Freddy's Bar - Solgt

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Yamaha veltet sykkelen min på SERVICE!!!

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Endelig fått tilbake mopeden av udugelige Yamaha!
Sette mopeden ut i en storm..? Hva tenkte de med? Endte såklart med at sykkelen veltet og fikk litt skraper på kåpe og liten bulk i eksosanlegget, og gratis service fra Yamaha.
Sendte også ut sykkelen for å få fikset calipperen framme, siden det var kommet luft i systemet der, pga lufteringen holdt ikke tett.

Ba dem om å gjøre en kjapp gjennomgang av sykkelen mens den var der ute, som kompensasjon for velten.
Så kommer de med deleliste på 5000, + 5000kr i motoroverhaling (?!?!?!!!?) + 5000 kr i arbeidstimer.
Fikk endelig sykkelen tilbake før de gikk igang med noe reprasjoner og motoroverhaling.

Ganske latterlig av Yamaha å sette motoroverhaling på en motor som ikke trenger det, når det er noe gale med sylinderen.
Fikk en kompis som er MC-mekaniker til å se på den. Huffåhuff.... Dyr affære hadde det blitt om de hadde fått viljen sin!
Og de skrudde heller ikke fast kåpene når jeg fikk sykkelen tilbake!!!!!!!
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Freddy's Blogg - Yamaha veltet sykkelen min på SERVICE!!

Post by Jarle »

Yamaha er vel ganske generelt navn og bruke.
Snakk heller om verksted. Dette gjelder ikke alle Yamaha forhandlere i Norge...
Jeg har absolutt aldri fått slik behandling av min Yamaha forhandler...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Freddy's Blogg - Yamaha veltet sykkelen min på SERVICE!!

Post by supermons »

Vinterbro?

Synes iallefall de må ordne opp etter seg når de først har tullet det til.
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Freddy's Blogg - Yamaha veltet sykkelen min på SERVICE!!

Post by ToreLo »

enig med Jarle. Det virker som at MC bransjen ikke er like sentralisert på service som en del bilmerker er.

Men da er du en erfaring rikere og finner deg kanskje et merke som leverer bedre service i ditt nærområde.

Fønni avatar btw :)
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Freddy's Blogg - Yamaha veltet sykkelen min på SERVICE!!

Post by Lord Erik »

Wow, her må du bare klage (på en saklig måte). Det der går ikke an. Sykkelen bør selvsagt se like bra ut når du får den tilbake som når du leverte den inn. Spør du meg burde de betale for å fikse skadene den fikk som følge av velten OG servicen som unnskyldning.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Freddy's Blogg - Yamaha veltet sykkelen min på SERVICE!!

Post by Jarle »

supermons wrote:Vinterbro?

Synes iallefall de må ordne opp etter seg når de først har tullet det til.
Regner med at dette er en forhandler i Bergen... Ser ut som han bor der ihvertfall...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
mr.president
Posts: 92
Joined: 06 Jul 2006 20:23
MC: Yamaha YZF 600R 02 modell Yamaha FZ6N S2 08 modell Kawasaki ER6N 08 Modell
Location: Sandefjord

Re: Freddy's Blogg - Yamaha veltet sykkelen min på SERVICE!!

Post by mr.president »

Snakket med en gutt her i sandefjord som hadde hatt sin tzr på service, på vei hjem fra Speed Motorsenter (yamaha & Bmw verksted) datt den ene kåpesiden av som resulterte i at gutten kjørte over den. han dro rett tilbake til Speed 10 min etter han hadde hentet sin moped å klaget etter å ha ringt til sin far med tårer i øyna. der oppe fikk ahn beskjed om at det var nok ikke dems problem, men hans. han reiste slukøret hjem, noen dager etter dro faren opp for å snakke med de men til ingen nytte. første gangsservice på en helt ny yamaha tzr til 36 tusen kr. dette er litt kjipt for en gutt som har totalt sprengt sparegrisen sin på drømmemopeden. to år med sprukket kåpe, kostet vist nesten 10 tusen for kåpesett til denne pga noe spesielle merker osv. så jeg trur ikke det er noe spesielt for bare en yamaha forhandler med dårlig service trur det gjelder over hele linja.
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Yamaha veltet sykkelen min på SERVICE!!

Post by FreddyYZF-R125Dude »

ToreLo wrote:Fønni avatar btw :)
Presisjon!
Ja, er enig med alt ovenfor, Det jeg mener er "Yamaha-verksted-forhandleren i Åsane".

Klaget har vi, det var faren min som til og med gjorde, og han er virkelig sinna når det kommer til verksted om de ikke gjør jobben sin skikkelig.
Og etter han er ferdig kysser de foten hans nærmest...
Eneste vi fikk var gratisservice, etterfulgt av enda mer dårlig service.
De mente siden det var noen skjønnhetsskader på den fra før av, så var ikke dette deres problem.
Jeg skrek jo inni meg: "Selfølgelig er det deres problem når dere skraper opp den kåpen som faktisk ikke er skrapt opp fra før av!!!!!!! !"#%%/()=?=)(/&%¤#"!"

Er glad jeg går over til spygrønn Kawasaki en vakker, vakker dag. (Og tilbake til Yamaha når jeg skal ha 600cc/1000cc.)
Jeg har faktisk opplevd bedre service fra motorsykkel sjappen imellom bystasjonen og nygårdsparken som bedre, når jeg kom gående med mopeden min når den fikk motorstopp.
(Vell og merke, var dette et ANNET merke enn de forholder seg til!)

Men hadde det vært jeg som skulle betale for dette, og ikke faren min som hadde kontakten denne gang, hadde jeg hatt kontakten og skulle betale selv, hadde jeg flydd i taket og fått det jeg skulle ha!!

Er veldig skuffet over dem, har ALDRI opplevd så dårlig service fra et verksted.
Klarer ikke å ta dem seriøst lenger...

Men tror ikke andre Yamaha verksteder er like ille, som det kanskje kan tolkes som i innlegget lenger oppe. :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Freddy's Blogg - Yamaha veltet sykkelen min på SERVICE!!

Post by tshansen »

Jeg har ingen erfaring med verkstedet til Yamaha bergen, men jeg har god erfaring med butikken.

Det er graverende å høre slikt om en sjappe jeg er veldig fornøyd med. Dette går bare ikke an, å det blir ikke gammel i faget om de fortsetter å behandle kundene sine på denne måten.
Jeg har bare gode ting å si om det jeg har opplevd her. De har stått på pinne for at jeg skulle få best mulig service og hjelp. Men som sagt, dette er i butikken og ikke verkstedet
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Yamaha veltet sykkelen min på SERVICE!!

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Jepp :) De er veldig flink alt utenom verkstedet: Men når jeg prøvde å få dem til å ta sykkelen inn på service ifjor sommer, så var det så slitsomt virket det ut som. De klagde på at moped var så lite av verdi og ingen grunn å fikse det... Sykklene koster jo nesten 40k ny sist jeg sjekket. Og det er litt penger det, med tanke på at mange R6/GSXR6 går får 50/60k (litt eldre modeller.)


Men er helt enig, konge service i butikken :D
Har ihvertfall fått fikset sykkelen av en kompis som er mc mekaniker.
Yamaha skulle ha 15000,- han fikset ALT for 4000 kr. Det var alt yamaha skulle gjøre...
Nå må den bare kjøres inn, ala 500km, så skal den selges!!! Og så kjøper jeg meg en Golf GTI 8v '91, før det en vakker dag blir sykkel på meg igjen :)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Lappen

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Whooppaaaaaaaaaah!!!
Da fikk jeg meg lappen på bil, sist mandag. 6 februar!
Var en mektig følelse.

Siden helgen har jeg kjørt 925km med bilen til en kompis som jeg får låne...
Vroom vroom :)
Nå satser jeg på at det blir mellomtung som neste sykkel.

Hadde forresten en drit kul sensor på oppkjøringen. Han var MC fanatiker selv, og hadde ifjor, eller for et par år siden kjørt Route 66 med Harley.
Endte opp med at under oppkjøringen så satt vi å snakket om MC, og litt bil. Var en veldig grei oppkjøring, trodde jeg skulle drite på meg den dagen, men ble heldigvis mye roligere når jeg satt meg ned bak rattet og begynte å snakke med sensoren litegrann.
:)
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Freddy's Blogg - Lappen

Post by Jarle »

Gratulerer =D>
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Freddy's Blogg - Lappen

Post by supermons »

Grattis!
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Freddy's Blogg - Lappen

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Tusen takk! :D
.....................


En kompis av meg ble blinket i fotoboks, han lå i 100km/t i en 80-sone.
Men han kjørte en annen kompis sin bil, derav, politiet vet ikke hvem sjåføren er sant? Så boten går til kompisen som lånte bilen, om jeg har fortstått rett? og ingen prikker på førerkortet på kompisen min?
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Freddy's Blogg - Lappen

Post by herkit »

FreddyYZF-R125Dude wrote:Tusen takk! :D
.....................


En kompis av meg ble blinket i fotoboks, han lå i 100km/t i en 80-sone.
Men han kjørte en annen kompis sin bil, derav, politiet vet ikke hvem sjåføren er sant? Så boten går til kompisen som lånte bilen, om jeg har fortstått rett? og ingen prikker på førerkortet på kompisen min?
Det er føreren som får prikker og bot så sant føreren kan identifiserast på bildet. Det er nok han som har lånt vekk bilen som blir kalla inn til avhør.
Post Reply