knetrom er MC-løs

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by tshansen »

Jeg er enig i at det kan være tungt å stå så mange timer, men på metallica konsert nytter det bare ikke med sitteplasser! Da må du så langt fram som over hodet mulig! ;-) :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by knetrom »

Satt på rad 9 plass 53 på inngang B :smt023

Jeg må si meg ganske enig med LordShaft, for selv om sitteplass var behagelig i ventetiden var det litt for langt unna der ting skjedde følte jeg. Og scenen virket perfekt å stå rundt, veldig lav og fin! Heldigvis har jeg sett de 3 ganger før (Spektrum '03, Valle Hovin '07 og Koengen '08), så jeg føler ikke at det gjør noe at jeg hadde sitteplass =)

Setlisten var forresten kjempebra, overrasket litt med Through the Never og jeg liker å høre Blackened. Litt mye Death Magnetic syns jeg, og de burde hvertfall åpnet med noe gammelt, men ellers var det en sterk samling sanger. Lyden på vokalen var litt dårlig og, men jeg føler det kom seg. Er lenge siden jeg kan huske å ha vært fornøyd med lyden på en stor konsert egentlig, men i forhold til sist jeg så Metallica (Koengen '08) gikk det an å høre gitarsoloene og det er jo sånn det skal være. All Nightmare Long var helt vill syns jeg :D For min del hadde det holdt med den fra DM. Alt i alt er jeg kjempefornøyd =) Gikk forresten glipp av Gojira, men fikk med meg Fear Factory og de likte jeg veldig godt, uten å ha hørt de før.

Og jeg kom nettopp hjem til en positiv overraskelse, trykkplaten min lå i postkassen, så nå skal jeg bort og gjøre ferdig clutchbytte og hvis det er noen i lokalet skal jeg få montert motoren også :D Da gjenstår bare lakkering av tank og plast
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by knetrom »

Anus! :evil: Studerte sprengskissen mens jeg monterte clutchen, og så at jeg mangler del 6 og 7, wave washer og wave washer seat. Disse var ikke tilstede da jeg demonterte, og da forsto jeg hvorfor lamellene jeg tok av ikke var like som de jeg skal montere. Virker som om sykkelen har fått en uoriginal clutch hvor den ene lamellen ikke er ulik de andre, slik den skal være. Dermed ble det ikke plass til wave washeren og setet, og da ble vel de kastet. Så nå er det ny ventetid på de, og er jeg riktig heldig blir det transportstreik slik at jeg blir enda litt mer forsinket.. Skulle ringe de andre som forhandler Suzuki i Bergen nå, men de stengte nettopp. Vet ikke om de driver med deler heller, for de svarer ikke på prisforespørsel på mail.. Jaja, bra det blir snø til helgen igjen..

Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by Lord Erik »

Dæng. Det var strek i regningen ja. Du får trøste deg med snøen, da hadde det ikke blitt noen solskinnsturer på deg eller noe andre uansett. ;-)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by knetrom »

Da har jeg hentet wave washeren og tilhørende sete, og har montert clutchen :smt023 Ting var annerledes i dag, enkelt forklart, så det kan forklare at den forrige trykkplaten knakk. I tillegg har jeg begynt på tanken, og på det ene sidedekselet. Først skal jeg prøve å ikke lakke alle dekslene, for jeg har en mistanke om at plastlakkering ikke er min sterke side, hvertfall ikke grunnarbeidet.. Sparklet to bulker og fikk en kompis til å sparkle resten av tanken.

Nok snakk, her er siste ukens bilder:

Trykkplaten som knakk og den "nye" fra Tyskland:
Image


Her har jeg pusset litt på sidedekselet, det var helt gult men jeg glemte å ta bilde av det først. Det på andre siden klarte jeg å vaske ganske fint, så jeg prøver med å bare lakke dette. Tok med hårføner og pelte av klistremerkene også, det var mye lettere enn på tanken, for på tanken var det klarlakk på:
Image


Gikk løs på tanken, måtte slipe den helt ned for alt av klarlakk var sprø og slapp når jeg tok hardt på tanken:
Image


Wave washer seat til venstre inni pakken, og wave washer til høyre, det var de to som manglet sist gang:
Image


Her er de nesten på plass:
Image


Her skulle greiene skrus til med 40-60Nm, men forskjellen fra sist gang var at clutchen ikke grep nå så jeg måtte være lur med et skrujern for å få motstand (skrujernet er ikke med på bildet):
Image


Ferdig :smt023
Image


Og sist men ikke minst heiv vi motoren på plass :twisted: Blir ordnings i løpet av noen dager nå tenker jeg:
Image
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by Hawken »

Jeg er imponert!! \:D/
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Morg'

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by Morg' »

"Blir ordnings i løpet av noen dager nå tenker jeg" Ikke fortvil, du finner nok noe mer du kan ødelegge ;-)
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by knetrom »

Nja, må bli at tanken detter ned og blir en stor bulk i det alt annet er ferdig, for nå er det bare "småting" igjen + lakke tanken + lakke sidedeksel. Jeg lurer litt på om jeg skal ta alle sidedekslene likevel, ser ut som at det ene jeg tar blir bra. I dag har jeg grunnet, lakket og montert en del ting som ikke er gøy å ta bilder av.

Noen bilder, åpner sterkt med tanken som har blitt sparklet, slipt og har fått grunning:
Image


Sidedekselet har fått lakk:
Image


Og her står sykkelen i all sin prakt:
Image
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by KiM »

Syns du er flink jeg, Morten. Blir du ferdig til helgen?
ingen KiM, ingen kos
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by knetrom »

Tusen takk, Kim! Håper jo det, men jeg stikker litt kjepper i hjulene for meg selv siden jeg skal på quiz på høgskolen i morgen :P Men jeg får ta fredagen og lørdagen til hjelp, så satser vi på at jeg rekker vårmønstringen hvertfall!
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by Lord Erik »

+1 til Kimmen der!

Blir virkelig inspirert. Vil gjerne plukke min fra hverandre på samme måte en høst/vinter jeg er i Bergen igjen. :-)
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by KiM »

Lord Erik wrote:+1 til Kimmen der!

Blir virkelig inspirert. Vil gjerne plukke min fra hverandre på samme måte en høst/vinter jeg er i Bergen igjen. :-)
Når blir det egentlig? Tre år i Lillehammer og enda flere år i Danmark?
ingen KiM, ingen kos
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by Lord Erik »

Ihvertfall ett år til i Lillehammer for å fullføre bacheloren jeg holder på med, går 2. året nå.

Angående videre utdanning er jeg derimot begynt å tenke litt på siv.ing. Da muligens i Bergen ved HiB eller UiB. Kanskje kombinasjonen av ingeniørutdannelse og psykologi kan lande meg en fin lederstilling en gang i framtiden... :-k
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! endelig fått montert litt

Post by knetrom »

Da er sykkelen ganske ferdig, men har jo støtt på noen problemer slik at jeg ikke nådde noen vårmønstring. Oppsummering av helgen:

1: Tanken ble stygg, bl.a. klesfibre i lakken og litt mer viktig kom lakken som skulle beskytte undersiden seg forbi maskeringen flere steder, resultatet er kort sagt stygg lakk. La gå.

2: Clutchen frir ikke ut. Faen. Får demontere og se på det, men gadd ikke mer i dag.

3: Var helt konge å høre sykkelen gå igjen, selv om det begrenset seg til tomgang og rusing :D

Hvis noen skal kjøre Bergen-Voss til helgen skal jeg prøve å låne meg en sykkel og få slengt meg med :)

"Alle" kjenner vel sprengskissen over clutchen på DRen, i dag kom jeg over en til skisse der det er en ekstra låsering som ser ut til å passe i et spor jeg fant inni clutchoppsettet.. Prøver å finne ut om det er problemet før jeg demonterer igjen. Nr 5 på det nederste bildet er ikke på det bildet jeg har brukt, det er jo bare hellafantastisk..


Image
Image
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: knetrom pusser opp DRen! snart ferdig..

Post by knetrom »

Jaja, har ikke gjort mer med sykkelen siden søndag, prøver å få hjelp på thumpertalk til å finne ut av clutchproblemet mitt, og så ble jeg onkel på lørdag så jeg har vært og besøkt niesen i stedet for å skru :) Men jeg tok et bilde av sykkelen på søndag, den er ikke 100% ferdig men dere får en idé om hvordan den blir. Dessverre er finishen dårlig, men det ser dere ikke så godt på bildet :P

Image

Og et førbilde:

Image
Post Reply