av også. Det største var kanskje The Toy Run i London i fjor, der tusenvis av motorsyklister kjørte julegaveutkjøring, utkledt i alsklens julekostymer, med glitter og stash på syklene. Vi kjørte til tre sykehus i London og avleverte gaver til barneavdelingene. Det var helt kokende stemning i byen - vi hadde politidirrigering og greier. Har lagt ut noen bilder her:

Er ikke ferdig på jobb før halv fire da. Vet ikke om jeg kommer meg til Fet på en liten time inkl skifte? Er det lett å finne? Hvis ikke så tar man plan A, Grava. Uansett jomfruturen på norske veier.

Shortybebeh wrote: Heldige deg som har laseroperert. Det har jeg lyst til også.. får begynne å spare.. og stabilisere synet som kanskje er enda viktigere.. :lol:
Ja, det er viktig å stabilisere synet før en laseroperajon. Men jeg angrer ikke på operasjonen. Så deilig å slippe briller og linser når det er på og av med hjelm og sånn.

RH Racing ; =D>
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RH racing »

fra ullevål til fet går det vel en drøy halvtime vel... er jo greie veier med E6 til lillestrøm og tar av der... er det kø så stopper jo ikke det en mc...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by Shortybebeh »

RedRocket wrote:
Er ikke ferdig på jobb før halv fire da. Vet ikke om jeg kommer meg til Fet på en liten time inkl skifte? Er det lett å finne? Hvis ikke så tar man plan A, Grava. Uansett jomfruturen på norske veier.
Jeg skal til fysio klokken 4 og er ikke hjemme før 5.
De skal møte på østersund ungdomsskole i fetsund klokken 6. Du rekker det finfint!
Jeg rekker det akkurat, hvis jeg sløyfer middag hjemme.. ;-)
Hvis du titter på kart på gule sider så er det ikke så vanskelig å finne frem til østersund fra oslo. Kanskje det er flere her som vil være med som kommer fra oslo, som du kan henge deg på?

Nummeret mitt er 91247894, send meg en melding dersom du trenger hjelp med veien og vil møte oss.
Vi får følge med på tråden om temaet og se om det er flere som slenger seg på. \:D/
Death Is The Road To Awe.
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RedRocket »

Shortybebeh wrote: Vi får følge med på tråden om temaet og se om det er flere som slenger seg på. \:D/
Jeg finner ikke tråden jeg! Er det mine lasrede øyne som ikke ser noe som er rett foran meg?
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by Shortybebeh »

Death Is The Road To Awe.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by erazar »

Om ikke rattet er på feil side, så har du iallefall potten på feil side \:D/
Tok en titt på toy run bildene, noe av det som lå der var jo helt genialt!

Image
(ett lite utsnitt)
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Post Reply