Mogen's blogg [Snart ny sessong! ;) ]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Sykkelen er endelig heime :D]

Post by Mogen »

Er altid greit og ha tilgang til nett :-#
Maa in og holde meg oppdatert i vaart langstrekte land ;-)
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Sykkelen er endelig heime :D]

Post by Mogen »

"Endelig" tilbake fra Tyrkia :)
Har våre ein herlig tur med mykje mindre "kjør" og turister en i fjor, og bare 42 i skuggen på den varmeste dagen -.- ( :D )
Var litt greit med mindrefolk, spessielt når det gjeldere rike russare med all inclusiv bånd rund høgrearmen som går rund i byn med ein remapose full av euro sedler i. Og små, irriterende og hypre hollender unger som løper langs bassenget og kaster baller og ser nesten ut som dei teller poeng på hver person dei kan treffe og det kan få enhver person til å flippe av skafftet :evil:
Men må bare sei at tyrker folket har komt seg utrulig med masse dei "arabermaset" som dei har holdt på med i alle år :-#
Har vel masse med det å bli med i EU, siden dei no har fått røykeforbud på alle offentlige plasser og resturanger o.l.
Men såg nesten ut som at dei einaste dei har gjort var å fjerne askebeger og flytte bak disken og sette opp "store" plakater (20*30cm)om røykeforbud. Men var litt fail at du kunne bare spørre etter askebeger på resturangene og så kom kelneren likegyldig med eit askebeger som om dei aldri har sett noe plakat eller hørt om regelen :roll:

Skal legge bilder ut seinere når eg får tid :p
No skal sykkelen vaskes og så får vi se om det blir ein liten tur seinere i ettermiddag ;)
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Mogen's blogg[Sykkelen er endelig heime :D]

Post by carboy »

Høres ut som en flott tur, bra dere hadde fint vær, imotsetning til hva vi har hatt :evil:
-Carboy-
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Sykkelen er endelig heime :D]

Post by Mogen »

Jepp.. Reiste når det fine været var over og kommer heim når finværet kommer [-o<
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Mogen's blogg[Sykkelen er endelig heime :D]

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Mogen wrote:Vel..
Da er videoen "ferdig"...
(PS: more pics incoming ;) )

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Har då såtte og redigert siden mandag.. (og resultatet vart sån passe :? )

Er medlem i noe som heiter Buss & Media, og det er da eit "ungdomsarbeid."
Det er eit AS firma som ellers driver med Busstransport (Vi er heldig eier av ein dobbeldekker)og så driver vi med masse innen media (storskjermproduksjon, reklamer, leirer etc)
Buss&media er også nylig vårte forhandler av hjelmkameraer (http://www.hjelmkamera.no)
Så da fekk eg låne meg ein slik ein.. ;)
Image
Utstyret er robust og tåler mye!

Kamerautstyret har blitt benyttet i produksjoner for/av bl.a Ekstremsportveko på Voss, Tormod Granheim, Nordisk Film (71º nord), Kong Vinter og Terje Håkonsen m.fl.

Les mer om utstyr, priser og muligheter på http://www.hjelmkamera.no Ta kontakt for produktvisning og demonstrasjon.
Vist noen er intresert i kamera så kan dere stikke innom http://www.bussogmedia.no og se litt der eller sende ein PM til meg for info og specialprice ;)
Hvordan monterte du kamera bak med bakhjulet og det? :)
Og synes de kameraene var litt dyr :roll:
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Sykkelen er endelig heime :D]

Post by Mogen »

Det fulgte med masse fester (og det kan køpes flere) som var forkjellige vinkler på og etc.. Så da var det bare og feste det eine på pasasjeren sin fothviler . (du ser litt av den oppe i hjørnet)
Er jo eit super kamera så koster litt.. Men trur eg ødlagde kvaliteten med redigeringsprogrammet :/
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Mogen's blogg [Ny sykkel! =)]

Post by Mogen »

Heyhey! :)
Long time, no see osv..
Tenkte kanskje da var på tide å oppdatera bloggen litt, sida da er nesten 2 år siden sist innlegg vart posta x)

Det har skjedd ein del ting i livet mitt siden den gang, men kan no skrive da som kan vera intressangt for dere i grove trekk..
Sommeren 2010, altså for eit år sida så gjekk eg, min far og onkel til inkjøp av nye sykkler!
Dette har våre noe eg har venta på i mange, mange, mange år for å seia da slek..
Ikkje nokke meira kjøring på ein forvokst moped, men faktisk eit kjøretøy kategorisert som tung motorsykkel!! :D
Har jobba ræve av meg dei siste 4 året for dette vidunderet, så kan trygt sei dagen eg kjørte sykkelen heim var eg i lykkerus og vandra på himmelens veier ^^
Etter å ha lese igjennom finn.no og autodb i fleire veke etter sykklar og ringt rundt om kring, tok eg meg ein tur innom Kaarbø sport (Bikerstreet Bergen) for å sjå ka dei hadde inne av sykklar.
Har jo aldri våre om tvil at da var ein Gixxer 750 eg hadde lyst på, og når eg fekk såtte meg i salen på ein av dei var løpet kjørt.. Da var meg og ho.. Ein vakker drøm :lol:
Så ja, for å gjera ein lang historie kort, eg endte opp med ein typisk Suzuki blå GSX-R 750 k9, faren min med ein hvit GSX-R 1000 u1 25th Anniversary og onkelen min med ein svart GSX-R 1000 k9! \:D/

Tenkte no eg kunne visa nokke få bilde av dei søte små på to hjul ;)


Image


Image


Image


Image


Image


Image

Akkurat no er da meste orginalt på sykkelen.
Kjøpte den som ein 106hk og bestilte gjennom Kårbø Sport eit nedplomberings kit fra greybikes.no som gjorde at eg kunne kjøre den lovelig som 18åring..
Tenkt å piffe den litt opp, men i disse tider ser da ut som pengane går fortere opp i bensin enn eg klarer å spare kontoen opp i eit stabilt pluss tall.. :-s


Eller bruker eg meste av tida mi på å utdanne meg innen Automatikar yrket..
Har eit lite år igjen på skule benken før da braker løs med arbeid, og da sansynelig vis off-shore :-k

Mvh
S.Mogen
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: Mogen's blogg [Snart ny sessong! ;) ]

Post by frode »

Hehe, ser for meg dere tre valse inn i butikken og tømme lageret for GSXRer :-) Grattis med ny sykkel!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Mogen's blogg [Snart ny sessong! ;) ]

Post by tshansen »

Hei hei... lenge siden sist ja :-) Kjekt å se du er tilbake å fått deg mere kubikk mellom bena ;-)
Fet sykkel, eneste du må få gjort, når kontoen tillater det... ny potte ;-) Holder rikelig med slip on (dyrt nok det)

Håper å se deg på flere av fellesturene våres :-)

Mvh
Thomas
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg [Snart ny sessong! ;) ]

Post by Mogen »

Hehe, takk begge to ;)
Kommer nok til å stille opp i morgen på fellesturen :o

Hadde faktisk bestillt anlegg til den når eg kjøpte sykkel :)
Misslike da orginale anlegget sterkt!!
Skulle være eit Yoshimura Dual Exit slip on med i prisen når eg kjøpte sykkelen, men pga mange grunner som dei ikkje kunne heilt forklare sjølv fekk dei ikkje tak i da.. Og da fant dei ut etter nærmare eit år x)
Så no har dei lovd å levera Akrapovic Evolution Shorty Hex fram og forbi katalysatoren ;)
Får sjå kor lang tid da tar for dei får tak i da..
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: Mogen's blogg [Snart ny sessong! ;) ]

Post by Onsløv »

Hoho, ikke værst å gå inn i en butikk og komme ut med 3 stk R-sykler... :D
Var med en arbeidskollega som skulle prøvekjøre en 1k'er igår.. Han skulle by på an idag, så får høre i morgen hvordan det gikk.
Gleder meg til å få prøve R'en ihvertfall. :twisted:
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Mogen's blogg [Snart ny sessong! ;) ]

Post by KiM »

gsxr blir den første sykkelen jeg kjøper den dagen jeg har råd til forsikringen :P Har veldig lyst på. Får holde meg til CBR enn så lenge ;)

Blir bra på tur i morgen!
ingen KiM, ingen kos
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Mogen's blogg [Snart ny sessong! ;) ]

Post by Truls »

Hoi!

Var det deg jeg traff rett før Vågseidet idag tidlig litt før klokken 0800?

Truls
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg [Snart ny sessong! ;) ]

Post by Mogen »

Jepp, da kan stemma ganske godt ;)
Du kjørte vel ikkje sykkel etter da eg kan huske å ha sett etter veien? ;o
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: Mogen's blogg [Snart ny sessong! ;) ]

Post by Truls »

Mogen wrote:Jepp, da kan stemma ganske godt ;)
Du kjørte vel ikkje sykkel etter da eg kan huske å ha sett etter veien? ;o
Nåja, om du hadde svarte kjøreklær og søvgrå? hjelm, så hilste du på meg når jeg var på vei både til og fra jobb hehe :D
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Post Reply