AndyCandy´s Garage.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
AndyCandy
Posts: 106
Joined: 13 Feb 2009 00:40
MC: Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
Xinling QT50-B - Blue - ????? ( Til Salgs )
SOLGT: CPI Crab 50RS - Black - 2005

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by AndyCandy »

Alle oppdateringer om Honda Rebel kommer på denne siden.
1999 Honda Rebel
17.02.09
Idag var jeg å henta meg en ny sykkel! :D Det er en Honda Rebel fra 1999, rulla snaue 25000km på 10år. Har en del planer for syklen, kan legge opp en liste over planer under her:
-LED baklys
-Ny skiltholder
-Styre i aliminium(svart)
-Speil i aliminium
-LED blinklys forran og bak(svart alu)
-Custom håndtak
-Modde eget dypere sete
-Pusse en hel del med autosol
-Svarte eksospotter, samt få ut alle plomber/lyddempere.
-Lakkere svingarm og ramme sølv
-Motoren skal bli sort med blanke riller
-Custom lakkert, 2 delt(sølv med røde striper)
-Sandblåse felger, ramme, svingarm og en hel del detaljer svart
-Lage helt ny komplett hekk som ligger etter bakhjulet

Image
Image
Image

18.02.09

Idag har jeg gjort en del, blant annent strippa en hel del, laget ny bakskjerm som ligger tett på hjulet så må sveise nye fester fra ramma på syklen til svingarmen. Kjøpt inn en del deler idag, så blir det montert asap! Imorgen skal jeg se om jeg får sendt felger, styrekrone, fjærer og dempere, bremse/clutchhendlene, bremsepedal, gaffler å masse mer til sandblåsing og pulverlakkering. På mandagen blir syklen hellakkert om jeg får sendt det bort å slipt ferdig alle delene.
Bakskjerm osv måtte lages selv, så er en del jobb med det gitt.. Jobba i 10 timer idag :-) Gøy med sykkel!
Her er noen bilder av hekken:
Image
Ikke helt heldig med bilde Bjørn? Hehe.
Image
Her er den splitta..
Image
Ikke montert enda, men er lite blikk over hvordan den vil se ut :) Å ja, syklen er pretty rusty! Skal være strøken når jeg er ferdig med den ;)

19.02.09
Idag har jeg demontert resten av syklen, ettersom så å si alt skal til sandblåsing så pulverlakk og lakkering. Må slipe alle deler imorgen før dem skal til vanlig lakk. Sandblåsingen blir gjort imorgen, prøve å få til pulverlakk også.. På mandag skal jeg sende syklen til lakkering. Skal også fikse sete ferdig imorgen, ettersom jeg aldri har lagd ett sete fra bunnen av før tar det nok sin stund.. Får håpe på det beste! :-) Legger ut noen bilder fra idag:
Image
Image
Image

24.02.09
Kom nettopp hjem fra jobben etter en lang dag.. Fikk rensa kjede helt fra dritt med bensin, er litt rust så kjøper heller nytt etter hvert. Motoren er tatt ut, har pussa litt på den siden den skal bli svart med blanke riller. Har også kutta litt i ramma :o , fikk bort noe unødig som holdt den gamle bakskjermen. Skal sveise fast noen biter som skal holde den nye bakskjermen, blir gjort imorgen. Så er ramma strippa for alle ledninger å alt, så den blir sandblåst imorgen! :D Bilder kommer under..
Image
Image
12.03.09
Må jo nesten også nevne at jeg har jo en ganske kul hjelm til syklen når den blir ferdig! :D :
Image

14.03.09
Da blir det en så liten update idag óg! Fikk tilbake delene igår fra sandblåsing og lakk! :D Så imorgen blir det en tur på jobben til fattern for å skru sammen mesteparten av syklen. Skal prøve å få syklen ferdig i løpet av Mars, men vi får se hvordan det går ;) ..Jeg valgte forresten sølv ramme, sølv tank, skjermer osv. Med svarte felger og detaljer. Vi får se hvordan det blir til slutt, tror det blir utrolig fett og annerledes! :D Legger til noen bilder under her:
Image
Image
Image

15.03.09
Idag har jeg skrudd sammen noe av delene som var på sandblåsing+lakk.. Fronten er så å si ferdig, manger bare bremser og hjul.. Imorgen skal jeg prøve å få lagt om dekk på felgen!;D Så skal jeg syrerense motoren og prøve å få lakket den. Bremser å alt blir satt på osv.. Ble veldig fornøyd med de svarte detaljene på sølv sykkel, ble utrolig kult! Her er ett par bilder;) :
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

17.03.09
Idag har motoren blitt lakka. Dere kan jo se hvordan den så ut før.. :P Ble utrolig fin i blank svart. Legg igjen deres komentarer! :D
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

22.03.09
Har skrudd littegrann idag, mangler bare å lakkere tank osv osv.. Så har jeg en ferdig sykkel!:D Skal senke senke inn fronten og muligens kappe fjæra bak litt.. Hva syntes folket?
Image

24.03.09
Gir dere nå ett lite blikk på hvordan skiltfeste osv skal bli :) Skal bestille ett miniskilt etterhvert, ettersom dette er jo ett A4 ark. Blir det bra eller blir det bra? :D
Image

28.03.09
Har fått kjøpt meg baklykt med skiltfeste nå! Ettersom det ble litt klumpete å ha det på siden syntes jeg. Den får mere bobber stilen med denne;
Image

01.04.09
Da har jeg fått noen deler fra lakk! Hjelmen, forskjerm og side deksler. Tanken og bakskjermen er fortsatt til lakk, ettersom de skal ha 2 røde striper over seg.. Sølvfargen er helt sinnsykt fin! De røde stripene skal jo selvfølgelig være Candy rød 8) Fikk også miniskiltet i posten, så legger til ett bilde som viser str forskjell fra orginalen. Borra også 2 hull i baklyset til blinkerne! Syntes det ble ganske fint :) Frontlykta ble også lakkert svart, med chrome ring, bilder av den kommer senere.
Image
Image
Image
Image

22.05.09
Da har jeg fått delene fra lakk! \:D/ Ble KJEMPE fornøyd. Så har jeg lagd sete :)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Å sånn står den nu! :D
Image

09.06.09
Da begynner syklen å bli ferdig! Fremflytter settet ble ganske kult, er noen små justeringer igjen fortsatt. Bakskjermen skal sendes på lakk asap også :) Begynner å bli bra nå!
Image
Image
Image
Image
Image

18.06.09
Har begynnt å lage nytt sete igjen ettersom jeg ikke var 100% fornøyd med det andre.. Kommer til å bli så sykt kult om det blir sånn jeg tenker :D Dere ser hvertfall hvordan sete høyden blir og bakenden. Er ikke ferdig enda, men skal bli den plata som er der med 3 metallplater oppå der igjen kledd med grått skinn.
Image
Image
Image
Image

26.06.09
Her et slutt resultatet av setet! Er noen små endringer igjen. Men slik ser det å blir seendes ut :)
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Last edited by AndyCandy on 08 Jul 2009 21:48, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by tshansen »

Hva skal en si!? :shock:

jeg bøyer meg i støvet =D> Ser veldig bra ut dette her. Må jo kreve sinnsykt mye tid og tålmodighet hehe. Men du kommer til å få deg en fet sykkel når den står ferdig =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
AndyCandy
Posts: 106
Joined: 13 Feb 2009 00:40
MC: Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
Xinling QT50-B - Blue - ????? ( Til Salgs )
SOLGT: CPI Crab 50RS - Black - 2005

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by AndyCandy »

Hjertelig takk! :D

Tror det blir utrolig bra til slutt, å det håper jeg óg..! Imorgen skal jeg og en kompis prøve på å lage fremflytter sett :twisted:
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by Kriston »

Er det bare meg, eller er det rebell? :shock:
User avatar
AndyCandy
Posts: 106
Joined: 13 Feb 2009 00:40
MC: Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
Xinling QT50-B - Blue - ????? ( Til Salgs )
SOLGT: CPI Crab 50RS - Black - 2005

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by AndyCandy »

Det er... REVENGA! :twisted:
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by Kriston »

WHHATT!? :shock: Then I better watch the hell out!!!
User avatar
AndyCandy
Posts: 106
Joined: 13 Feb 2009 00:40
MC: Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
Xinling QT50-B - Blue - ????? ( Til Salgs )
SOLGT: CPI Crab 50RS - Black - 2005

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by AndyCandy »

Hehe. Vurderte faktisk ¨Honda Andersen¨ på siden :D
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by Kriston »

Hmm, du må passe på å ikke skremme folk for mye nå da. :twisted:
User avatar
AndyCandy
Posts: 106
Joined: 13 Feb 2009 00:40
MC: Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
Xinling QT50-B - Blue - ????? ( Til Salgs )
SOLGT: CPI Crab 50RS - Black - 2005

Re: AndyCandy´s Garage. Brodern har kjøpt bil!

Post by AndyCandy »

Skal prøve kristoffer! :D


Har en liten historie her! :D Det har seg sånn, at bror min lenge har hatt lyst på en SL500. Noe han ikke har fått lov til å kjøpe ettersom fattern syntes han er for ung.. Fylte 19 idag den 26.mars. Han har penga og kan betale selv, så ikke kom med pappagutt bemerkninger her! ;) Men tilbake til emnet. Han fikk jo ikke lov som sagt. Men far min hadde nemlig bestilt denne svarte SL500 som brodern lenge hadde tittet på.. Svart med pent grått skinnint. :) Så han(bror) hadde planer om å kjøpe en ny C klasse i neste uke(ettersom SL500 var utelukket).

Idag satt vi på felga bror min hadde ønsket seg på en SL500 i svart! :D Chipp Foose felger. Han skjønte jo ingenting, siden dette var jo den bilen?!! Så når vi sa gratulerer med dagen var det nesten så tårene trilla! :D Gratulerer med dagen brodern! Legger til noen bilder av deiligheten :s)
Image
Image
Image
Image

Beklager for latterlig bildekvalitet, hadde noe dritt eller noe på linsa. :p
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by KiM »

Fikk han en bil i bursdagsgave, eller fikk han lov til å kjøpe den i bursdagsgave? Uansett fet bil. Jeg er litt mer Saab 93-person, men fin SLen også!
ingen KiM, ingen kos
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by Kriston »

EneRmiK skrev:
Jeg er litt mer Saab 93-person, men fin SLen også!
Hehe, morsom kar du! :D
User avatar
AndyCandy
Posts: 106
Joined: 13 Feb 2009 00:40
MC: Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
Xinling QT50-B - Blue - ????? ( Til Salgs )
SOLGT: CPI Crab 50RS - Black - 2005

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by AndyCandy »

Han fikk lov! :) Hehe.
User avatar
AndyCandy
Posts: 106
Joined: 13 Feb 2009 00:40
MC: Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
Xinling QT50-B - Blue - ????? ( Til Salgs )
SOLGT: CPI Crab 50RS - Black - 2005

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by AndyCandy »

Update på side.1! :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by tshansen »

Godt å se du steller med gliset ditt...

Må si jeg er mektig imponert over designet på den sykkelen din. Skulle jeg hatt en 125 så måtte det blitt denne eller mito! Mitoen har jo jeg litt forkjærlighet for (merkelig nok) men er jo liten tvil om at jeg digger aprilla også :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: AndyCandy´s Garage.

Post by carboy »

RS'en er..ja, behøver jeg si noe :twisted:

Og rebellen har jeg bare sååå lyst og se når den blir ferdig, hvor fett er det ikke og ha en Custom sykkel vis du skal på treff of sånt.
-Carboy-
Post Reply