Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Hei og Hallo godtfolk :)
Hvert her ei lita stund nå men tenkte da at en blogg med ditt og datt er jo artig og holde gående.
Bosatt i Stavanger, nærmere sagt på storhaug med nyinnkjøpt leilighet, 21år ung, utdannet kokk men jobber i Sør-rogaland brannvesen i beredskapsavd, I tilegg driver jeg med litt cathering, samboer og stort sett bli og fornøyd.
Lappen tok jeg først som 16åring men alltid gått med tanken i bakhodet med og avansere til tunglappen noe som jeg gjorde for ca 1 mnd siden som skrapte 16.000kr ut av lommen, interessen er på plass så hadde vell tatt den uansett om det så hadde kostet det dobbelte.

Etter mye om og men har jeg funnet ut av at jeg skal kjøpe med egenkapital da forsikringen på en fullkasko sykkel med pant i kjøretøy er bortkastet penger for en på min alder.
Budsjettet er 50.000kr til sykkel og 6000kr for kjøreutstyr av egen lomme. Handler tøy i neste mnd tenker jeg menst sykkel lar seg vente til feb.mars.

Inntil da så snakkes jeg innom trådene som er med min lille kunskap og store interesse for "faget" til disposisjon.
mvh Kenneth :)
Last edited by Svolp on 25 Aug 2008 20:11, edited 1 time in total.
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
Thunder
Posts: 499
Joined: 22 Mar 2007 19:15
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'
Location: Flekkefjord

Re: Kennet`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Thunder »

Velkommen! :)
Håper du finner drømmesykkelen da!
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
User avatar
BomBom
Posts: 173
Joined: 18 Mar 2007 15:42
MC: Kawasaki Ninja 250R
Location: Oslo

Re: Kennet`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by BomBom »

Sykkel du har lyst på da? :)
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kennet`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Takktakk.

Tja.
Har fundert veldig mye.
Hadde en yamaha virago som guttesykkel når jeg var 16år, den satt dypt i meg på jakt etter ny sykkel var det en custum jeg så etter.
Heldigvis tok fornuften overhånd og jeg fant ut av at med tanke på en karriere med mc som jeg håper varer lenge måtte jeg gå for komfort framfor den chromma looken på custom som jeg liker så godt.
Valget falt på en suzuki v-strom, vfr o.l. Med de sykklene måtte jeg også ha tatt opp lån hvis jeg skulle ha kjøpt en pent brukt ny eller brenn ny sykkel og det tilsvarer da også full kasko da det blir pant i sykkel noe som gjør at forsikringspremien blir skyhøy med tanke på min alder. Fant da ut av at jeg kjøper noe av egen lomme for og få bygd opp litt prosenter og bonuser.

Det blir enten en pent brukt Suzuki bandit 650(Har sett sykkler som har gått 22000 til 50.000kr så mulighetene er der) eller honda cbf av noe slag, hornet, kawasaki er-5 o.l.
Ett eller annet i den katogorien, en sportsturer rundt 98+ så vi får sjå :) Har ei prøvekjørt noen av disse sykklene så skal få gjort det nå etterhvert slik at valget blir litt enklere :)
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Re: Kennet`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Shortybebeh »

HHHhhhhhhh kokk OG brannmann!?!?! :smt118



:-#
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kennet`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Shortybebeh wrote:HHHhhhhhhh kokk OG brannmann!?!?! :smt118



:-#
Hehe :smt041
Jobben som brannkonstabel ville jeg aldri ha byttet, en givende jobb med et fantastisk arbeidsmiljø, det og kunne lage mat er jo også bare artig :) (MEN, du trenger ei være kokk for og klare å lage god mat til dere hobbykokker!)
hehe. Er jeg på østlandet på treff eller tur en gang skal jeg passe på og diske opp et par retter for hyggens skyld, Kommer aldri langt på tur uten noe mat i systemet \:D/
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Vel, Sitter her på stasjonen nå og ser ut på alle motorsykklene som passerer forbi :)
Skikkelig møkka vær men en del trofaste er fremdeles på hjul. hehe.

Fikk prøvekjørt en bandit 650 i går pg du verden for en sykkel. Var slik en jeg hadde lyst på i utganspunktet og er redd det blir det. Vil bare få prøvd ett par andre også slik at jeg er sikker i min sak :)

Uansett, et kjøp blir vel neppe før etter jul en gang med sugle gjør ejg med god samvittighet \:D/
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

JUPP!
Da var det på tide med en liten oppdatering på bloggen :)
Noe sykkel er det ikke blitt, sparer littegrann til over jul tenker jeg for og så handle men følger jo med.
Kjøpte nytt kjøreutstyr da forresten, da det gamle er over 5 år og jeg har vokst ut av det siden jeg hadde lett motorsykkel. Fikk en godt kjøp syntes jeg. Etter mye om og men ble det tekstil da jeg syntes dette var best i mine øyne, greiest og dra på tur med også syntes jeg da alt er vanntett og jeg slepper og pakke med meg regntøy.
Var innom buikker og så på halvarssonklær, mye klær for pengene dette gitt men hadde havnet rundt 5500kr for bukse + jakke. Tittet litt rundt på nettet og fant akkurat samme klær til latterlige 2500kr, altså under halv pris så det ble halvarsson cobra bukse og halvarson casual jakke til 2500kr, MEGET FORNØYD. Passformen er helt sinnsyk behagelig og det er et slikt et "outlast" for som vistnok skal puste og holde deg tørr selv om det er kaldt eller varmt.
Handlet i tilegg goretex sko fra lindstram og vann/vindtette hansker fra halvarsson i tilegg te ny rygskinne, Altså track fra halvarsson.
Alt dette til latterlige 6000kr. \:D/

så, det jeg mangler nå er kun hjelm, ville ikke handle dette over nett da det ikke var mye og spare på den typen jeg ville ha og i butikk får jeg prøvd litt forskjellige størrelser slik at jeg treffer blink med en gang(kjedelig og sende retur og måtte dekke porot)
vellvell, ikke stort mer og si i denne omgang men kjæme tebake med meir etterkvart :)

-Kenneth
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Kenneth er skuffet blogg :(

Post by Svolp »

Vell.
Trudde jeg hadde kjøpt drømmesykkelen, en 2001 modell suzuki bandit med komplett givisett til 55.000kr.
Var også bare gått 13000.
Holder til i stavanger og etter og ha pratet med han som solgte sykkelen skrøt han den opp i skyene og sa at den var 110%, den var impotert fra itialia og hadde ikke gått på norske veier tidligere, sjekket chassi opp mot biltilsynet og alt var i skjønneste orden.
kjørte helt fra stavanger med henger til tønsberg for jeg regnte med at jeg skulle ta den med meg. kommer fra og vedkommende som var en forhandler hadde butikken litt på utsiden av tønsberg men herregud for ei sjappe. Fikk klump i magen allerede da.

Tittet på sykkelen og med første øyekast var det alt jeg hadde forventet meg, så begynte det.
Kjedet hadde en slingring på 12cm og oljenivået var AVBSOLUTT på minimum nivå. Det første som slår meg da, hvordan har vedlikeholdet hvert på sykkelen? det likte jeg ikke. Han sa også at sykkelen ikke hadde en eneste skramme, det jeg fant var. halvkåpen var skeiv, tydelig tegn på velt. Skrap på siden bak, på motor og på styret. VELT VELT OG ATTER VELT.

skitten var den også. Tenkte også på andre som har prøvekjørt denne sykkelen med dette kjedet må ha grisejula driv drevet så følte med en gang at det var noe som ikke stemte.
Konklusjon: Følte at selger ikke hadde tatt brydere med og gå over sykkel, hvis jeg som selger skulle ha gjort en kjøper trygg på et kjøp hadde jeg strammet kjedet, fylt olje, vasket sykkelen og OPPLYST om det jeg så slik at jeg slapp og få kunden til og kjøre bomtur tur/retur tønsberg stavanger med bil og henger.

Sa klart i fra til han, jeg siterer: Syntes du ikke driver redeligt her, du har skrytt sykkelen opp i skyene men inntrykket jeg får er at du ikke har gått over sykkelen i det hele tatt og faktisk ikke vet hvilke tilstand denne sykkelen har. og at jeg kjører bomtur stavanger/tønsberg kosta meg totalt 1500kr med henger og bensin.

uansett. har lært av dette at man ikke skal tru godt om alt som blir sagt og heller stille større krav (noe jeg trudde jeg hadde gjort på forhånd) slik at du er sikker på hva du får se.
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by tshansen »

Synd at enkelte selgere får holde på slik!! :evil:

Men slik jeg forstod det så var dette en privat selger? ikke en bedrift som selger sykkel for kunde?
Kjenner godt igjen følelsen av å dra avsted for å hente det nye vidunderet også er det som møter deg langt ifra hva som er blitt fortalt.

Men du har funnet deg ny sykkel siden dette? har du ikke?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by KiM »

Dette beviser iallefall at en aldri skal kjøpe noe brukt usett! Jeg ba personen jeg kjøpte CBRen min fra om å ta bilder av hele sykkelen, før jeg kjørte bomtur bergen-oslo :P Jeg ble heldigvis veldig fornøyd. I tillegg hadde eieren en strøken Mustang, så jeg antok at det sa litt om personen. Og den bilen var griselekker! Han ville dog ikke bytte sykkelen tilbake mot bilen :( ;-)
ingen KiM, ingen kos
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by tshansen »

Nei er enig med deg, selv om jeg kjøpte min første sykkel usett. Men satt bare over halve kjøpesummen før jeg fikk besigtiget sykkelen på kaiterminalen!

De fleste som har sykkel steller så bra med de at det stort sett ikke er noe problem å kjøpe brukt. Se bare hvordan du selv håndterer sykkelen din. Ganske mange andre gjør det samme. Selv om det finnes folk som gir seg faen så er min erfaring at de fleste steller veldig bra med dyrene sine ;-)

Men å be om masse bilder, bli enig med selger om at hvis du tar turen ned å sykkelen ikke er som vist på bilder eller hva som er blitt fortalt blir det en annen pris. Skriv gjerne kontrakt på dette og faks det til hverandre. Selv om han kan lokke deg dit, og velge å ikke selge den alikevell!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Hallo, artig med besøk på bloggen :)
Stemmer det lordshaft, har endelig fått kjøpt go sykkelen :) Sykkelen som jeg beskrev litt tidligere var jo et firma som hete Frode dahl, Båt og mc så fikk ved første tanke inntrykk at det var en autorisert forhandler men i bunn og grunn var det jo ett enkeltmannsforetak.

Uansett.
Drømmesykkelen sett i mine øyne er jo på plass :) (sett i mine øyne)
Ble en Suzuki Bandit 650 2005 modell.
Er gått 17500km og er svart. Det jeg likte med denne modellen som er 2005 er at det er digitalt speed med tank/tempraturmåler noe som kan komme godt med.

Fant den på nettet og lå ute til 73000kr noe som var litt kraftig syntes jeg tatt markede i betrakning. Etter litt frem og tilbake fikk jeg pruta den ned til 63000kr og fikk da i tilegg med et par sidekofferter med feste, toppkoffert var med i pris så da er jeg klar for tur :)
Var meget pen syntes jeg uten noen skavanker og følte jeg fikk mye for pengen, hadde en skrytetråd på tungmc der jeg lovet og legge ut bilder men har ikke fått gjort det ennå, men det kommer :)

Eneste som mangler da før alt er klart er en ny hjelm da den gamle er 6år gammel og har nok godt i bakken et x antall ganger(Brukte denne når jeg kjørte lett-mc)
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by KiM »

Svolp wrote:Hallo, artig med besøk på bloggen :)
...hadde en skrytetråd på tungmc der jeg lovet og legge ut bilder men har ikke fått gjort det ennå, men det kommer :)
Da får jeg mase litt her også da, så går det gjerne enda fortere :D
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Heheh..
Har hvert så travel at jeg ikke har fått tatt bilder av den da den står på sørlandet hos mor mi og jeg holder jo til her i stavanger. MEN, nå er det like før.
Skal ned i påsken og da skal den ut på veien for i år da våren er godt i gang her på vestlandet :)

Eneste, Må ha ny hjelm.. Noen anbefalinger? skulle gjerne likt og hatt en svart matt av ett slag. pris mellom 3-4tusen tenker jeg.
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
Post Reply