Awesome Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
Captain_Awesome
Posts: 20
Joined: 31 May 2009 11:28
MC: Honda VFR 800 2005
Yamaha XJ 600 1999 solgt
Location: Oslo

Awesome Blogg

Post by Captain_Awesome »

Da tenkte jeg kanskje jeg skulle starte å blogge litt ettersom min norske motorsykkelkarriere kicker i gang denne sommeren. Litt om meg selv og sykkelen jeg hadde. Begynte å kjøre sykkel i statene da jeg bodde der i 07/08. Kjøpte meg en Yamaha XJ600 96-modell for 900 dollar (dette var mens dollaren var på 5NOK, syyykt billig). Som dere ser mangler den kåpe og vindskjerm, men var liksom begrenset med penger jeg gadd å bruke på sykkelen, dessuten er jeg student (les ikke loaded). Studerer for tiden i trondheim, men er ferdig til jul. Så da blir det jobb og mer penger til sykkel. Har alltid vært sykt keen på motorsykkel, helt siden jeg fartet rundt på min kjære FZ som 16-åring. Det er bare det at studielivet vanskelig kan kombineres med de store økonomiske utleggene.

Men nå er leiligheten solgt, og da fikk jeg litt ekstra penger på bok som jeg tenkte skulle gå til sykkel i sommer. Boligmarkedet er ikke brennhett om dagen så blir ikke noen kliss ny R6 på meg eller noe, men mer i samme kategorien som jeg hadde i statene. Vurderer XJ'n, Kawa GPZ500 eller en Suzuki Bandit 600. Disse passer best i forhold til lommeboken, da spesielt med tanke på forsikring. Så kan jeg heller oppgradere til noe kvassere når jeg har kommet meg ut i arbeidslivet. Tenker det var det for denne gang. Kommer mer oppdateringer på sykkelkjøp senere. Og hvis noen har andre sykler de mener jeg burde vurdere er det bare å melde ifra, åpen for forslag jeg.

Dette er dessverre det eneste bildet jeg har fra USA på pc'n nå, er fra turen vår oppover Highway 1 langs kysten av California. Kan sterkt anbefales til alle som reiser bort dit. Sol hver dag, nydelig utsikt langs kysten, og svingete veier fra LA til San Francisco.

Image
Four wheels move the body, two wheels move the soul!!
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Awesome Blogg

Post by RH racing »

ohh... har sjukt lyst til å dra over til statene. fått to jobb tilbud der borte, men får ikke innvilget søknad om å dra over hverken på ferie eller jobb sammenheng... så har nok 3år igjen føre jeg kommer meg bort ditt... men jo mere jeg leser/ser bilder kjenner jeg bare følelsen pittre i kroppen om usa tur... så begynne å legge av masse penger nå...så usa om tre år ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Awesome Blogg

Post by _Adler_ »

Nice, er veiene der så fine som det ser ut til?! Store byer m/ og /u køkjøring, ensomme veier med lite trafikk, småveier, spøkelsesbyer, virker perfekt :D
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Captain_Awesome
Posts: 20
Joined: 31 May 2009 11:28
MC: Honda VFR 800 2005
Yamaha XJ 600 1999 solgt
Location: Oslo

Re: Awesome Blogg

Post by Captain_Awesome »

_Adler_ wrote:Nice, er veiene der så fine som det ser ut til?! Store byer m/ og /u køkjøring, ensomme veier med lite trafikk, småveier, spøkelsesbyer, virker perfekt :D

Nå kan jeg bare snakke for California og de nærmeste statene, men veiene er bra nok de. Det er faktisk på de største highwayene at de er i dårlig forfatning enkelte steder, men det har lite å si da det er de gamle småveiene som er svingete og morsomme å kjøre på. Den ruta vi kjørte opp california kysten er det lite trafikk på, og sinnsykt bra vei. Det er dessverre få spøkelsesbyer, men desto flere kjempe trivelige små kystbyer. Når det gjelder kjøring innover i landet vet jeg at det blir litt mye rett fram. Noen kompiser av meg som kjørte fra vest til øst målte den lengste strekka de kjørte uten en sving til nærmere 40mil lang!!! Det tror jeg kan bli kjedelig i lengden.
Four wheels move the body, two wheels move the soul!!
Post Reply