Hauso

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Hauso
Posts: 30
Joined: 10 Apr 2009 01:52
MC: Suzuki Bandit 400, 1992 mod.
Location: Sandefjord

Hauso

Post by Hauso »

Da synes noen her inne at det var på tide med litt blogging fra min side også, da jeg har startet å fikse på min Suzuki Bandit 400, 1992 mod, som jeg kjøpte av Hawken her inne på forumet! Hyggelig kar forresten:) Kjørte 65 mil hver vei, for å hente sykkelen. Startet 09.00 på morran mandag ??. april, og var tilbake 07.00 dagen etter. Konstant kjøring, borsett fra et par minutters pause hver halvtime, for å sjekke at sykkelen hang på! Greit trøtt etter det ja! Får håpe det var verdt det:)

Det var altså sylinder 3 fra venstre side som manglet kompresjon, og jeg har nå skrudd ut motor, åpna den, og finni ut av følgene: Ventiler er fine, stempelringer er slitt (byttes) toppen planes, og ventilstyringene var det en del slakk i. Lurer på å bytte disse også, men tviler da det koster mer enn jeg har råd til. Innsugssiden var helt 100% strøken! Det ser nytt ut! Vet du noe om det Hawken? :P Ellers ser sykkelen grei nok ut, bortsett fra dårlig gjennomført lakkeringsarbeid, men det får bare være sånn.
Har begynt på lappen nu, og oppkjøringsdato er 28 mai, noe jeg ser veldig fram til! en hel sommer på banditen (forhåpentligvis) Hehe.

Det kommer bilder av diverse mekking når jeg får gjort noe mer. God natt! :)
Son, your ego is writing checks your body can't cash..
Kjører ikke fort, bare flyr lavt:)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hauso

Post by tshansen »

Såpass ja ;-)

Hei hei og velkommen til Mc-forumet! Gratulere med blogg. Artig å høre at hawken har solgt sykkelen til en motorkyndig! Blir nok mye lengre levetid på den berykta banditen enn først antatt da ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hauso

Post by Hawken »

Morn du ;-)

Vet desverre ingenting om innsugssiden, men så lenge den ser bra ut så er vel alt i orden! Greit å se at jeg har solgt sykkelen til noen som kommer til å ta vare på den i alle fall, håper den var verd den lange turen!

Ser i alle fall at Mr. Shaft her ikke hadde troen på at Banditen skulle på veien i mine hender :P
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hauso

Post by tshansen »

Hahaha.... jo, men da får jo vi følge dens vandring på veiene her inne. Hadde du solgt det til noen andre er det ikke sikkert vi hadde sett mere til den;-)

Var ikke noe dårlige tanker om deg 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hauso

Post by Hawken »

Hehe, skjønte det :smt002
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
inunf
Posts: 4915
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Hauso

Post by inunf »

Gleder meg til å se bilder, mekkeblogger blir det aldri for mange av her inne.
User avatar
Hauso
Posts: 30
Joined: 10 Apr 2009 01:52
MC: Suzuki Bandit 400, 1992 mod.
Location: Sandefjord

Re: Hauso

Post by Hauso »

Takk takk Lordshaft! Ja, nå jeg jo ikke jeg hvor lenge dere antok at den kom til å være på veien da, men den blir på veien frem til jeg selger den:P
Runder jo snart en runde på telleren, så den begynner snart på nytt:O hehe. Nå skal jeg ikke ta på meg æren å være veldig motorkyndig, det er nok faren min som skal ta æren for det. Men jeg gjør så godt jeg kan:)
Btw, så er toppen levert til planing i dag, hos en kompis av pappa, som bor på landet. En jævlig orginal bondefyr, men han skulle visst være flink.
Angående dere som har lest det lille jeg har skrevet, takk for det, det er jo nettopp det som er poenget :P

Glemte forresten å skrive litt om meg selv i går, så da kommer det her (for de som skulle bry seg om det)

Jeg heter da Magnus Hauso. Er 18 år (blir 19, 15.08), og kommer fra sommerbyen Sandefjord. Går tredje året på Sandefjord Vgs, allmenn. (angrer på at det ikke ble mekken, men samme kan det være xD) På fritida mi, driver jeg å jobber som sjåfør på Peppes Pizza i sandefjord, jævlig ålreit! Jeg jobber også på Bjørvik Malerservice, der jeg selger shit. =)
Ingen drømmejobber, men forholda er gode, og kollegene er kung! Ellers blir det litt trening, og resten av tida mi går til å skru, og være med dama:)

Driver for tiden å cruser rundt i en 89 mod Bmw 318 e30, som gjør jobben. Fra før har jeg litt mc-erfaring fra lettlappen. Kjørte en Honda Nsr 125 (jc20) 92 mod, fulleffekt, som egentlig gikk forholdsvis bra:) skal se om jeg får opp bilder av både bil, sykkel, og frue:)

Ellers er det vel ikke så mye mer å si, enn at jeg gleder meg til å fikse Banditen, og komme meg på veien med den:) Og btw Hawken, vet du hva du måtte ut med i forsikringer for den? Kan da ikke være av værste sort?

Også var det bildene da?!?

Bimmern:
Image

Sykkelen: Image

Sykkelen 2: Image

Fruen =D : Image

Jeg synes også at det er litt greit at folk her inne vet hvem man skriver med, så da (ikke for å virke sjøldiggende) slenger jeg ut et bilde av meg sjøl også, så dere får et ansikt på meg;) for dem som skulle ønske det ;O

Sjefen sjøl, med svenskebærte? :p
Image

Ho der vet jeg ikke hvem er, ei jeg traff når vi gutta var på svensketur i sommer en gang? whatever :P

Sånn, da har jeg brukt alt for lang tid på innlegget mitt igjen, noe jeg sikkert kommer til å gjøre hver gang.
Også kom jeg jo på at jeg må slenge opp et bilde av min nåværende sykkel, selv om alle dere har sett den før. Så Håkon, regner med det er greit at jeg låner et bilde som du har tatt? Håkon: "jaja, kjør på :) "
Takk. :D

Banditen;D
Image
Son, your ego is writing checks your body can't cash..
Kjører ikke fort, bare flyr lavt:)
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Hauso

Post by KiM »

"Fruen" var penere enn svenskeberten, så du gjorde det godt valg der ;)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Hauso
Posts: 30
Joined: 10 Apr 2009 01:52
MC: Suzuki Bandit 400, 1992 mod.
Location: Sandefjord

Re: Hauso

Post by Hauso »

eneRmiK wrote:"Fruen" var penere enn svenskeberten, så du gjorde det godt valg der ;)
Jo takk for det:) Det synes jeg også igrunn;) Men egentlig var det det eneste bildet jeg har av meg, der jeg ikke er totalt drita, og ser kriminell ut, så måtte bli det xD

Kan noen forresten hjelpe meg med sånn avatar? skjønner ikke en dritt :P Kan jeg komprimere et bilde sånn at det blir mindre enn 25 kb? How?
Son, your ego is writing checks your body can't cash..
Kjører ikke fort, bare flyr lavt:)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hauso

Post by tshansen »

Har du adobe photoshop!?

i så fall komprimerer du bildet enkelt der, kjører det ned til gitte pixler også saver du som .jpg da blir fila veldig lita.

Skal finnes sider på internett som gjør det samme, prøv imageshack.us der kan du velge størrelse, men kanskje ikke så lite?? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hauso

Post by Hawken »

Hadde sykkelen registrert på faren min, så betalte ikke mer enn 1500-2000 kr per år. Kjøpte sykkelen selv når jeg var 19, og på det tidspunktet hadde jeg ikke råd til annet enn sykkel, så da tok pappa over forsikringen.
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Hauso
Posts: 30
Joined: 10 Apr 2009 01:52
MC: Suzuki Bandit 400, 1992 mod.
Location: Sandefjord

Re: Hauso

Post by Hauso »

Hawken wrote:Hadde sykkelen registrert på faren min, så betalte ikke mer enn 1500-2000 kr per år. Kjøpte sykkelen selv når jeg var 19, og på det tidspunktet hadde jeg ikke råd til annet enn sykkel, så da tok pappa over forsikringen.
superb! det blir det jeg også må gjøre, har jo ikke noe særlig penger til overs for å si det sånn:p

og Shaft, jeg har ikke photoshop nei, men jeg skal prøve å finne en sånn side du nevnte. takk for tipset:)

Nu bærer det avgårde for å male russebil :D
Son, your ego is writing checks your body can't cash..
Kjører ikke fort, bare flyr lavt:)
User avatar
Hauso
Posts: 30
Joined: 10 Apr 2009 01:52
MC: Suzuki Bandit 400, 1992 mod.
Location: Sandefjord

Nye deler =)

Post by Hauso »

Da blir det bestilling av deler i morra:) tok den billigste utveien, og skal bestille 1 stempelringsett, pakningssett, toppdekselbolt, og 2 stampakninger. kommer vel på et par tusen kroner, så det kan man ikke klage på.

Har også forresten banekurs 6 mai, blir deilig å komme ordentlig i gang med lappen:D
Son, your ego is writing checks your body can't cash..
Kjører ikke fort, bare flyr lavt:)
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hauso

Post by Hawken »

Banekurset er digg! Bare å glede seg ;-)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Hauso
Posts: 30
Joined: 10 Apr 2009 01:52
MC: Suzuki Bandit 400, 1992 mod.
Location: Sandefjord

Re: Hauso

Post by Hauso »

Hawken wrote:Banekurset er digg! Bare å glede seg ;-)
Det gjør jeg også! :D skal legge ut noen bilder av potta når den blir ferdig, kjøpt sånn spray på jobben som skal ligne på chrome. Det gjør ikke det, men ser ikke så værst ut, synes jeg da. ( mtp at jeg ikke har noen særlige kunnskaper innenfor lakkeringsområdet)
Son, your ego is writing checks your body can't cash..
Kjører ikke fort, bare flyr lavt:)
Post Reply