knetrom er MC-løs

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen.. fant noe rart i hagen i dag

Post by knetrom »

Minekommandoen var 100% sikker på at det var en granat! :shock: En voldsomt kraftig en og, den kunne sprenge seg gjennom "så mye" solid stål sa han ene og holdt hendene ca 30 cm fra hverandre. Og vanlig vestlandspraksis er å finne en granat, tro at alt er i orden og neste gang noen graver i hagen finner man ti til. Noen som har metalldetektor til låns? :D
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: knetrom pusser opp DRen.. fant noe rart i hagen i dag

Post by Jeanette »

Såpass ja! Vær forsiktig! ;)
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom pusser opp DRen.. fant noe rart i hagen i dag

Post by Lord Erik »

Haha, spennende! God grunn til å ikke klippe gresset igjen med det første da. Har dere selv ansvar for å grave opp hele området nå, eller kommer det noen og gjør det for dere? Eventuelt satser dere på at det var den første og siste granaten på eiendommen?
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: knetrom pusser opp DRen.. fant noe rart i hagen i dag

Post by supermons »

Oisann, kanskje greit dere ikke testet om det var granat med å skyte på den da :P

Forhåpentligvis finner dere ikke flere.. Hva gjorde de med den? Tok de den med, eller detonerte de den? Da jeg var med på "vårryddingen" av skytefeltet i militæret sprengte de alt de fant som var udetonert på stedet.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen.. fant noe rart i hagen i dag

Post by knetrom »

Virker som om vi må ta resten selv, er litt usikker. De tok den med seg for å undersøke den nærmere, og deretter detonere den på Ulven som er en militærleir noen mil herfra. Gresset trenger ikke å klippes, for det er i luftegården til hestene :shock: Så den er nok rimelig ufarlig, siden den har lagt der i årevis og blitt trampet på, selv om den har lagt under mer jord tidligere.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom pusser opp DRen.. fant noe rart i hagen i dag

Post by Lord Erik »

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Granat- ... 91091.html

Er visst på tide å gå over mesteparten av vestlandet med metalldetektor virker det som. ;-)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen.. fant noe rart i hagen i dag

Post by knetrom »

Hehe, kan virke sånn! Står at det var falsk alarm, da, men at de fant en annen i helgen.. Er ikke helt imponert over opprydningsarbeidet etter krigen :P
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen.. fant noe rart i hagen i dag

Post by knetrom »

Hmja, sykkelmessig står tiden stille her (og granatmessig også, de ga aldri beskjed om hva det var). Den siste tiden har gått med til eksamenslesing, gjøre ferdig bacheloroppgaven og å koble opp igjen deler av el-anlegget på båten og å feste på et par nye lanterner, i tillegg til et par turer med skuten også. Har blitt god og solbrent i nakken for å si det sånn, bare et par småting som gjenstår nå så blir det ingen skruing og bare bruk av båten :) Kan melde at 70 hk og 16 fot går kjempebra, merker at jeg ikke akkurat har vært bortskjemt med motorstørrelse tidligere. Jeg er også litt irritert på de som har eid båten tidligere, for vår båt har 2 forseter og en tversgående benk bak med plass til 3, altså 5 plasser totalt. Men jeg har funnet bilder av en lik båt med det som må være originalt interiør, og da har den 2 langsgående benker bak forsetene med plass til 3 stk på hver side, altså 8 (!) sitteplasser PLUSS at ryggen på forsetene fjernes lett og da har man 2 flate benker, dvs soveplass til 2. Jeg har de originale forsetene og deler av den originale benken, men resten er altså fjernet. Dårlig vurdering av tidligere eier i mine øyne..

Over til MC-ting: Jeg ringte Kårbø (Suzuki-forhandler) for en uke siden og ble møtt av en lite hjelpsom kar som ba meg sende en mail i stedet for å ta det på telefonen slik jeg har pleid, og om jeg ikke tar feil ga han meg adressen til en kar som ikke virker helt stødig på mail heller. Så clutchplaten jeg vil ha vet jeg ikke en gang om jeg får lov å kjøpe, det er gått en uke og jeg har ikke hørt noe fra de. De svarte heller ikke på telefonen nå. Kan si det sånn at jeg er lei av å ha sykkelen stående. Kan være den blir solgt etterhvert også, må ha meg jobb og da er det fare for at jeg blir pendler, og da trenger jeg penger til ny bil for den jeg har trenger litt reperasjoner som jeg ikke har lyst å ta selv.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom somler med DRen..

Post by Lord Erik »

Har litt varierende meninger om Kårbø. Av og til er service topp, av og til er det ikke spesielt service i det hele tatt. Veldig avhengig av hvem du møter på virker det som.

Anyhow, kan jo ikke selge sykkelen din nå som du har brukt så mye tid på den! Da blir jo alt arbeidet meningsløst, og vi får en mindre mc-forumet fører på Bergensveiene. :-s
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: knetrom somler med DRen..

Post by KiM »

Virker ikke som om det er noen mc-forumet-førere her i Bergen lengre. Har truffet LordShaft en gang på torget i år, og det er det. Ingen fellesturer eller noe som helst. Kunne selvfølgelig tatt initiativ selv :lol:
ingen KiM, ingen kos
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom somler med DRen..

Post by Lord Erik »

Virker som det er lite aktivitet på forumet til og med. Jeg tenkte det var eksamenstid og derfor litt unaturlig stille. Håper det tar seg opp nå som ferien kommer!
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom somler med DRen..

Post by knetrom »

For min del har det som nevnt vært eksamenstid og båten som har gjort meg litt stille, men jeg har vært på fellestur allerede i år faktisk :) Og det var med lånt sykkel, så jeg er jo ikke avhengig av DRen.

Blir jo litt bakvendt å selge sykkelen nå, derfor jeg ser det an når den er klar. Da skal den på fellestur hvertfall! Men som nyutdannet må jeg ta den jobben jeg får, og da blir det fort 3-5 mil til og fra jobben hver dag. Så hvis sykkelen MÅ selges, ryker den til. Kan nevne at båten er kjøpt med min bror sine penger, hehe ;) Så der er det ikke noe å hente på å selge igjen.

Får håpe det er noen andre på jobb hos Kårbø i morgen. Jeg lurer litt på om jeg har fått clutch fra den nye typen DR650 siden den er for høy, noen som vet om de går overens utenom høyden?
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom somler med DRen..

Post by knetrom »

Lenge siden det har vært noen oppdatering her ja! DRen ble aldri helt ferdig, clutchen ville ikke fungere som den skulle og hele sykkelen ble solgt pga pengemangel for noen mnd siden, var vel dagen etter siste fellestur i bergensområdet. Ble solgt til en fyr som har mer peiling på DR enn meg, så den er nok i gode hender :)

Jeg vet ikke hvordan det blir med sykkel framover, har såvidt snakket med typen til lillesøster om å kjøre til utlandet neste år, så kanskje jeg kjøper meg noe til da.

Har begynt å jobbe litt over 5 mil hjemmefra, så jeg har kjøpt meg en 2007 Volvo V70 og jeg har egentlig ikke så mye liv i ukedagene pga mye kjøring til og fra jobb. Så drømmen om å få tak i en Yamaha RD350 fra 1974 og pusse opp og lakke i original gullfarge får utgå for nå. Blir vel å flytte nærmere jobben i nærmeste framtid, enten hele veien eller inn til Bergen sentrum, som er ca halvveis.

I fjor tok jeg MC-lappen, i sommer tok jeg båtførerbevis og i vinter skal jeg ta dykkersertifikat og kanskje klatrekurs. Må ha noe nytt å vise til hele tiden ;)

Neste sykkel blir forresten enten en stor Shadow eller en Ducati SS e.l., falt ikke så mye for endunkerstilen som jeg så for meg :) Slik ble DRen seende ut forresten:

Image
Image
Image
Image
Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom er MC-løs

Post by Lord Erik »

Jeg syntes fremdeles at det var trist at du solgte den! Så fin den ble og greier. Men gikk den ikke, så gikk den ikke. Antar du sikkert var rimelig lei den clutchen etterhvert. ;)
knetrom wrote:I fjor tok jeg MC-lappen, i sommer tok jeg båtførerbevis og i vinter skal jeg ta dykkersertifikat og kanskje klatrekurs. Må ha noe nytt å vise til hele tiden ;)
Skal du ta dykkelappen ute på nemo da? Syntes det var et knall kurs å ta. Har kjøpt det som julepresang til kjæresten til min søster, så han kommer til å ta det ila vinteren/nyåret også. Kurset er skambillig, utstyret er noe helt annet. ;-)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom er MC-løs

Post by knetrom »

Det gikk jo an å kjøre den, det var bare enda mer slitsomt enn vanlig :P

Tenkte å ta grunnkurset hos Nemo, ja, og så blir det vel å leie utstyr og dykke i Lygnstøylsvatnet til sommeren :) Og gjerne litt i lokalområdet også, hvis det er noen sikt å skryte av her, da
Post Reply