Kasle begynner NESTEN å bli positiv

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Kasle er DRITT LEI!

Post by Kasle »

Nå har jeg hatt avkjølingsproblem med sykkelen i laaang tid. Sykkelen blir kokvarm, og det kommer eksos ut avkjølingstanken. Trodde det var dårlig toppakning, skiftet den, men nei. Trodde jeg hadde skrudd den på feil, kjøpte ny toppakning, men nei. Så traff tanken om at det kunne være skeivt topplokk. Leverte topplokket inn til plansliping, kjøpte ny toppakning og prøvde en gang til. Men nei. Ingen forskjell. Nå er jeg DRITT LEI av problemer med sykkelen. Jeg vet det er noe som ikke er tettet skikkelig med sylinderen, men hva mer kan jeg gjøre?
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Kasle begynner å bli positiv

Post by Kasle »

Nå begynner det å bli leeenge siden sist jeg skrev noe her, vet ikke om det er til noens interesse, men prøver likevel :)
NSR'en min har nå hatt en enorm bulk i tanken, knust høyrespeil, defekt el-starter, ødelagte bremseklosser, bak- og fremdekk som er både ulovlig og lekker og to speedometerwire som er røket.

Man kan si jeg mildt sagt ble lei av alt som hadde med motorsykkel å gjøre, det var 90% skruing, 10% kjøring.

Men nå har jeg fått ordnet det meste, alt står i stand utenom eeeeeeen viktig ting!!! Kan noen hjelpe meg?

Om du har lest tidligere har du kanskje sett at jeg gjorde den feilen at jeg koblet ut to ledninger der den ene eller begge to styrte tenningen på sykkelen. Jeg tok disse to ledningene sammen fordi jeg trodde de hørte til eksosservoventilen, og etter det stoppet ikke sykkelen når jeg skrudde nøkkelen rundt, eller trykte på "dødmannsknappen". Eneste som går er å sette sykkelen i gir og ta ned støtten.

DVS at hvem som helst kan stikke av med sykkelen på trillstart, tenningen stopper ikke uansett, men lysene og alt annet går av når jeg vrir om nøkkelen.
Har noen en idé eller en ledetråd om hva som kan være feilen? Hadde betydd utrooolig mye for meg :)
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Kasle begynner NESTEN å bli positiv

Post by Lord Erik »

Dette spørsmålet har sikkert et opplagt svar, men jeg må spørre likevel; hva med å bare sette ledningene tilbake på plass? Kan være du har skrevet noe om det, men som du sier er det en stund siden du oppdaterte bloggen, så det husker jeg ikke i så fall. Bra å høre at du har begynt å få orden på sykkelen. Det må sies at du virkelig har hatt din rettferdige andel feil og problemer hittil. :-)
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Kasle begynner NESTEN å bli positiv

Post by Kasle »

Hehe tusen takk for medhold :D

Men problemet er at jeg tok den grønne ledningen (som hører til tenningen på ett eller annet vis) og den svarte (sikkert jording) sammen. Altså snurret de rundt hverandre fordi jeg misforsto en guide om å åpne eksosservoventilen. Så ledningene er koblet til slik de var i utgangspunktet nå, men den er blitt ødelagt permanent liksom om du skjønner :)
Står litt om det på første side :)
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Post Reply