Red Rocket's Ramblings

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by Galilee »

Jøss, TDM jo.

Er det noen som holder til på TDM forumet http://www.carpe-tdm.net?
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RedRocket »

Galilee wrote:Jøss, TDM jo.

Er det noen som holder til på TDM forumet http://www.carpe-tdm.net?
Ikke det jeg vet. Men utsmykningen var en kjempeide! En god kamerat av meg sin sykkel. Og samme sykkel i Rudolfdrakt kjørte Surry til Yorkshire akkurat sånn, ca en 30-mils tur!! Det fikk hodene til å snu seg på motorveien!
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RedRocket »

Sommerfuglene i magen ble endelig sluppet løs da snille Matt og Ed ankom sent i går kveld med bil, henger og tre sykler. Tror bildene snakker for seg selv - jeg er superfornøyd!! 8)

Image

Image
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
FunSize
Posts: 219
Joined: 29 Mar 2007 09:37
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07
Location: Grimstad

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by FunSize »

Happy Happy Happy =D>

Utifra bildene så ser det ut til at tanken er høyeste punkt, dersom man tar av vindskjermen og speil...
Hvordan i huleste klarte de å få inn den sykkelen baki der?? :shock:

Ut og nyt veiene \:D/
07 Yamaha FZ6-S :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RH racing »

gode pakkere får til det meste.. bare spør ett kvinnfolk hvordan i huleste hun klarer å pakke en koffert sååååå full ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RedRocket »

Det var visst en veeeeldig tight squeeze for å få lastet sykkelen inn. Skjermen måtte tas av, og likeledes bremsevæskereservoaret. Det var ca 3 cm klaring alt i alt. =D>
RH racing wrote:gode pakkere får til det meste.. bare spør ett kvinnfolk hvordan i huleste hun klarer å pakke en koffert sååååå full ;)
Hehe, du har rett. Det var derfor sykkelen måtte sendes separat - hadde to kofferter hver på 20 kg... så de må jeg fly tilbake etter i september, om ingen vil ha en gratis Londontur uten bagasje (shopping!!!)!!
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RH racing »

RedRocket wrote:Det var visst en veeeeldig tight squeeze for å få lastet sykkelen inn. Skjermen måtte tas av, og likeledes bremsevæskereservoaret. Det var ca 3 cm klaring alt i alt. =D>
RH racing wrote:gode pakkere får til det meste.. bare spør ett kvinnfolk hvordan i huleste hun klarer å pakke en koffert sååååå full ;)
Hehe, du har rett. Det var derfor sykkelen måtte sendes separat - hadde to kofferter hver på 20 kg... så de må jeg fly tilbake etter i september, om ingen vil ha en gratis Londontur uten bagasje (shopping!!!)!!
man sier vel aldri nei takk til en gratis london tur 8)

trenger ikke bagasje om det er en tur/retur samme dag ;) trenger bare litt tax free...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RedRocket »

Grrr - greide å legge sykkelen i bakken i dag. :evil: Kvalte motoren i det jeg skulle kjøre sakte ut fra en parkeringsplass, og rykket var nok til å få ubalanse. Jeg, som står på tær som det er med den sykkelen, måtte bare senke den ned på høyresiden. Det er to år siden sist den gikk ned, da, så ikke fryktelig dårlig statistikk når en har korte bein. Heldigvis, etter siste gang, satte jeg på crash bungs (hva heter det på norsk??) fra RG Racing, så all plastikken berga fint. Litt oppskraping på blinklys bare. Ergelig da! Fikk hjelp av en forbipasserende til å plukke den opp igjen. Man får bare trekke "damekortet" i sånne situasjoner...

Utover det har jeg hatt en super uke med sykkelen siden jeg fikk den over. Tur til Kongsberg på lørdag med Night Rider, om Tyrifjorden, Drammen og noen andre småveier. I morgen har jeg fri, så planlegger en lignede tur til Drammen, og hjem via en slektning i Asker. Ruteforslag?
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by Shortybebeh »

Kjipt med den typen nedlegg, jeg har gjort akkurat det samme. LITE pinlig.... Det er det jeg synes er verst egentlig, at mannfolkene som ser meg tenker sitt om "damer på sykkel"...! :roll: Føles ikke så kult å stå der og ikke klare å løfte den opp selv heller...! Har prøvd disse teknikkene de viser på You Tube, men jeg har ikke fått det til, og jeg vil ikke legge ned sykkelen med vilje bare for å øve heller! :lol:

Bra det gikk såpass bra med deg og sykkelen! :)
Death Is The Road To Awe.
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by Banditbiker »

Det er fort gjort.
Greide å legge ned sykkelen på Ryen forrige torsdag jeg også på vei til Geiranger. Støtta glei unna mens jeg var i ferd med å fylle bensin. Fikk tak i den og lagt den rolig ned på veltebøylene. Ingen skade skjedd, men jeg var så forbanna på meg selv på at det var på denne måten turen skulle starte på, så jeg heiv sykkelen opp i sinne :D , og gadd ikke en gang å titte på den der og da :roll: . Møkkavær var det også, og jeg hadde noen mil foran meg, og det gjorde ikke akkurat humøret så veldig mye bedre.
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by Lølle »

Tror det er mange hannkjønn som har gjort det samme, gitt.
Ihvertfall har jeg det med forrige sykkelen (samme type), første gangen var lappen helt fersk og jeg var for kjip med gassen, motoren kvalte seg i det jeg kjører avgårde i sving, sykkelen smeller i bakken uten håp om å sette meg til motverge. Løfte opp selv kan jeg glemme.
Fikk en velt en gang senere hvor jeg bøyde meg ned for å fjerne en sykkel som lå i veien i inngangspartiet.. ooooopss.. overvekt.
Du har vært klok og satt på veltesopper, da. blinklys er peanuts.
Image
Image
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by Lølle »

satt du beinkrok på blå..?? :shock:
Image
Image
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by Banditbiker »

Lølle wrote:satt du beinkrok på blå..?? :shock:
Det er utrolig hva man kan mobilisere når det gjelder å værne om sine 'favorittbiter' :D
Jeg greide på ett eller annet vis å få tak i sykkelen og holdt igjen slik at den ikke bare klasket i bakken, men fikk lagt den kontrollert ned. Gikk over på andre siden av sykkelen, og heiv den opp igjen, fikk støtta på plass, fyllt opp tanken, og nordover bar det i regnværet.

PS
Resten av turen gikk uten uhell (for min del), og det var bare en fantastisk flott tur via Trollstigen.
Fikk med meg en helilift over Geirangerfjorden på lørdag også, og det må jeg si var bare helt spektakulært i det flotte været.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by PerTore »

RedRocket wrote: Utover det har jeg hatt en super uke med sykkelen siden jeg fikk den over. Tur til Kongsberg på lørdag med Night Rider, om Tyrifjorden, Drammen og noen andre småveier. I morgen har jeg fri, så planlegger en lignede tur til Drammen, og hjem via en slektning i Asker. Ruteforslag?

Surt og måtte legge ned sykkelen, ja.

Ruteforslag, ja! Turen langs Holsfjorden (den sør/østre fjordarmen på tyrifjorden) nedover lierdalen til Tranby bør prioriteres. Fin svingete asfaltvei, og nydelig kulturlandskap i lierdalen (mulig noe veiarbeid ved Tranby). Er planen og kjøre rundt Tyrifjorden? Rv.35 fra Vikersund til Hokksund er et stort gjeesp, kan ev. kjøre via Vikersund sentrum og Geithus til Åmot, men her er jeg ikke helt kjent. Kjør ihvertfall av mot Vestfossen (Følg RV 35. Ikke noe vits og kjøre E134 med mindre man har det meget travelt) Kjør gamle E134 mot Kongsberg, ev ta av mot Lurdalen i Darbu ( Gamleveien på folkemunne). Da kommer du innpå E134 rett på oversida Kongsberg sentrum. Fra Kongsberg kan jeg anbefale og følge RV40 mot Hvittingfoss. Ta til V. i rundkjøring i Hv.foss, mot Hof. Kjør av mot Hof/Sande/Hokksund i Sundbyfoss (Her ligger Hof MC på høyre side ved krysset hvis dere har behov for noe, de er også oppe på lørdager.) Når dere har kjørt igjennom kan dere velge og ta til h. over Hanekleiva. "Kleiva" er en utrolig fin MC-vei med fjordårsfersk asfalt. Velger dere og kjøre rett frem, får dere også en fin MC-vei via Eidsfoss til Vestfossen langs Eikeren. Rykende fersk asfalt (pass opp for grus) fra Eidsfoss til fylkesgrensa Vestfold/Buskerud. Dårlig asfalt herifra til Vestfossen, men går helt fint og kjøre på (har endel turer langs denne strekninga) Kjører dere "kleiva", kan dere feks. kjøre mot Berger og Svelvik. Fra Svelvik kan dere f.eks. ta ferga til Klokkarstua/verket (10 min.) og kjøre Hurumlandet. Enten helt rundt, eller rett til Hyggen og Slemmestad til Asker og mot Oslo, eller oslofjordtunellen, nesodden og ferje til Oslo.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Red Rocket's Ramblings

Post by RH racing »

Shortybebeh wrote:Kjipt med den typen nedlegg, jeg har gjort akkurat det samme. LITE pinlig.... Det er det jeg synes er verst egentlig, at mannfolkene som ser meg tenker sitt om "damer på sykkel"...! :roll: Føles ikke så kult å stå der og ikke klare å løfte den opp selv heller...! Har prøvd disse teknikkene de viser på You Tube, men jeg har ikke fått det til, og jeg vil ikke legge ned sykkelen med vilje bare for å øve heller! :lol:

Bra det gikk såpass bra med deg og sykkelen! :)
skal ikke si at det er kun damer som ikke kan løfte opp sykkel.. da min gikk i bakken i påsken måtte jeg ha hjelp til å løfte den av naboen... nå skal det sies at jeg kom rett fra en skikkelig fyllehelg.. men den var uansett jævlig tung alene....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply