Mogen's blogg [Snart ny sessong! ;) ]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by Mogen »

Håper det blir fint.. :)
Skal ha blå rimtapes, så får se om eg tar den 40min bussturen til Yamaha og bytter den før helga...
Det vart ikkje noe montering i går så eg trur det vert i morgen \:D/ bare å krysse fingrene :-#
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by Kriston »

Hei!

Ser du har montert xenon på din sykkel. Har tenkt å bestillet det selv nå, men har da noen spørsmål:

- Er det vanskelig å montere? Tenker da på at mine kunnskaper innenfor slike ting ikke strekker seg lenger enn ren og skjær, sunn fornuft.

- Hvilket kit valgte du?

- Har du noen gang fått tilsnakk for å ha det av politiet? For det er vel ikke helt lovlig.

På forhånda takk for svar! :)
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by Mogen »

Kriston wrote:Hei!

Ser du har montert xenon på din sykkel. Har tenkt å bestillet det selv nå, men har da noen spørsmål:

- Er det vanskelig å montere? Tenker da på at mine kunnskaper innenfor slike ting ikke strekker seg lenger enn ren og skjær, sunn fornuft.

- Hvilket kit valgte du?

- Har du noen gang fått tilsnakk for å ha det av politiet? For det er vel ikke helt lovlig.

På forhånda takk for svar! :)
Hallo =)
Det er ikkje så vansklig å montere, og med det kitet eg kjøpte så følgte det med teikning og engelsk text om hvordan du monterer det.

Eg valgte eit H7 MC Xenon HID Conversion KIT 6000k 35w 12v fra http://htrade.no/shop/

Når eg monterte det var nesten sykkelsesongen over så eg fekk ikkje prøvd dei så mye, og har derfor ikkje vårte stoppa for det.
Men som i mange tideligere diskusjonar, så meiner eg at det er bedre å se og verte sett og derfor averge ulykker, og kansje betale ein liten bot hos politiet, vist du er ein av dei uheldige fåtall som vert stoppa. Heller det en å komme i ulykke av at ein bilist ikkje ser deg, ellerat du kjører på noen/noe fordi du ikkje ser det.
Kriston
Posts: 687
Joined: 05 Jan 2009 23:51
MC: Ducati 1198S Corse
Location: Oslo

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by Kriston »

Sant så sant. Heller livet i behold enn en ekstra tusenlapp i lomma. :)
Høres bra ut. Jeg skal bestille kit fra den siden du oppga, men jeg har en aprilia rs og der er det 11H. Så ikke at de hadde det der. Tror også at jeg heller mer mot 4300k.
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by Mogen »

Hallo =D
Kriston wrote:Jeg skal bestille kit fra den siden du oppga, men jeg har en aprilia rs og der er det 11H. Så ikke at de hadde det der. Tror også at jeg heller mer mot 4300k.
Du finner H11 vist du bler sån ca midt på sida eg linka til deg. Og vist du ikkje finner det du vil ha, så send ein e-mail, med hyggelig tone og spør om dei kan få inn ;-)


Da har eg våre inne på vinterlageret og nesten montert ferdig alt eg har fått tideligere.
Så da legger eg ut noen bilder som eg fekk med meg ;-)

Kåpa til TDM'en til faren min såg utrulig stiligt ut, men ser litt "rart" ut når dei fortsatt er hvite. Men vi skal levere dei inn på slutten av veka, og siden eg jobber på ein lakk&karoseri verksted så rekner eg med å få det ganske billigt \:D/

Image

Image

Image

Image



Så monterte eg undertrayet, og det var ein stor forbedring, kan man vel trygt sei. Godt og få vekk det utenojordiske skiltholderene, og på plass at med nytt lite, med diodeblinklys =D>

Halvferdig avskrudd skiltoppheng (gammalt)
Image

Nytt undertray 8)
Image

Image

Måtte også skifte relê, og det var vanskeligere en eg hadde trudd.. :-#
Eg trudde no at relêet var under fører-sete, siden eg hadde sett noen relê der fra før av, men neida :roll: Ringte inn til Yamaha og dei kjekka på serveren deres, og dei fant ut at det måtte vere under førersete-sete eller under bensintanken, så eg tok og demonterte tanken eg, og hva fant eg der?? ikkje noe relê iallefal :-k Men så fant eg no det tilslutt under pasasjersetet.
Så tok eit bilde og peikte ut det relê'et som hører til blinklyset, i tilfelle noen skal bytte det. :D

Image



Ellers så har eg kjøpt to blå gummiringer som du skal feste heilt inne ved stammen på pæra, og så skal det vist trekke til seg lys/energi og når det vert mørkt og lyset er av så skal det lyse eit blåt lys. Håper det funker, for det skal verte ganske likt som "angel-eyes".. 8)

Image



MvH
S.Mogen
sindren
Posts: 150
Joined: 02 Sep 2008 16:23
MC: <(^^)>
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by sindren »

Ellers så har eg kjøpt to blå gummiringer som du skal feste heilt inne ved stammen på pæra, og så skal det vist trekke til seg lys/energi og når det vert mørkt og lyset er av så skal det lyse eit blåt lys. Håper det funker, for det skal verte ganske likt som "angel-eyes".. 8)

Image

kor du kjøpte dei?
Winner Winner Chicken Dinner

Yamaha Yzf forum: http://www.yamahar125.com/forum/viewforum.php?f=5
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by Mogen »

Hei :)
Kjøpte dei på biltema...
Enklere blir det ikkje :twisted:
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by bengtern »

HELVETE SYKKELEN DIN HAR BLITT FEET!!! :shock:

tusen takk for at du har lagt ut bilder og alt, lurte veldig på hvordan yzf-en ville se ut med undertray og lyden fra leo vince \:D/
hadde tenkt og kjøpe bare skiltoppheng, men blir nok undertray nå forhåpentligvis om jeg har penger nok (sparer til bil/mellomtung)
skal uansett ha rim-tape, har du kjøpt lys eller mørke blå teip? lurer litt på hva som ser fetest ut ;-)
takk for lyd-film, leo vince var bare rått, særlig uten db-killern, ikke den sedvanlige gressklipper lyden når den går på tomgang :roll:


åssen går det med lappen?? du får legge ut noen bilder av sykker'n når du tar den ut til våren da :D
Nå:Gsx-r600 k8
zebben TSX
Posts: 32
Joined: 28 Mar 2007 19:28
Location: asker

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by zebben TSX »

Hei,
hvor fikk du tak i det blinkelysreleet? Og hva er specs. på det?
Yamaha YZF-R 125 2009 Mod. Sunset red. Snart.
Tar lappen snart ^_^
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by Mogen »

bengtern wrote:HELVETE SYKKELEN DIN HAR BLITT FEET!!! :shock:

tusen takk for at du har lagt ut bilder og alt, lurte veldig på hvordan yzf-en ville se ut med undertray og lyden fra leo vince \:D/
hadde tenkt og kjøpe bare skiltoppheng, men blir nok undertray nå forhåpentligvis om jeg har penger nok (sparer til bil/mellomtung)
skal uansett ha rim-tape, har du kjøpt lys eller mørke blå teip? lurer litt på hva som ser fetest ut ;-)
takk for lyd-film, leo vince var bare rått, særlig uten db-killern, ikke den sedvanlige gressklipper lyden når den går på tomgang :roll:


åssen går det med lappen?? du får legge ut noen bilder av sykker'n når du tar den ut til våren da :D
Takker så mye ;)
Hadde bestilt rim-tapes men fekk da gule, så har derfor bytta den ut ved min lokale yamahaforhandler til blå... trur det blir finest da.
Og ja, det blir litt bedre lyd en du får i gressklipperen med leo-anlegget :-#
Er ferdig med alt teorien, og har kjørt ca 380mil med sykkelen ("privat øvelsekjøring") så har meldt meg på dei sansynligvis få øvelsekjøring eg trenger på kjøreskulen og dei rekner med å begynne i april \:D/ og skal selfølgelig legge ut bilder til våren ;)
zebben TSX wrote:Hei,
hvor fikk du tak i det blinkelysreleet? Og hva er specs. på det?
Eg kjøpte relê'et hos Yamaha bergen, men har ikkje releet hær så veit ikkje hva specs som sto på den var.., men kan finne det ut seinere..
zebben TSX
Posts: 32
Joined: 28 Mar 2007 19:28
Location: asker

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by zebben TSX »

takk, hadde vært fint om du kunne sjekke det.
Yamaha YZF-R 125 2009 Mod. Sunset red. Snart.
Tar lappen snart ^_^
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by bengtern »

Mogen wrote:
bengtern wrote:HELVETE SYKKELEN DIN HAR BLITT FEET!!! :shock:

tusen takk for at du har lagt ut bilder og alt, lurte veldig på hvordan yzf-en ville se ut med undertray og lyden fra leo vince \:D/
hadde tenkt og kjøpe bare skiltoppheng, men blir nok undertray nå forhåpentligvis om jeg har penger nok (sparer til bil/mellomtung)
skal uansett ha rim-tape, har du kjøpt lys eller mørke blå teip? lurer litt på hva som ser fetest ut ;-)
takk for lyd-film, leo vince var bare rått, særlig uten db-killern, ikke den sedvanlige gressklipper lyden når den går på tomgang :roll:


åssen går det med lappen?? du får legge ut noen bilder av sykker'n når du tar den ut til våren da :D
mogen skrev:
Takker så mye ;)
Hadde bestilt rim-tapes men fekk da gule, så har derfor bytta den ut ved min lokale yamahaforhandler til blå... trur det blir finest da.
Og ja, det blir litt bedre lyd en du får i gressklipperen med leo-anlegget :-#
Er ferdig med alt teorien, og har kjørt ca 380mil med sykkelen ("privat øvelsekjøring") så har meldt meg på dei sansynligvis få øvelsekjøring eg trenger på kjøreskulen og dei rekner med å begynne i april \:D/ og skal selfølgelig legge ut bilder til våren ;)

bengtern skriver: a du burde glede deg til du får lappen det er konge :D var det vansklig og sette på undertrayet? brukte du lang tid? som en sa, "hvis du hadde giddi og sjekka spessifikasjonene på reelet" så hadde det vært nice! hehe eneste du mangler nå er blått setecover \:D/
Nå:Gsx-r600 k8
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by Mogen »

Det var ganske enkelt og sette undertrayet på sykkeln... Var bare å fjerne 4 skruer og skru 3 på at ^^
No har ikkje eg akkurat kobla opp det elektriske, så eg må inn at til den med noken nye koblinger fra sykkeldelen til undertryet...
Har tenkt litt på setedeksel men trur eg skal vente med det.. ;-)
carboy
Posts: 1288
Joined: 16 Feb 2008 16:07
Location: Hokksund

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by carboy »

Dette ble utrolig bra Mogen =D>
Kjempe morsomt med bilder og se hvordan sykkelen blir oppgradert, undertray så veldig bra ut og lysa og rimtape blir konge på den sykkelen.

Carboy ;-)
-Carboy-
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Mogen's blogg[Godt nytt år!]

Post by Mogen »

Takker Carboy..
Skal inn ein dag i neste veke og få på rimtapesene :)

Ellers så har eg og bandet mitt spilt på UKM (Ungdomesn kultur mønstring) i dag, og det var knall-gøy :D :D
Det var med 38 grupper som sang, spilte, danset, og malte...
På UKM er det slik at det er 3 nivåer.. Kommune UKM, Fylkes UKM og tilslutt Lands UKM...
Og vårt band kom selfølgelig :-# videre til Fylkes UKM (noe som er ganske bra) sammen med 5 andre som danset og spilte...
Vi har jo bare spilt i litt over eit halvt år sammen som ein gruppe slik som vi er no...
Noen av "konkurentene" våre var ExcalibuR som har spilt i 4år og er eit ganske profft band som skal snart gi ut ein cd! :smt035
Ein av sangene til Exalibur
In this place(movie mix)

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
(laste ned)
http://www11.nrk.no/urort/1.0/track/download/542017.mp3

Ein kammerat har tatt opp menst vi spilte, så skal få tak i opptak fra oss også...
Skal ein gang i April i Grieg-halen i Bergen og spille i Fylkes-UKM, men tviler på at vi kommer oss videre fra der :?
jaja, får no tiden vise..
Vi står forøvrig uten øvingslokale annenhver veke, så det vert lite øving i gruppe fromover vist vi ikkje finner ut ein annen god ide :smt010

S.Mogen
Post Reply