Freddy's Bar - Solgt

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Northman »

Du sier noe...

Kollektiven er jo lov, og lanesplitting er sosialt akseptert, men tror ikke det er lov?

Har møtt og kjørt forbi onkel ved kø uten noen form for reaksjon, nå skal det sies at jeg ikke kom flygende, men pent og pyntelig :D
It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Lord Erik »

Det er ikke ulovlig nei, men vet jo at lastebilførere ikke er spesielt glad i det. Enkelte bilister virker også ganske hissig på å legge seg så langt ut mot midtstripen som mulig når man kommer trillende. Har også lagt merke til at en rekke sykler kjører langt raskere mellom bilene enn det jeg tar sjansen på å gjøre. Igjen kan jeg jo forstå at en del kanskje kvepper dersom de sitter der og svimer, og så kommer det en MC i stor hastighet mellom bilene. Hvis de da i tillegg tror at dette er på kanten med loven, så blir de vel gjerne hissig der de sitter og stanger i køen. Det er også lov å kjøre i kollektivfeltet, men vet ikke om alle bilistene er klar over dette. Jeg har opplevd folk som henger ut vinduet og prøver å "peke" meg inn i "riktig" felt igjen. :lol:
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Northman »

Lord Erik wrote:Det er ikke ulovlig nei, men vet jo at lastebilførere ikke er spesielt glad i det.
Dette har jeg opplevd helt motsatt. Som regel synes jeg de i lastebil er veldig flink til å slippe forbi :)
Lord Erik wrote:Enkelte bilister virker også ganske hissig på å legge seg så langt ut mot midtstripen som mulig når man kommer trillende. Har også lagt merke til at en rekke sykler kjører langt raskere mellom bilene enn det jeg tar sjansen på å gjøre.
Dette er jo veldig forskjellig fra person til person. Hva man er komfortabel med, og hvor bekymret man er for at noen skal se deg komme, og legge seg ut for å sperre. Veldig greit å kjøre flere sammen på stripa, så lenge man ikke er den som kjører først :D
Lord Erik wrote:Igjen kan jeg jo forstå at en del kanskje kvepper dersom de sitter der og svimer, og så kommer det en MC i stor hastighet mellom bilene. Hvis de da i tillegg tror at dette er på kanten med loven, så blir de vel gjerne hissig der de sitter og stanger i køen. Det er også lov å kjøre i kollektivfeltet, men vet ikke om alle bilistene er klar over dette. Jeg har opplevd folk som henger ut vinduet og prøver å "peke" meg inn i "riktig" felt igjen. :lol:
De holder nok høy hastighet for å slippe problemet med at bilistene skal leke politi og legge seg ut for å sperre, evt. avlive... Ja, sånn er det ;D
It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Lord Erik »

Northman wrote:Dette har jeg opplevd helt motsatt. Som regel synes jeg de i lastebil er veldig flink til å slippe forbi :)
Hm, vet bare at lastebilforundet ville at lanesplitting skulle bli forbudt for to år siden, og det har hendt at lastebiler tuter på meg når jeg lanesplitter. Det var spesielt ille i perioden rett etter lastebilforbundet hadde hylt om forbud. Da var det mye tuting fra en god del sinte lastebiler som tydeligvis syntes at det var en uting. :-P
Northman wrote:Dette er jo veldig forskjellig fra person til person. Hva man er komfortabel med, og hvor bekymret man er for at noen skal se deg komme, og legge seg ut for å sperre. Veldig greit å kjøre flere sammen på stripa, så lenge man ikke er den som kjører først :D
Joda, har selvsagt mye med hva man er komfortabel med, og jeg vil tro at jeg kjører relativt forsiktig i forhold til gjennomsnittet. Likevel er det en del som kjører såpass fort mellom bilene at de ikke har nubbesjans for å stanse i tide dersom en bil flytter litt på seg i feltet. Det vil jeg påstå er relativt risikabel kjøring, og ser hvordan det kan irritere bilførere. :-P
Northman wrote:De holder nok høy hastighet for å slippe problemet med at bilistene skal leke politi og legge seg ut for å sperre, evt. avlive... Ja, sånn er det ;D
Må være noe slikt. ;-) Men nå har vi vel kommet oss ganske OT her, sist jeg sjekket var dette bloggen til Freddy. :-P
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Northman »

Ja, husker det maset der, merket ikke noe til det annet enn avisa.

Det er ikke de som kommer fort som er farlige, det er de som kommer fort på bakhjulet :D

Freddy har sovnet, og da danser musene på bordet :D
It is better to exist unknown to the law.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Haha, diskuter i vei :D
Er jo ingen moderatorer som kommer her å kjefter på oss når det kommer til topic så :D
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by supermons »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Haha, diskuter i vei :D
Er jo ingen moderatorer som kommer her å kjefter på oss når det kommer til topic så :D
Er lov med litt off-topic i bloggene, så lenge blogg-eier ikke synes det går for langt :)
User avatar
stiandre
Posts: 438
Joined: 17 Jun 2011 21:16
MC: Kawasaki ER-6F - 2011
Location: Oslo
Contact:

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by stiandre »

supermons wrote:
FreddyYZF-R125Dude wrote:Haha, diskuter i vei :D
Er jo ingen moderatorer som kommer her å kjefter på oss når det kommer til topic så :D
Er lov med litt off-topic i bloggene, så lenge blogg-eier ikke synes det går for langt :)
Var det da vi skulle gå over på protein-holdig mat eller noe?
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro... ;-)
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Haha nei det går fint det :)
Jeg har nettopp fått en sjangse på drømmejobben.
Mc-mekaniker! :D
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by supermons »

Tøft, vi får håpe du får den!
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Jah, skal ned der 10. oktober å bli testet. Satser på at de går greit, er ganske lei av å være hjemme uten arbeid :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by RH racing »

mc mekanikker hørs gøy ut, men snakker nå av erfaring: du jobber og sliter med sykkler hele dagen, en dritt lei sykkler når du kommer hjem... er vel fordeler og ulemper med alle jobber.... men ofte er du lei jobben når du kommer hjem, og gidder da ikke se på sykkelen man har stående i garasjen :D men...er jo bare å prøve seg...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Ja, kan godt være jeg blir lei av det etterhvert, men er penger å hente, og det er en jobb :)
Er jævlig lei av å skru sykkel hjemme, mangel på verktøy osv... Blir sikkert mye mer artig på verksted med riktig verktøy :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by RH racing »

joda... det er nok helt greit til å begynne med... men ville heller gått for evt bilmekanikker da.. men er jo snakk om intresser og da... men jeg har stort verksted og masse verktøy der jeg jobber + blir ikke lei mc :D men dritt lei bil.... beste er å slippe å skru på egne ting....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Har ikke fått læreplass på bilmekaniker noen steder, søkt noe rundt 70 steder.
Men har tenkt å ende opp som flymekaniker
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Post Reply