Ingen KiM, ingen kos

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ingen KiM, ingen kos - monterer ny kåpe

Post by Lord Erik »

Ja, han nevnte at dere hadde snakket. Fikk kjørt den en del før jeg dro ja. Utrolig deilig bil. Den eneste som irriterte meg var hvor mye dekkstøy og motorlyd det var i den gamle Saaben etter jeg hadde kjørt den nye. ;-)

Det jeg liker best er alle detaljene. Den framstår bare så utrolig gjennomført på alle nivåer! Dessverre hadde han klart å bulke den nå en gang etter jul, men han skulle visst få det fikset. Bilde jeg tok i butikken før vi kjørte den hjem:

Image
KiM wrote:Tar tid dette her. Et par timer i morgen, så tror jeg at jeg blir ferdig. Har tatt en del bilder, så får legge det ut når jeg er ferdig :)
Skruing tar alltid lengre tid enn man tror virker det som. :-P
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ingen KiM, ingen kos - monterer ny kåpe

Post by KiM »

Satser på at du ordner deg en kjøretur hvor jeg er med en gang :P Har til gode i det hele tatt å sitte i den nye :(

Ellers, er jeg så og si ferdig med sykkelen. Nå gjenstår kun rimtape og det hersens dekalet på tanken. Det jeg hadde bestilt var selvfølgelig en halv centimeter for lite :evil:

Må si jeg er ganske fornøyd med resultatet. Skal komme med bilder i morgen mest sannsynlig, så får dere klare dere med en liten "teaser" i mellomtiden ;)
Image
Litt kladdemerker på kåpen, men måtte få meg en halvtime kjøring før solen gikk ned, så rakk ikke vaske :-#
ingen KiM, ingen kos
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ingen KiM, ingen kos - monterer ny kåpe

Post by Lord Erik »

KiM wrote:Satser på at du ordner deg en kjøretur hvor jeg er med en gang :P Har til gode i det hele tatt å sitte i den nye :(
Hehe, det kan sikkert ordnes i løpet av påsken eller når jeg kommer hjem til sommeren. ;-)
KiM wrote:Må si jeg er ganske fornøyd med resultatet. Skal komme med bilder i morgen mest sannsynlig, så får dere klare dere med en liten "teaser" i mellomtiden ;)
Wow, ser ut som en helt ny sykkel! :o =D>
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ingen KiM, ingen kos - monterer ny kåpe

Post by KiM »

Er en reell fare for at jeg er vekke i påsken, dessverre :( :( Men jeg kan vente ;)

Var iallefall sykt digg å kjøre i dag! Sesongstart 26.03 er godkjent for min del, selv om en del av disse folkene som trolig må ha en evne til å takle kulde som bare kan sammenlignes med Lars Monsen, allerede har kjørt i ukesvis ;) Men værmeldingen sier fint vær igjen på tirsdag, så bare å krysse fingrene!
ingen KiM, ingen kos
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ingen KiM, ingen kos - monterer ny kåpe

Post by Lord Erik »

Hehe, "fint vær igjen på tirsdag". Jeg har helt glemt hvordan det er å bo i Bergen. :lol:
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ingen KiM, ingen kos - finito

Post by KiM »

Her kommer litt erfaringer med montering av den nye kåpen.

Kjøpte kåpe fra auctmarts1 på ebay. Rundt 3000,-. Fikk laget den slik jeg ville, men med noen bom fra deres side. Jeg spurte om det var laget hull i kåpen til "sissybaren", noe de svarte bekreftende, men som viser seg at det ikke er. Ingen krise, men still... Bestilte også betydelig mer blåfarge enn det som er på kåpen (altså at de trakk blåfargen lengre opp). Men med tanke på at de folkene snakket engrish og trolig ikke skjønte alt jeg skrev, så fair enough.

Førsteinntrykket var veldig bra. Synes lakkeringen er ganske bra. Men selvfølgelig mindre lakk enn originalkåpen, og kåpen er også litt tynnere. Merket etter hvert litt småting ved lakkeringen, som en liten luftboble en plass og en liten ripe en annen plass. Men totalt sett ganske ubetydelig.

Pris: 10/10
Shipping: 7/10
Lakkering: 8/10

Passform var nok det jeg var mest urolig for. Vi kan ta det kronologisk:
Begynte demontering torsdag kveld. Hadde bare et par timer til rådighet, så fikk ikke gjort så sykt mye.
Image
Image
Oppdaget rust både her og der når alt var av:
Image
Image
Image

Fredag var det fint vær, og det passet greit ettersom det var vasking som stod på planen:
Image
På demperne pusset jeg bare vekk rusten med stålull, noe som fungerte utmerket.
På festet til kåpen foran pusset jeg først, deretter la jeg på et belegg med sink:
Image
Deretter ble det svart:
Image
Image
Sprayet også skruene for å få de svart. Var sølv i utgangspunktet:
Image

Så begynne med montering:
Image =P~
Begynte bak:
Image
Denne satt som et (trangt) skudd :P
Deretter var det fronten. Var litt mer tilpassing her. Måtte bore ut en god del hull for å få riktig størrelse på de. Måtte til med dremelen på hullet til blinklysene:
Image
Etter montering:
Image
Lite mellomrom mellom lykten og kåpen:
Image
Og ikke perfekt passform mot kåpene rundt instrumentene:
Image
Image

La på varmeskjold der sidekåpene er i nærheten av eksosen:
Image

Og foreløpig resultat:
Image

Er bra fornøyd. Mangler rimtape på bakdekkene og å få endret hondavingen på tanken. Det jeg hadde bestilt var akkurat for lite.
ingen KiM, ingen kos
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ingen KiM, ingen kos - "ny" CBR

Post by KiM »

Da har jeg fått på rimtape bak også.

Nå gjenstår "kun" den gule hondavingen på tanken.
Image
ingen KiM, ingen kos
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Ingen KiM, ingen kos - "ny" CBR

Post by frode »

Wow, det ble jo helt konge. Grattis med "ny" sykkel :)
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Ingen KiM, ingen kos - "ny" CBR

Post by supermons »

Ble kjempekult! :)
Bobben
Posts: 8
Joined: 05 Mar 2012 18:11
MC: 2003 Honda CBR 1100 xx Super Blackbird
2008 Honda SH 300i

Re: Ingen KiM, ingen kos - "ny" CBR

Post by Bobben »

Hei.
Fine bilder.
Visste ikke at Honda var så utsatt for rust.
Bob
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ingen KiM, ingen kos - "ny" CBR

Post by Lord Erik »

Nice! Billig måte å få "ny" sykkel. :-P
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ingen KiM, ingen kos - "ny" CBR

Post by KiM »

Mye av rusten var bare på overflaten, så veldig lett å pusse vekk.

Takk for gode tilbakemeldinger. Som jeg har nevnt tidligere, så var jeg redd for at det skulle bli for mye svart på sykkelen, men er ganske fornøyd med det endelige resultatet. Og ja, 3100,- for "ny" sykkel er det ingenting å si på.

Kjørte en tur rundt Rolvsvågen med Gustav i dag. Så ble en 7-8 mil i dag. Litt kaldt, så var i grunn godt å komme hjem også :) Men kjekt å være i gang med sesongen. Merker at jeg og sykkelen ikke er like gode kompiser som vi var i høst, men det kommer seg nok etter noen ytterligere mil :)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Ingen KiM, ingen kos - "ny" CBR

Post by Speedy Gonzales »

Grattis med "ny" sykkel, blei jo kjempe bra :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Ingen KiM, ingen kos - "ny" CBR

Post by KiM »

Fortsatt ikke fått fikset vingen på tanken. Er i samtale med en kar fra USA som skal lage den på mål til meg. Dersom dette ikke lar seg gjøre, lurer jeg på om jeg faktisk må krype til korset og sende den inn til lakkering eller noe sånt. Hvorfor måtte de legge klarlakk oppå akkurat det dekalet da? :P

Ellers har jeg blitt bitt av intet annet enn bilvask-basillen. Har de to siste ukene sittet og lest meg opp på hvordan man faktisk vasker, polerer og vokser bilen sin. Og til dere som bruker vanlig bøtte med svamp og zalo, og tror dere kan vaske, tro om igjen ;) Er ekstremt mange "faser" av bilvask, spesielt om man skal polere og vokse bilen. Har dessverre blitt såpass hektet her nå at jeg neste uke blir å bestille produkter til 2-3000 kroner!!! Herregud, hvem skulle tro at et besøk innom et detailerforum skulle bli så dyrt? Jaja, fortsatt et stykke unna det det kostet meg å besøke mc-forum :P Det endte med både lapp og sykkel ;)

I tillegg lurer jeg på om jeg skal kjøpe meg en mc-dress i skinn. Har jo bare tekstil, men grunnen til at jeg er i stuss er fordi jeg kroppsmessig holder på å bli mindre :P Når jeg da ønsker å gjerne bli 15-18kg lettere spørs det om det er smart av meg å kjøpe nå. Alternativet er å kjøpe den litt mindre enn jeg er per dags dato, så har jeg jo en utmerket motivasjon fremover. Burde kanskje ta til fornuft og vente til jeg er helt ferdig. Må tenke litt mer her før jeg bestemmer meg.

Ellers, for de som bryr seg så går det stort sett i jobb og skole om dagen. Eksamen i slutten av neste uke, så har nå litt å rutte med ;) Skal forøvrig prøvekjøre den nye CBR 600F4 på lørdag. Det gleder jeg meg til! \:D/
ingen KiM, ingen kos
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Ingen KiM, ingen kos - "ny" CBR

Post by Lord Erik »

Det er ganske inspirerende å se på detailingforum ja! Utrolig hvor fin de klarer å få bilene til å bli. Du får lære meg når du kan det. ;-)

Angående skinndress tror jeg kanskje at jeg ville ha ventet litt dersom du tar sikte på å gå ned 15-18 kg, selv om det sikkert er ganske motiverende å ha klær til 5000-10.000 kr hengende i vente på at man når målet. Jeg vil tro det er best å handle klær til kroppen din slik den er når du har tenkt å bruke dem, framfor å guesstimate hvor mange størrelser du går ned. :-k
Post Reply