Carboy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Carboy

Post by PerTore »

carboy wrote:Det kan nok stemme ja ;-)

Hadde du en bak på?
Det var meg, vettu!! Hyggelig og hilse på.. Kjører Eikern endel, du?? Me too. Bor på Saasen, hvis det sier deg noe.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy

Post by carboy »

Tenkte etter du hadde passert, "stilig sykkel forifra" men tenkte aldri det kunne vært deg, hyggelig og hilse på ja og bli gjenkjent :)
Kjører en del eikern ja, flotte veier det, så se ikke bort ifra og se meg mer der, vet ikke hvor saasen er nei :-k

Har vært og kjørt på noen FLOTTE veier i dag, prøvde og ta bilder men det går bare ikke, så skulle gjerne hatt med en fotograf som gadd og stoppe og ta bilder av de flotte veiene/naturen.
Kjørte oppover Nesoddveien og oppover noen bratte svingete herlige veier, også møtte jeg en Dude som kjørte Yamaha YZF-R 125, og vi kjørte litt sammen, og ble VEEELDIG overaska over hvor bra sykkelen gikk, etter vært stoppet vi og tok en prat og ble kjent, så blir noen turer med han også, så bare og si ifra om noen fler vil være med på turer, jo fler jo mer morro :D
Tokk også turen innom Yamaha vinterbro etter en liten stund der hvor jeg prata lenge med en hyggelig kar, også fikk jeg lagt litt planer på hva neste sykkel blir (vet ikke åssen jeg skal få råd til mellom, så send gjerne noen ideer?? for jeg bare MÅ ha motorsykkel neste år også, ellers leser dere i dødsavisen om meg er jeg redd :?

Ser ut som om valget kanskje har falt på en Suzuki DR-Z SM, så på en 07 mod, som jeg ble forrelsket i :roll:

Men lurer på åssen den er, i motorvei fart over tid og er den behagelig og kjøre litt fort på motorvei og åssen er sykkelen ellers? den har bare 40hk men som neste bike så trenger jeg ikke over 100hk, siden jeg vil lære meg og utnytte alle hk for fult, og det klarer jeg mye fortere og lære med en super motard en med en R-sykkel.

Legger en link om den jeg så, den var strøken, og du fikk med effektanlegg, dyse og mer stash.
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=17587644

Eneste som var litt negativt var setet, så vis det finnes et "gel" sete til denne hadde jeg ikke nølt med og kjøpt dette da rææva kunne blitt drept av det harde setet.

Bare hyggelig om folk diskuterer og gir fakta/tips ang sykkelen, og vis noen vet om åssen jeg kan sakffa penger så si ifra, raner gjerne en bank :roll:



Desverre at det ikke er bilder av den flotte turen, men klarer ikke og stoppe og ta bilder, så må nok skaffe kamera på hjelmen eller noe.

Carboy
-Carboy-
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Carboy

Post by Kriston »

Hvilken farge var det på yzfen du kjørte sammen med? :)
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy

Post by carboy »

Blå, Kriston ;-)
Helt ny, han hadde blå skinn dress og svart åpningshjelm, koslig kar, blir morro og kjøre mer med han, Fikk nesten lyst på YZF'en hans også :? (men kunne ikke hatt noe annet en 2-takt som 125 da så klart)
-Carboy-
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Carboy

Post by PerTore »

Hvis du kjører av til H. opp en grusvei ca 1 km etter Brekkeskåka (krysset til Fiskum i nordenden av Eikern) da er du på Saasen. Bare og slenge meg en PM eller noe når du skal kjøre den veien, så slenger jeg med hvis jeg har tid.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy

Post by carboy »

Er ikke helt sikker på hvor det er egentlig, men bare og si ifra vis du skal kjøre utover eikern, så blir jeg med om jeg kan.
-Carboy-
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy

Post by carboy »

Spør meg ikke åssen jeg klarer og våkne så tidlig, var fest på campingen, med langbord først og band og full party utover natta + at det var fest borti Borre treffet med masse av mc folk, så det har gått i ett hele tia :D

Før vi skulle spise dro jeg og to eldre karer ut på en liten mc tur, han ene er medlem i NMCU (drammen klubb) og kjører GSX-R 750 og Honda CB 750 Cevenfifthy, han andre kjører en facinerende Kawa 700cc som er en importsykkel, selv vurdere han og bytte i 2-takt 250.
Vi Prater stadig og kødder hele tia om at JEG fliser de så langt nedover støvlene og har det morro med dette hele tia (i går etter maaange øl fikk vist hele campingen vite hvor fort vi hadde gitt på een strekke :roll: )
Og vi har det morro med og kødde litt, er ikke vanskelig og skjønne at jeg ikke har sjans, men jeg gir meg ikke på at jeg tar de (i teorien) så det blir vell en tur etterpå også, den 750 overaska veldig, når han ga på, og 700 har en herlig lyd sellom den er veldig lav giret.
Samtidig klarte jeg og få de til og bli litt overaska, for jeg fikk sykkelen min i LITT over 150km/h på ei strekke, sier ikke hvor mens de andre skulle sette meg litt på plass ga de full pådrag forbi og forsvant i en hastighet som jeg kun kan si xxx om.
Hjalp lite at jeg slikket tanken da ja, men morro er det og kjøre ialefall :D

Da vi var hjemme var det bare og planlegge hvilken sykkel som blir nesten, og CBR600F er en sykkel jeg liker, men samtidig liker jeg DR-Z 400 SM, men den har vell sikkert ikke noe høy toppfart?
Vet ikke åssen jeg skal få råd til ny sykkel neste år, men har planer om og melde meg inn i klubben og da er det greit med bike.

:D
-Carboy-
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy

Post by carboy »

Har da fått bota for atv kjøringa tidligere i sommer.
og at de har giddi og tatt seg så langt tid til og skrive alt den møkka osv, bare for litt kjøring, vet jeg ikke, noen må få seg et liv.

Om jeg skulle vært politi (noe som har vært vurdert) ville jeg gjort som de gutta jeg så på E-18, de kjørte SPLITTER ny Audi A4 som var svart, med 20" svarte felger og sota ruter, den var også litt senka, og var etter min smak helt perfekt, de viste seg at når den kom på siden av en bil som kjørte fort så dukket det opp noen blå lys bak grillen og de sotete rutene :?
De er faktisk litt rasshøl, og de kommer på siden av deg vis du allerede kjører for fort og så prøver de og liksom "dragge" mer med deg sånn at du skal bli fristet til og kjøre enda fortere og så tar de deg, rasshøl men på en annen side viser det bare at politiet her i norge ikke er en gjeng pingler, faktisk så har de overtaket på oss vanlige folk vis de fortsetter med sånn "proff" spaning :D
-Carboy-
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Carboy

Post by tshansen »

Dette har ikke noe med spaning å gjøre!

At de forbanna sepehodene provoserer fram høyere fart for å spekulere i om de klarer å få deg over fartsgrensa eller eventuellt lappegrensa så mener jeg det er ren IDIOTI!

Det burde være mye lettere for oss, å kunne bruke samme video som de som bevis i en rettsal!
Oppfatter de ett lovbrudd, så ta de der og da, ikke ligg å trykk bak for å se om det er mere å hente.

Samme som de står å ser på en fyr får juling, og avventer å ser an om fyren klarer å slå han ihjel for så å ta han for drap! [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Carboy

Post by PerTore »

Tror politiet i Norge egentlig ikke har lov til og fremprovosere lovbrudd. Men at de gjøre det er en annen sak.... :roll:
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy

Post by carboy »

-Carboy-
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Carboy

Post by Hawken »

Kjørt mye BMW siden jeg solgte Banditen, så kan vel legge inn ett godt ord for den i alle fall. Veldig lettkjørt sykkel, med mer enn brukbart drag. Muligheter for å få go' lyd med rett potte, men med original er den litt tam. Minuset må være litt gammeldags utseende og mye giring. Men du har en veldig bra allround sykkel som passer like bra for turer til butikken som for turer til langtvekkistan ;-)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Carboy

Post by carboy »

Høres bra ut, litt giring er bare kos.
BMW er vell laget for og tåle både juling og mye bruk så ;-)

Gjerne mer om begge sykklene :D
-Carboy-
User avatar
Galilee
Posts: 933
Joined: 16 Oct 2006 21:24
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Location: Horten

Re: Carboy

Post by Galilee »

Hvis de ikke lukter nok olje for deg så kan du også ta en titt på Yamaha TDR250.

250cc med 50 hk er unektelig artig å kjøre...
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
User avatar
Fredr1kh
Posts: 220
Joined: 02 Sep 2008 21:46
MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900

[x]Honda NS125RR,

Re: Carboy

Post by Fredr1kh »

så deg på vei nordover på E-18 i dag rett ved holmestrand v/ sundance og golfbanen 11.45.
kan det stemme?
Post Reply