Kasle begynner NESTEN å bli positiv

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Kasle's Blogg

Post by RH racing »

spes om jeg gir på litt... gjerne knekker noen svinger og da evt møter noen biler... ser jeg noe i speilet da blir jeg atter paranoid... endte jo uten lappen pga dette en gang ;) med bil....
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Kasle's Blogg

Post by Kasle »

Det e så typisk! Min onkel kjører nesten aldri fort. Så fikk han dårlig tid på vei fra Oslo til Førde (familiebesøk) og kjørte i 120 i 90 sonen. Der var selfølgelig onkel blå. Han mast lappen i et halvt år... :smt120

Edit: 96 i 60 sonen
Last edited by Kasle on 24 May 2009 22:35, edited 1 time in total.
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Kasle's Blogg

Post by RH racing »

jupp..dem tar selv di mest ærlige... men 120 i 90 sone kvalifiserer vel ikke til å miste lappen? må vel over 126 da?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Sladd
Posts: 415
Joined: 03 Dec 2008 16:32
MC: Husqvarna Cr 125
Daelim Roadwin 125

Re: Kasle's Blogg

Post by Sladd »

akkuratt som fatter'n det. Han kjører jo pent og pyntlig. Men før hadde vi en gammal Datsun. Så for å komme opp en bakke, måtte han presse på litt. Og akkuratt i den pakken, sto purken :lol:
Powered by:
-Husqvarna Cr 125
-Daelim Roadwin 125
++
Jeg kjører med sota visir, så hils hvis du ser meg!
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Kasle's Blogg

Post by Kasle »

Haha:P
No ska du høre nokke!
Var nettopp ute og kjørte meg en tur i nabolaget. Så skulle eg inn for å hente hanskene mine, og sykkelen sto utenfor og surret og gikk, mens eg hadde døren åpen. Så plutselig hørte eg sirener :shock: Eg kjente hjertet langt oppe i hårstråene, men det viste seg at det var en film mamma så på :lol:

RH Racing: Helt sant! Spurte nettopp, det var 96 i 60 sonen :lol:
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Kasle's Blogg

Post by RH racing »

Kasle wrote: RH Racing: Helt sant! Spurte nettopp, det var 96 i 60 sonen :lol:
96 i 60 er mere grisekjøring enn 120 i 90 syns jeg ;)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Kasle's Blogg

Post by Kasle »

Ja fy søren :P Som regel e det 60 sone fordi det e smal vei, uoversiktlig eller mange kryss, så det e jo livsfarlig med så høy fart egentlig...
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Kasle's Blogg

Post by Kasle »

Jada:
Då fikk eg tatt min første kjøretime :smt082 !
Begynte ikkje så sinnsykt bra, mildt sagt; Kom inn i garasjen til kjøreskolen, det første som møtte meg var to Varaderoer :smt055 . Begynte jo å sikle med èn gang og gledet meg i hundre! Så kom kjørelæreren og ba meg vente litt ettersom han skulle hjelpe en fyr med å lasse noen sykler på en tilhenger. Helt greit det, tenkte eg. Så når tiden var kommet gikk han rett forbi de to glitrende, nye Varaderoene og satte seg oppå en 98' Kawasaki Eliminator 8-[
Han spurte om eg hadde kjørt mye før, eg svarte litt, og då bestemte han seg for å kjøre meg til et sted med ikkje så mange biler for at eg skulle prøve meg der.

Det FØRSTE som skjedde når eg hadde begynt å kjøre var at purken vinket meg inn til siden [-o<
Som eg har skreve tidligere, eg e ikkje den som e mest trygg når det gjelder purken, men heldigvis var det bare rutinekontroll og eg slapp å snakke en dritt. :roll:
Vi kjørte en stund før vi var tilbake - fikk klar beskjed om at eg var flinkere enn han trodde, og om han hadde visst kordan eg kunne kjøre, så hadde han ikkje nølt med å sette meg på motorveien/tunnelene med èn gang =D>

Så no gleder eg meg som en gris til neste gang :D
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
User avatar
Fredr1kh
Posts: 220
Joined: 02 Sep 2008 21:46
MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Re: Kasle's Blogg

Post by Fredr1kh »

congratz da.

mye kjøring på sykkel gir utslag på bil og.
90% er det samme eller noe.

hadde en dobbelttime på bil og ble svippet rett på trinn 4.
eneste som gjennstår nå er 2x langkjøring og siste veiledningstime og oppkjøring.
3 mnd til i dag
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Kasle's Blogg

Post by Kasle »

Det høres jo konge ut!
Foreldrene mine betaler billappen, eg har prøvd å overbevise de i evigheter at A1 lappen hjelper mye til bil, men vet ikkje om de gidd å spante noe :P
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Kasle. Ble farlig fartsblind...

Post by Kasle »

Så kom dagen når eg fikk første kjøretime privat. DRIT GØY! :D "Gi på! Koman! Mer gass!" Skrek han hele tiden, KONGE det, men eg endte opp med å bli fartsblind, og det hold på å gå riktig gale. Trodde eg var nede i 10 km/t og kjørte inn i en pitteliten rundkjøring og la meg ned for å kjøre rundt hele og tilbake igjen. Når eg var komt halvveis inn så eg at speedoen viste 40 og at svingen plutselig ble skarpere enn det så ut som :-# . Akkurat då merket eg et "DUNK" som fikk sykkelen til å rette seg brått oppigjen; Fyren som satt bakpå tok foten nedi fordi han nesten rørte bakken med knærne... Skremmende opplevelse, og verre ble det når eg kom hem og merket at stroppene som holder hjelmen fast på hodet hadde vert ulåst hele tiden! :shock: Typisk meg og glemme sånt, for ikkje å snakke om livsfarlig.

Men likevel: Det e det gøyeste du kan gjøre med klærne på!
Last edited by Kasle on 05 Aug 2009 15:09, edited 1 time in total.
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Kasle - Oppkjøring den 4. August - TIRSDAG!

Post by Kasle »

Lenge siden eg har skreve noe her. Vert opptatt med, æhm... Ferie og... Ferie!

Plutselig fant eg ut at oppkjøringen var rett etter helgen :shock: Det første som skjedde var at magen ble bosatt av minst tusen vepser, og hver gang eg tenker "oppkjøring" våkner vepsene til live og stikker som bare det. Har ikkje sovet skikkelig på tre dager, og de timene eg har sovd har eg drømt om at eg enten fikk lappen, eller at eg strøk saftig.

GRUER MEG!!!

Vet det e lagd sikkert tusen tråder om dette, men e det noen som har skikkelig gode tips anngående oppkjøringen? Eg e desperat! Tør ikkje tenke tanken på å stryke, det kommer til å ødelegge helt for meg :-#
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
Villbass
Posts: 21
Joined: 27 Jun 2009 03:51
MC: GSXR

Re: Kasle - Oppkjøring den 4. August - TIRSDAG!

Post by Villbass »

Hvordan gikk oppkjøringen? :D
User avatar
Kasle
Posts: 145
Joined: 20 Mar 2009 18:58
MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
Location: Salhus, Tha place to be

Re: Kasle - Oppkjøring den 4. August - TIRSDAG!

Post by Kasle »

Vanvittig dårlig. Så utrolig flaut at det ikkje skal gå ann. Kan du tenke deg at i tre måneder har det vert en refleks å bruke blinklys ut fra runkjøringer. Men selfølgelig på oppkjøringen greide eg på mirakuløst vis å glemme det! GÅR DET ANN?! Og no må eg vente fire uker...
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
User avatar
TommyMSI
Posts: 21
Joined: 25 Jul 2009 08:39
MC: Suzuki GSXR 600 SRAD
Location: Stavanger

Re: Kasle - Oppkjøring den 4. August - TIRSDAG!

Post by TommyMSI »

Hmm.
Strøk du pga du glemte å blinke ut av rundtkjøring en gang? I så fall er det sykt kjipt
Post Reply