StigA - gsxr1000 K7 - Klargjøring for sesong

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: StigA - gsxr1000 K7 - Klargjøring for sesong

Post by Stiga »

Bunnpanne og ny pakning pluss tappeskrue og ny pakning er bestilt og kommer forhåpentligvis tidlig neste uke. Kan trygt si at det skal kjøpes inn momentnøkkel før jeg skrur mer ja. [WINKING FACE][WINKING FACE]

Bør jeg påregne bytte av pakninger på eksos inn til motor?



never drive faster than your angels can fly
just cruising
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: StigA - gsxr1000 K7 - Klargjøring for sesong

Post by inunf »

Usikker på hvordan det er med pakninger på eksosen på 4-takter. Du har vel gjerne effektanlegg også? Originalt sitter det pakninger mellom grenrør og blokk, delenr. 14181-22D01. Disse deformeres ved montering, så etter boka skal de vel byttes. Jeg var mye av og på med eksosanlegget på den forrige banesykkelen min. Da bruke jeg flytende pakningstoff på disse pakningene for å få det helt tett. Tok meg ikke råd til å kjøpe nye, og siden det var en totakter lakk det både eksos og uforbrent oljegugge ut der om jeg ikke klinte på nok flytende pakning. Hvordan blir dette på en firtakter, og er det overførbart? Vet ikke. Personlig hadde jeg ikke byttet pakningene og sett hvordan det ble. I verste fall demontert og smurt på flytende pakning.

En annen ting er at boltene som holde eksosanlegget kan sitte veldig hardt pga. vekslingen i temperatur. Det lønner seg nok å spraye på litt 5-56, WD-40 eller tilsvarende i god tid før du prøver å løsne dem. Anbefaler å bruke aluminiumspasta når du monterer det sammen igjen.
User avatar
Stiga
Posts: 304
Joined: 04 May 2009 21:16
MC: 2007 GSXR1000
X 2008 GSXR 750
X 1997 GSXR 600 SRAD
Location: Ringsaker

Re: StigA - gsxr1000 K7 - Klargjøring for sesong

Post by Stiga »

Tusen takk for svaret !
Da skal jeg spraye på en god "dash" med wd40

never drive faster than your angels can fly
just cruising
Post Reply