StigA - gsxr1000 K7 - Klargjøring for sesong

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Stiga »

Elolz wrote:Hmm, den også står registrert som 78 KW (106 HK) når jeg sjekker. :-k
Kontaktet han nå.
Han har full dokumentasjon på at sykkelen er registrert som full effekt. Så da er vel denne et tryggere kjøp antakelig .
just cruising
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Elolz »

Hmm, merkelig at den ikke står oppgitt som det hos Vegvesenet. Be han sende bilde av hva det står i vognkortet? Ville uansett dobbeltsjekket med vegvesenet først. Hjelper ikke om han har papirer hvis det er registrert noe annet hos Vegvesenet.

Bra å vite at storservice er tatt, hvis han har papirer på det.

Edit: Jeg sjekket opp en annen GSX-R 1000 som det sto var fulleffekter, og der kom et opp følgende: 136 KW (185 HK). Så uansett hva han der har av papirer så er den ihvertfall ikke registrert som det hos Vegvesenet. Da bør han få fikset det før evt salg.
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Stiga »

Hmm ja jeg får be han sjekke hva som står i vognkortet på den.
just cruising
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Stiga »

Elolz wrote:Velkommen tilbake! :thumleft

Denne er registrert som laveffekt: 78 KW (106 HK) og ikke fulleffekt/200HK slik den står oppgitt med i annonsen. Så det er jo rimelig kjipt.

Den er også registrert som svart, og kåpene ser ikke originale ut? Kinakåper? Som igjen får meg til å lure på om den har vært krasjet? :-k

Sjekk også at storservice/ventiljusteringer er utført. Når selgere skriver at service er tatt, er det ofte bare oljeskift de snakker om, så det er lurt å forsikre seg om storservice og ventiljusteringer er gjort i det minste.

Vil råde deg til å søke opp syklene du vurderer for å se hva Vegvesenet har registrert. Veldig mange som skriver fulleffekt mens sykkelen er registrert som laveffekt. http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og ... plysninger
Sykkelen er helt original .(foruten mode som står i annonsen) . Alt er i orden og ventiler justert ved 25000 av forrige eier som var mekaniker hos Kristiansand mc. (Sykkelen ble kjøpt der)

Så det eneste kjipe er at denne er registrert som 106hk .
Neste år er det gratis å registrere denne opp til fulleffekt, så jeg vurderer veldig sterkt og handle denne sykkelen.

Sitter i tenkeboksen..
just cruising
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Elolz »

Koster det så mye å få registrert som fulleffekt i år? Ville sjekket opp i det. Kanskje selger dekker dette, bedre prutegrunnlag finnes neppe når han sier den er registrert som fulleffekt og den ikke er det likevel.

Høres ikke dum ut den der nei. :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Snikkeren »

Husk at dette er snakk om Suzuki. Det kreves også ny ECU for å registrere den som fulleffekt, og det koster noen kr det også.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by voodoodoo »

Stiga wrote:
Elolz wrote:Velkommen tilbake! :thumleft

Denne er registrert som laveffekt: 78 KW (106 HK) og ikke fulleffekt/200HK slik den står oppgitt med i annonsen. Så det er jo rimelig kjipt.

Den er også registrert som svart, og kåpene ser ikke originale ut? Kinakåper? Som igjen får meg til å lure på om den har vært krasjet? :-k

Sjekk også at storservice/ventiljusteringer er utført. Når selgere skriver at service er tatt, er det ofte bare oljeskift de snakker om, så det er lurt å forsikre seg om storservice og ventiljusteringer er gjort i det minste.

Vil råde deg til å søke opp syklene du vurderer for å se hva Vegvesenet har registrert. Veldig mange som skriver fulleffekt mens sykkelen er registrert som laveffekt. http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og ... plysninger
Sykkelen er helt original .(foruten mode som står i annonsen) . Alt er i orden og ventiler justert ved 25000 av forrige eier som var mekaniker hos Kristiansand mc. (Sykkelen ble kjøpt der)

Så det eneste kjipe er at denne er registrert som 106hk .
Neste år er det gratis å registrere denne opp til fulleffekt, så jeg vurderer veldig sterkt og handle denne sykkelen.

Sitter i tenkeboksen..
Som snikkeren sier så må en skifte ecu for å få regget om til fulleffekt. Husker ikke i farten prisen på en slik men regn med et sted mellom 8-10'. I tillegg kommer selve jobben med å montere etc. samt papirmølla. Ecu må kjøpes ny, det nytter ikke å kjøpe en brukt ecu fra ebay etc. BT er "litt" anale mht. å regge opp suzuki laveffekt etter en sak de hadde med erling sande for noen år tilbake.

Jeg hadde lett styrt unna en sykkel der eier forsøker å juge på seg fulleffekt og alle papira i orden. Ville også krevd en form for dokumentasjon av den ventilsjekken, juger man om en ting så er det lett å juge om en ting til.

Med mindre han selger til en veldig veldig fordelaktig pris da.. :thumleft
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Stiga »

voodoodoo wrote:
Stiga wrote:
Elolz wrote:Velkommen tilbake! :thumleft

Denne er registrert som laveffekt: 78 KW (106 HK) og ikke fulleffekt/200HK slik den står oppgitt med i annonsen. Så det er jo rimelig kjipt.

Den er også registrert som svart, og kåpene ser ikke originale ut? Kinakåper? Som igjen får meg til å lure på om den har vært krasjet? :-k

Sjekk også at storservice/ventiljusteringer er utført. Når selgere skriver at service er tatt, er det ofte bare oljeskift de snakker om, så det er lurt å forsikre seg om storservice og ventiljusteringer er gjort i det minste.

Vil råde deg til å søke opp syklene du vurderer for å se hva Vegvesenet har registrert. Veldig mange som skriver fulleffekt mens sykkelen er registrert som laveffekt. http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og ... plysninger
Sykkelen er helt original .(foruten mode som står i annonsen) . Alt er i orden og ventiler justert ved 25000 av forrige eier som var mekaniker hos Kristiansand mc. (Sykkelen ble kjøpt der)

Så det eneste kjipe er at denne er registrert som 106hk .
Neste år er det gratis å registrere denne opp til fulleffekt, så jeg vurderer veldig sterkt og handle denne sykkelen.

Sitter i tenkeboksen..
Som snikkeren sier så må en skifte ecu for å få regget om til fulleffekt. Husker ikke i farten prisen på en slik men regn med et sted mellom 8-10'. I tillegg kommer selve jobben med å montere etc. samt papirmølla. Ecu må kjøpes ny, det nytter ikke å kjøpe en brukt ecu fra ebay etc. BT er "litt" anale mht. å regge opp suzuki laveffekt etter en sak de hadde med erling sande for noen år tilbake.

Jeg hadde lett styrt unna en sykkel der eier forsøker å juge på seg fulleffekt og alle papira i orden. Ville også krevd en form for dokumentasjon av den ventilsjekken, juger man om en ting så er det lett å juge om en ting til.

Med mindre han selger til en veldig veldig fordelaktig pris da.. :thumleft
Eier av denne har ikke sagt annet enn at den er registrert som 106hk i vognkort. (det er han med den andre 1000ccm som påstår den er registrert som fulleffekt)

Sykkelen det er snakk om står til 79ˋ .
Drar og titter på denne i morgen.
just cruising
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Elolz »

Den er også registrert som sort og ser ut til å ha kinakåper (mangler detaljer i GSXR merket og sølvstripe over, og Suzuki merket nederst er ikke på skrått). Spør om hvorfor kåpene ble byttet og se etter tegn til krasj, greit å vite at du ikke kjøper noe som har fått seg ej real trøkk som bare er dekket over med kinakåper.

For all del, kan være det bare var en som heller ville ha standard Suzuki-farger istedenfor svart, det har jeg god forståelse for isåfall. Sjekk kåpene og spesielt festene etter sprekker og om de står i spenn noe sted, ikke alle kinakåper er like god passform på.

Med tanke på service, så tenk på at hvis du skal selge sykkelen igjen, så er det mye greiere om du har papirer på servicer. Jeg er ihvertfall skeptisk til å bare stole på at servicer er tatt om det ikke er noen kvitteringer på det.
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Stiga »

Jeg har nå fått tilsendt bilde av vognkortet hvor det står at "endret til fulleffekt 20.08.2013" . Er da rart at vegvesen.no ikke er oppdatert på dette...
Må vel stole på vognkortet her ??
just cruising
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by voodoodoo »

Stiga wrote:Jeg har nå fått tilsendt bilde av vognkortet hvor det står at "endret til fulleffekt 20.08.2013" . Er da rart at vegvesen.no ikke er oppdatert på dette...
Må vel stole på vognkortet her ??
Jeg hadde ikke handla før jeg hadde fått sjekka opp med svv at ting faktisk er på stell...

På den annen side så er det mye rart på svv også.. Jeg fant plutselig ut at jeg er eier av en Kawasaki AR50 som jeg ikke har sett snurten av siden den blei parkert i en bom på en grusvei en gang på midten av 80tallet..
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Stiga »

Jeg skal sjekke med svv ja før handel uansett.
Men skulle tro alt var på stell da det faktisk er stemplet inn i vognkortet.

Takk for all hjelp så langt !
just cruising
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Lasse Liten »

På min side i svv står det at jeg eier og bruker alle kjøretøy jeg noengang har eid, ringte de for å høre, de bare sa at sånn var det noen ganger... hehe
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Stiga »

Da ble det handel av ny sykkel.
Gsxr 1000 k7.

Denne er registrert som 106hk men jeg fikk sykkelen til en bra pris så jeg kommer til å gjøre det som skal til for å få registrert denne som fulleffekt etterhvert.

Jeg skal lakkere felgene på sykkelen.
Regner med at hjullager må ut for å lakkere?
just cruising
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: StigA - nærmer seg vår og gixxetid ! :D

Post by Elolz »

Gratulerer med ny sykkel! :D Ble det en av de fra annonsene eller? :-k

Hvis du skal pulverlakkere felgene, så må du ha ut hjullagere ja, siden pulverlakken må "bakes" i ovn. Hvis det er standard lagre, så selger de Koyo til en grei pris på http://www.oemparts.no :thumleft
Post Reply