Freddy's Bar - Solgt

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
stiandre
Posts: 438
Joined: 17 Jun 2011 21:16
MC: Kawasaki ER-6F - 2011
Location: Oslo
Contact:

Re: Freddy's Blogg - Kræsj

Post by stiandre »

Gratulerer med dagen :)
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro... ;-)
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Kræsj

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Takk for det!! :twisted:
Skikkelig deilig å være 18.
Fått bestilt noen nye deler til mopeden, slik den kan gjøres klar til salg etter vinteren etter den lille velten...

Nye fothvilere
Nytt drev-deksel
Ny tank-pad (sånn beskytter mot belte)
Og nye skruer! Wohooo.
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Kræsj

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Jah, takk til speedoptions som selger for korte skruer til Yamaha TZR.
new topic...
Når det kommer en annen mc-sjåfør opp mot dere i et lyskryss, hva gjør dere da? Gir dere på? Eller kjører dere som vanlig? Når han tydeligvis har lyst til å se hvem som er kjappest...
Det skjedde nemlig med meg nå isted.

Hva gjør dere i et sånn tilfelle?
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Freddy's Blogg - Kræsj

Post by Northman »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Jah, takk til speedoptions som selger for korte skruer til Yamaha TZR.
new topic...
Når det kommer en annen mc-sjåfør opp mot dere i et lyskryss, hva gjør dere da? Gir dere på? Eller kjører dere som vanlig? Når han tydeligvis har lyst til å se hvem som er kjappest...
Det skjedde nemlig med meg nå isted.

Hva gjør dere i et sånn tilfelle?
No brainer. Kjører i fra! ;)
It is better to exist unknown to the law.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Exactly what I did...
Men føler jeg satt et dårlig eksempel for kidden, er jo ikke så bra å kjøre gris på drittveiene i Bergen, i det hele tatt, slik som jeg å han duden kjørte.
Jeg blir en sintere sjåfør om noen på moped kjører forbi meg, eller det komme en jævla kødd i svær bmw og nesten dreper meg...
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
stiandre
Posts: 438
Joined: 17 Jun 2011 21:16
MC: Kawasaki ER-6F - 2011
Location: Oslo
Contact:

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by stiandre »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Exactly what I did...
Men føler jeg satt et dårlig eksempel for kidden, er jo ikke så bra å kjøre gris på drittveiene i Bergen, i det hele tatt, slik som jeg å han duden kjørte.
Jeg blir en sintere sjåfør om noen på moped kjører forbi meg, eller det komme en jævla kødd i svær bmw og nesten dreper meg...

Bra du tenker tanken om å være forbilde. :smt023

Personlig hadde jeg ligget ved siden av og terga ham ved å følge hastigheten hans... :lol:
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro... ;-)
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Northman »

Fra spøk til alvor :)

Vet ikke helt hva jeg hadde gjort, veldig sjeldent jeg gjør noe annet enn å kjøre raskeste vei ut/inn av byen, og den er ikke så stor.

Derimot hvis jeg blir tatt igjen, så legger jeg meg gjerne etter, artigere å kjøre "sammen" og se hvordan andre kjører.

Tar jeg igjen noen kan jeg godt ligge bakpå og glo da også, så lenge tempoet stemmer sånn ca. men jeg kjører IKKE mc for å ligge i kø...

Når det kommer til forbilde så er jeg nok et dårlig et i forhold til kjøringen, men jeg har ikke noe ønske om å være det heller.

Vil bare kjøre i fred og kose meg jeg :)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
stiandre
Posts: 438
Joined: 17 Jun 2011 21:16
MC: Kawasaki ER-6F - 2011
Location: Oslo
Contact:

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by stiandre »

Northman wrote: Vil bare kjøre i fred og kose meg jeg :)
Som jeg skulle sagt det selv...er vel derfor vi alle kjører sykkel egentlig... =D>
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro... ;-)
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Northman »

stiandre wrote:
Northman wrote: Vil bare kjøre i fred og kose meg jeg :)
Som jeg skulle sagt det selv...er vel derfor vi alle kjører sykkel egentlig... =D>
Så langt der i fra, vet om flere som er opptatt av å gi inntrykk av at de kjører MC, virker som at imaget og å ha noe i garasjen er viktigere enn å kjøre.

Sånn har ikke jeg det, veldig glad i kjøringen, og blir ofte litt fortapt i det hele. Merker det spesielt etter å ha vært på tur, og ikke tatt mer enn 3 bilder f.eks. :)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
stiandre
Posts: 438
Joined: 17 Jun 2011 21:16
MC: Kawasaki ER-6F - 2011
Location: Oslo
Contact:

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by stiandre »

hm... ja det er nok sant som du sier. Mange som syns selve skruingen er mer gøy enn selve kjøringen....

Og ja...jeg er ikke noe bedre når det gjelder deg. Jeg kan kjøre turer...og sjeldent jeg tar bilder....bortsett fra filmer.
Kjører til og med litt for mye at jeg faktisk glemmer pausene også.... :?
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro... ;-)
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Lord Erik »

*shrug* Jeg kjører bare rolig videre. I de fleste tilfeller vet jeg godt hvem som har den raskeste sykkelen, og trenger ikke å kappe. For min del må de bare brenne av gårde med stram wire på mopedene sine og se teit ut. \:D/
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Northman »

Lord Erik wrote:*shrug* Jeg kjører bare rolig videre. I de fleste tilfeller vet jeg godt hvem som har den raskeste sykkelen, og trenger ikke å kappe. For min del må de bare brenne av gårde med stram wire på mopedene sine og se teit ut. \:D/
Der beskriver du vel hovedproblemet med å kjøre Italiensk, man vet aldri når man blir stående i grøftekanten, men det er alltid på verst tenkelig tidspunkt :D :D

*mobb*mobb* :)
It is better to exist unknown to the law.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Northman wrote: Vil bare kjøre i fred og kose meg jeg :)
+ 1

Nei, for å si det sånn, han lå ganske oppi ræva på meg, var jævlig bekymret for at han skulle kjøre i meg til tider...
Men jeg vant nå så! :lol:

Litt artig å se at mange som kjører sinnsyke fete sykler her ikke er en type "kjøre i 160km/t" hele tiden typer, selvom dere faktisk kan gjøre det :)

Noen av dere som har tips til 250cc sykkel?
Har veldig lyst på R6, men tror det blir skummelt dyrt med forsikring. Har lyst på R6, eller GSX-R600, eventuelt Ninja 250R :-)
Any suggestions? Skal jo såklart prøvekjøre syklene, men må først få lappen. Setter pris på om å høre erfaring fra syklene :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Northman »

Nytter ikke kjøre "fritt" hele tiden, se an område, trafikk og observatører... Det er mange som ringer inn og klager på oss MC'ister, min teori er at vi skremmer vannet av de fleste av de når vi passerer. Ikke at vi nødvendigvis grisekjører så fort forbi, men de aller fleste følger ikke med i speilene, og skvetter litt når vi kjører forbi.

Mao vi er gærninger med dødsønske på 2-hjul...

Vil du ha en 250 så titt litt på Aprilia :)

Aprilia 250RS ser bra ut, låter fint, og flytter seg! :D

Er egentlig veldig fan av det italienerne produserer med motor, men har enda ikke turt eie noe selv...
It is better to exist unknown to the law.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Freddy's Blogg - Hva gjør dere når det skjer?

Post by Lord Erik »

Northman wrote:Der beskriver du vel hovedproblemet med å kjøre Italiensk, man vet aldri når man blir stående i grøftekanten, men det er alltid på verst tenkelig tidspunkt :D :D

*mobb*mobb* :)
Moroklumpen. ;D Pleier å gå fint så lenge den har startet hehe.
Northman wrote:Nytter ikke kjøre "fritt" hele tiden, se an område, trafikk og observatører... Det er mange som ringer inn og klager på oss MC'ister, min teori er at vi skremmer vannet av de fleste av de når vi passerer. Ikke at vi nødvendigvis grisekjører så fort forbi, men de aller fleste følger ikke med i speilene, og skvetter litt når vi kjører forbi.

Mao vi er gærninger med dødsønske på 2-hjul...
Tror nok du har mye rett i det. Kvepper selv hvis det kjører en sykkel forbi når jeg kjører i "koma" og ikke følger med i speilene. Spesielt hvis det er en sykkel med en del lyd og fart. Hos enkelte er nok terskelen svært lav for å ringe politiet dersom sykkelen i tillegg er et stykke over fartsgrensen. Virker som om en del lar seg irritere bare man kjører i kollektivfeltet eller mellom feltene i køen. :roll:
Post Reply