Ståle [R6 - bloggen]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Fyen
Posts: 29
Joined: 18 May 2009 23:45
MC: 2000 Yamaha YFZ R6

Ståle [R6 - bloggen]

Post by Fyen »

Nå har jeg hengt litt på forumet her et par ukers tid etter at jeg for alvor ble sjuk på å kjøpe meg sykkel for første gang.

Er 28 år gammel til høsten, har per i dag bil, hus og er sambo med en hannkatt, Bob(cat).

Har virkelig fått sansen for siste generasjon Suzuki GSX-R, og tenker på å kjøpe meg en hvit 600 når jeg kommer over rette eksemplaret. Om det blir en mellomklasse (34 hk) eller fulleffekt tenker jeg ikke så mye på akkurat nå, først få seg sykkel tenker jeg. Kjøreutstyr må jeg også ha, men har tenkt å kjøpe skinn jakke og bukse. Kanskje dette fra Berik?

Image og Image.

Burde jo kunne gå bra sammen med en hvit GSX-R?

Image

Dersom GSX-R'en jeg kjøper viser seg å være mellomklasse, hvor stor er da operasjonen for å få fulleffekt ut av den? Noen som veit hva det kan ligge på i pris?

Jeg var også veldig redd for hva jeg ville måtte betale i forsikring på et slikt 'leketøy', for sykkelen er noe jeg vil kose meg med og bruke når jeg har lyst og været tillater det.

Betaler allerede rundt 14500,- for hus, bil og reise, men bestemte jeg for å ta en runde og shoppe forsikringer. Og gjennom Unison forsikring har jeg fått noe som jeg tror må være et rasende godt tilbud. De vil ha rundt 16000,- for å forsikre huset, bilen, reise og sykkelen jeg har lyst på. Rett og slett ikke mer enn 1500,- i året for å forsikre en sykkel i tillegg tenker jeg da, og angrer ikke på at jeg har tatt en slik runde med forsikringsselskapene. Må kanskje ta en runde med bankene også og få refinansiert huslånet, sikkert kroner og spare på å shoppe bank også. Forsikringsselskapet jeg bruker i dag ville hvertfall ha over 20000 for å forsikre sykkelen med full kasko. Full kasko er jo et must på så ny sykkel føler jeg.

Hmm.. Veit egentlig ikke hva meg jeg skal skrive akkurat nå, men håper å bli tatt godt imot her på forumet. Dette var hvertfall en liten intro på meg og mitt og mine planer/drømmer.
Last edited by Fyen on 23 Jun 2009 18:30, edited 2 times in total.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ståle [Introduksjon]

Post by KiM »

Kult om du får deg en slik sykkel :D Den er sinnsykt stilig.

Tilbudet du fikk fra Unison ser absolutt ut til å være meget bra! Fullt overkommelig.

Velkommen til forumet :D
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Ståle [Introduksjon]

Post by Juliet »

Velkommen, gratulerer med blogg og lykke til med å få virkeliggjort drømmene, høres ut som om det ikke blir urimelig lenge til det skjer en "familieforøkelse" hos deg :D
Image
Vennlig hilsen Juliet
Fyen
Posts: 29
Joined: 18 May 2009 23:45
MC: 2000 Yamaha YFZ R6

Re: Ståle [Introduksjon]

Post by Fyen »

Juliet wrote:Velkommen, gratulerer med blogg og lykke til med å få virkeliggjort drømmene, høres ut som om det ikke blir urimelig lenge til det skjer en "familieforøkelse" hos deg :D
Har liksom i mitt stille sinn sagt til meg selv at jeg senest skal ha sykkel etter at denne sesongen er over, tenker på at priser på brukt ofte faller en del når vinteren kommer smygende og noen kanskje finner ut at de ikke har noe skikkelig sted å bevare sykkelen over vinteren.

Jeg derimot har allerede reservert plass til sykkelen i stua, under trappa opp til andre etasje. :)

Og takk for velkomsten.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Ståle [Introduksjon]

Post by rerell »

Fyen wrote:Jeg derimot har allerede reservert plass til sykkelen i stua, under trappa opp til andre etasje. :)
Passa på att inte Bob använder den till att vässa klorna på bara. :)
Välkommen.
Fyen
Posts: 29
Joined: 18 May 2009 23:45
MC: 2000 Yamaha YFZ R6

Ståle [Sykkel kjøpt]

Post by Fyen »

Ok da.. Det ikke noen nesten ny GSX-R på meg, men jeg kjøpte en litt tilårskommen blå R6 med bare noen og tjue tusen på meteret.

Så i morra blir det en litt tidlig avslutning på arbeidsdagen, håper jeg. Også er det å kaste seg i varebilen og reise til Østfold for å hente sykkel.. ;)

Kjøreutstyr: Har ikke noe kjøreutstyr annen enn hjelmen min, som jeg kommer til å fortsette å bruke. Er ikke veldig god på størrelser og slik, men veit noen av dere om en eller annen forhandler i Hønefoss, Oslo, eller nordlige deler av Østfold som har litt utvalg av kjøreutstyr som kan veilede meg litt og ikke minst har noe jeg kan prøve?

I og med at jeg har måtte låne noe penger av gamlingen til dette prosjektet blir det ikke noe kjøring før jeg hvertfall har jakk, bukse og hansker i tillegg til hjelmen selvf. Noe jeg egentlig holder med han i.

Noen som veit om en fornuftig trivlig forhandler på veien fra Hallingdal til Østfold?
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Ståle [Introduksjon]

Post by frode »

Har ikke svar på noen av spørsmålene dine, men gratulerer! Ble det mellomklasse eller full pakke?
Fyen
Posts: 29
Joined: 18 May 2009 23:45
MC: 2000 Yamaha YFZ R6

Re: Ståle [Introduksjon]

Post by Fyen »

Denne er så gammel at her er det full fart fra første stund.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Ståle [Introduksjon]

Post by Shortybebeh »

Fet dress! Fet sykkel! Og sikkert f.... *kremt* KUL fyr...! :smt083

Velkommen hit! Blir spennende å følge med i bloggen din! \:D/
Death Is The Road To Awe.
Fyen
Posts: 29
Joined: 18 May 2009 23:45
MC: 2000 Yamaha YFZ R6

Re: Ståle [Sykkel i hus, kjøreutstyr på vei inn]

Post by Fyen »

Som sagt var jeg og hentet sykkelen på tirsdag.
Ble 'desverre' ikke noe som var nesten nytt, men 'heldigvis' noe som passet lommeboka bedre.
Så nå er jeg den heldige eier av en Yamaha YZF R6, i blått fra det herrens år 2000.
Bilder kommer så fort jeg får vasket og polert den, regner med at det blir en jobb jeg tar i morra i garasjen.

Etter at sykkelen var i havn begynte en desperat søken etter skikkelig kjøreutstyr, jeans, genser, joggesko og hjelm er ikke førstevalget av antrekk når jeg skal kjøre sykkel. Men nå har jeg fått tak på en to delt AXO-dress til en helt akseptabel pris, penger er sendt så jeg krysser fingre for at selgeren er rask med å pakke ned og sende nedover til meg fra Troms. Har også kontaktet et par stykker som har støvler til salgs, venter på svar fra de. Blir nok prøving og handel av det i helga. Og da mangler jeg vel egentlig bare hansker... Ingen som har noen anbefalinger sånn på sparket?

Venter i lengsel og spenning på pakker i posten og sol fra skyfri himmel nå.

Har også bestilt oljefilter og olje til sykkelen, greit å skifte det med en gang siden jeg ikke har noen kontroll på hvor lenge det er siden sist oljeskift. Også har jeg et Metzeler M3 bakdekk i bakhånd.
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Ståle [Sykkel i hus, kjøreutstyr på vei inn]

Post by gbruaset »

Fyen wrote:Som sagt var jeg og hentet sykkelen på tirsdag.
Ble 'desverre' ikke noe som var nesten nytt, men 'heldigvis' noe som passet lommeboka bedre.
Så nå er jeg den heldige eier av en Yamaha YZF R6, i blått fra det herrens år 2000.
Bilder kommer så fort jeg får vasket og polert den, regner med at det blir en jobb jeg tar i morra i garasjen.

Etter at sykkelen var i havn begynte en desperat søken etter skikkelig kjøreutstyr, jeans, genser, joggesko og hjelm er ikke førstevalget av antrekk når jeg skal kjøre sykkel. Men nå har jeg fått tak på en to delt AXO-dress til en helt akseptabel pris, penger er sendt så jeg krysser fingre for at selgeren er rask med å pakke ned og sende nedover til meg fra Troms. Har også kontaktet et par stykker som har støvler til salgs, venter på svar fra de. Blir nok prøving og handel av det i helga. Og da mangler jeg vel egentlig bare hansker... Ingen som har noen anbefalinger sånn på sparket?

Venter i lengsel og spenning på pakker i posten og sol fra skyfri himmel nå.

Har også bestilt oljefilter og olje til sykkelen, greit å skifte det med en gang siden jeg ikke har noen kontroll på hvor lenge det er siden sist oljeskift. Også har jeg et Metzeler M3 bakdekk i bakhånd.
gratulerer med sykkel, dress, blogg og mc karriere. kommer du fra hønefoss, siden du nevnte forhandler der?
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Fyen
Posts: 29
Joined: 18 May 2009 23:45
MC: 2000 Yamaha YFZ R6

Re: Ståle [Sykkel i hus, kjøreutstyr på vei inn]

Post by Fyen »

gbruaset wrote:gratulerer med sykkel, dress, blogg og mc karriere. kommer du fra hønefoss, siden du nevnte forhandler der?
Kommer ikke fra Hønefoss, nei. Holder til i Hallingdal, nærmere bestemt Nesbyen. Nesbyen, verdens navle. Linken er ikke til bygdas offisielle hjemmeside, heller til den veldig uoffisielle. Sist Nesbyen ble nevnt i media var på mandag: Kjørte ut i 200km/t, kjenner bileieren men ikke de som kjørte.
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Ståle [Sykkel i hus, kjøreutstyr på vei inn]

Post by gbruaset »

Fyen wrote:
gbruaset wrote:gratulerer med sykkel, dress, blogg og mc karriere. kommer du fra hønefoss, siden du nevnte forhandler der?
Kommer ikke fra Hønefoss, nei. Holder til i Hallingdal, nærmere bestemt Nesbyen. Nesbyen, verdens navle. Linken er ikke til bygdas offisielle hjemmeside, heller til den veldig uoffisielle. Sist Nesbyen ble nevnt i media var på mandag: Kjørte ut i 200km/t, kjenner bileieren men ikke de som kjørte.
haha. Det er kanskje ikke verdens navle, men , du verden, hvor fint det er der. Kjører av og til forbi der , når vi skal besøke slekt på vestlandet. Oslo - Bergen på sykkel er jo en drøm, og slik sett, er Nesbyen/Hallingdal sentrale steder på strekningen !
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
User avatar
gbruaset
Posts: 422
Joined: 12 Oct 2006 18:55
Location: Oslo

Re: Ståle [Sykkel i hus, kjøreutstyr på vei inn]

Post by gbruaset »

Du må forresten få inn et bilde av katta di også! Katter er allrighte dyr!
02 Suzuki sv 650 x
08 Suzuki dl 650 x
11 BMW f 800 GS v
Fyen
Posts: 29
Joined: 18 May 2009 23:45
MC: 2000 Yamaha YFZ R6

Re: Ståle [Sykkel i hus, kjøreutstyr på vei inn]

Post by Fyen »

Begynner å ligne mer på katte-forumet.no enn mc-forumet.no dette.. :p
Post Reply