knetrom er MC-løs

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by Onsløv »

Ser kanonbra ut. Klart forbedring fra gammelt blått og hvitt.

Om jeg hadde kjørt et lignende prosjekt, hadde jeg kanskje tatt subaru-blå på det hvite, og subaru-gult på det svarte :D
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by knetrom »

Hehe, ja, føler tiden har løpt fra kombinasjonen blå og hvit med lilla dekaler ;) Føler sykkelen burde vært litt mer spenstig for å ha en sånn rallyfargekombinasjon, du får kjøpe deg en lett og sprek motard og få på de fargene, tror det kan bli tøft
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by Onsløv »

knetrom wrote:Hehe, ja, føler tiden har løpt fra kombinasjonen blå og hvit med lilla dekaler ;) Føler sykkelen burde vært litt mer spenstig for å ha en sånn rallyfargekombinasjon, du får kjøpe deg en lett og sprek motard og få på de fargene, tror det kan bli tøft
Jeg skulle så gjerne gjort det, og hatt som vintersykkel/lekesykkel.
Men sambizen har satt foten så kraftig ned at hun forstuet ankelen og sagt først ny bil, så oppussing av leilighet, ny seng, nytt bad...og så lukket jeg ørene....så jeg kan se laaaangt etter en vinter-mc :(
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by Lord Erik »

Ser utrolig bra ut morten! Svart og hvitt gjorde virkelig forskjell. =D>
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by knetrom »

Da har jeg fått mer eller mindre bekreftet at det er ringen som ikke var på sprengskissen jeg brukte som utgangspunkt for å bestille wave washer og wave washer seat som er problemet, så nå har jeg bestilt noe som heter wave washer ring. Skal si den clutchen har gitt meg mye venting, håper å ha ringen her på fredag.

Erik: Jeg er enig i at fargekombinasjonen gjorde seg veldig, men ikke fyr av alle kanonene før du har sett den live, hehe ;) Mobilbildet tar vekk litt grums i lakken dessverre/heldigvis. Så framover kommer jeg aldri til å stoppe helt opp på torget og på fellesturene, sånn at sykkelen ser like bra ut som på bildet hele tiden :D

Deauville: Kjipt, men samtidig ser jeg jo hva hun tenker på :P
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by Onsløv »

knetrom wrote:Så framover kommer jeg aldri til å stoppe helt opp på torget og på fellesturene, sånn at sykkelen ser like bra ut som på bildet hele tiden :D
Stoppe må du vel... :D Blir tungvint å preike skjit om du skal kjøre rundt i ring hele tia.
knetrom wrote:Deauville: Kjipt, men samtidig ser jeg jo hva hun tenker på :P
Javel? Det gjør ikke jeg :D Vennligst forklar :D

Vraket er greit brukendes (så lenge det er full tank)
Leiligheten er helt grei.
Får nå sove i sengen.
Badet er forsåvidt greit, delvis fliset.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by knetrom »

Jeg kan rope skit i stedet for å preike den, hehe :D Gikk jo selvsagt ut i fra at dere hadde flintstones-bil, leilighet med kjøkken og bad fra 50-tallet og at sengen var full av halm! Er ting på stell er det vintersykkel som gjelder, og det kan du fortelle samboeren din at jeg har sagt 8)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by knetrom »

Honk, honk, i helgen har jeg faktisk kjørt sykkel i stedet for å bare preike om og skru på de ;) Totalt 30 mil på mammas Shadow, 19 på fellestur som Deauville00 har oppsummert fint her, og resten i dag rundt Rolvsvågen :D Har vært utrolig digg! I morgen tenker jeg å få fikset clutchen på DRen igjen og deretter skal den FUNGERE :twisted: Fortsatt god helg..
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by knetrom »

:smt035 I dag slapp clutchen! \:D/ Demonterte den for tredje eller fjerde gang og fjernet de fire skivene som lå bak fjærene, og la til det som på fint het wave washer ring, men som egentlig bare var en ståltråd som var bøyd til en krok i hver ende, og selv om clutchen ikke slapp først så prøvde jeg en siste gang før jeg demonterte og da kjentes plutselig hendelen riktig ut og alt var på stell 8) Bare finjusteringen igjen på clutchen, pluss å skru fast litt diverse dekseler og setet og jeg må ha noen småting som holker og blinklys, så er sykkelen klar!

Dagens bilde, la sykkelen fint ned mot bordet for å få fin arbeidsvinkel og så gikk jeg lei av bilder og gjorde resten uten å ta noen :)
Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by Lord Erik »

Tenker meg du begynner å bli smått lei av å demontere den clutchen nå etterhvert? ;-)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by knetrom »

Jepp, om 5 dager er det en måned siden første gang! Har bare vært problemer med clutchbyttet! Mistet jo helt motet da den ikke slapp i dag heller, hadde tenkt å demontere men så prøvde jeg heldigvis en gang til og da bare gikk det.. Aner ikke hva forskjellen var :P
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by inunf »

Er en del av morroa det der. I fjor sommer var jeg ute med girkassa på 250'en tre ganger på tre dager. Kjipt når det ikke funker, men åh så deilig når det endelig blir riktig.
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by knetrom »

Det blir nok en del av moroa når alt først funker, men så heldig er jeg ikke enda ;) Sliter med at clutchen ikke frir helt ut, og samtidig slurer den litt også. Men alt er jo nytt, så jeg tenkte å gi sykkelen en testtur for å la de slite seg til litt. Etter 1,3 km gikk jeg tom for bensin, hadde glemt at nesten alt rant ut pga jeg hadde glemt den ene slangen fra bensinkranen ;) Så da var det å skubbe 1,3 km tilbake og så måtte batteriet lades (må kanskje byttes også) ;) Men det nærmer seg!

Tenker at om clutchen er litt vrang mens resten er i orden så gir jeg sykkelen noen hundre km før jeg evt demonterer igjen.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by tshansen »

hehehe begynner å bli god på å dytte sykler du nå! Kanskje noe du kunne begynne å ta betalt for ;-) hehehe.

Jeg byttet selv clutch, og der var det ikke noe problem. Så selv om ting er nytt skal det ikke måtte gå seg til! Satt ikke du på noe sånn ekstra greier som ikke hadde vært der før!? Slik at det ble litt trangt om plassen? Kan det være noe der?? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by knetrom »

Jo, men de tok jeg jo ut igjen i forgårs :-k Og det var først da den slapp nok til at jeg kunne sette den i gir. Har lest at platene kan være litt vriene de første milene, men jeg husker ikke hvordan, derfor jeg tenkte å kjøre den litt..
Post Reply