Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by KiM »

Til nå har jeg best erfaring med Shoei og Schuberth (S1) iallefall. Husker ikke hvilken Shoei-hjelm det var :-k Men er nok andre som kan svare bedre på dette :P
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Morna..

Kjøpte meg en hjelm i går, lurte mye på hvor mye jeg skulle betale da du får hjelmer helt nede i 500kr og sikkert opp til 10.000kr
Havnet til slutt på en X-Lite 602 til 3200kr i svart matt, likte den veldig godt og passformen var meget god og lite støy så alt i alt er jeg veldig fornøyd. Kjøpte også bagstertrekk med tilhørende tankbag og må si den ble griseflott.. vil ikke ha noe steinsprut i tanken :)

Hjelmen var det eneste jeg manglet så nå har jeg komplett utstyr :) (fornøyd)
Har ENNÅ ikke fått hentet sykkelen men skal ta den ut nå 25.april slik at sesong for alvor kan sette i gang.. skal også legge ut noen bilder da jeg er litt gira på og vise fram gliset :)

Må bare fortelle, har aldri opplevd noe lignende og det trur jeg neppe noen andre her vil gjøre heller..

Har ikke fått hentet sykkelen min ennå men var ute en liten tur på lånt sykkel og kjørte langs kysten her på vestlandet.. Cruiser avgårde i 90-100 og får se en stor gjeng med måker på høyresiden min og det værste av alt var at jeg tenkte i det jeg så dem, haha de kommer sikkert til og drite på meg.
Og gjett hva.. ut av det blå får jeg en salve nybakt måkesjit så velplassert i visisert at jeg så absolutt INGENTING det smalt ganske godt og jeg skvatt til som F***. Sikten var bortevekk og i full refleks fikk jeg åpna visiret og begynte og blinke meg inn til siden for og stanse OG JAGGU FANKEN, Akkurat i det jeg såvidt hadde stanset fikk jeg ENDA EN fulltreffer klask på nesa så spruten stod innover i hjelmen, forskjellen denne gang var at fargen var grønn og ikke hvit som den første.. I sjokktilstand etter fulltrefferene fikk jeg så latterkrampe at jeg sleit med og holde sykkelen stødig, ble en sånn tragikomisk hendelse og etter og ha fått tørket det værste vekk med dagens VG klarte jeg og trø på hjelmen igjen og sette kursen hjemmover..
PS: Kysten på vestlandet er ikke like lett og nyte når innsiden av hjelmen lukter som ett halvråttent blåskjell.

Noen som syntes jeg skal begynne og tippe lotto?

thats it for now.. Gleder meg til og treffe dere på vegen!
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Wow...

Nå er plutselig forumet i gang igjen etter nesten ett år uten tilgang?
Hva har skjedd, noen som har noe forklaring? Det stod jo ikke noe informasjon her inne.
Uansett.. Kjekt og være tilbake på et trivelig forum.. Skjedd en del siden mai 2009 men må avgårde så jeg skriver litt siden.

Hei så lenge :-)

Kenneth
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Jeanette »

Svolp wrote:Nå er plutselig forumet i gang igjen etter nesten ett år uten tilgang?
Det har riktignok vært borte en stund, men ikke fullt ett år ;) Gikk ned i begynnelsen av oktober, og kom opp igjen for et par ukers tid siden var det vel. Den gamle hosten gikk konkurs, så det har vært problemer med å få opp ny server osv. Dersom du har Facebook, kan du melde deg inn i forumets gruppe der, der har det i hvert fall vært litt informasjon underveis :)

Uansett, velkommen tilbake! Forhåpentligvis slipper vi å gjenoppleve en så lang nedetid igjen!
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Okei.. fjesboka ja, gått lei den plassen :p
Skal hive meg på gruppa der, er jo greit og ha en plass og titte hvis det skjer lignende igjen.

Sykkelen er jo på vinterlagring om dagen, må har vi hatt 3mnd med snø i stavanger noe som ikke har skjedd på 50år sies det så den tidlige sesongen i år må nok la vente litt på seg. Gidder ikke og drasse sykkelen ut selv om alt snøen nå nesten har smeltet pga salt og grus. Har nesten brent meg på strøgrus tidligere og det er ikke gøy.

Setter daton til 15.april tenker jeg :-)
Har bestilt nye blinklys men dem lar vente på seg da det hele tiden kommer ny "lager dato" så vi får bare vente og se tid dem dukker opp i posten.
Kommer sikkert til og trenge noe hjelp da jeg ikke er så fryktelig trygg på elektriske komponenter på en motorsykkel, fik såleis beskjed om at det var plug&play så vi får se om det faktisk stemmer :)

Kenneth
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by knetrom »

Plug&play betyr at det er stikk på de, det er det beste i så fall :) Det er vanlig å måtte kappe og skjøte originalledningene, og det er ikke så kult
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Akkurat..

Det er kapping og lodding og alt som hører med jeg vil unngå..
Skal ha blitt sendt i dag så regner med og få det over helga :-)

Håper og få sykkelen ut nå til påska. All snøen er vekke og det har regnet i 2døgn så saltet er vell på tur ut av veibanen. :D
Så at RISA til og med var ute feiebilen og DET er jo ett skikkelig vårtegn :-)
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
User avatar
Svolp
Posts: 184
Joined: 11 Mar 2008 19:01
MC: Snart :-)
Location: Stavanger

Re: Kenneth`s Motorsykkel blogg, Orginalt :-)

Post by Svolp »

Da var sykkelen hentet ut av bomberommet på jobb =D>
Det har vært mellom +8 og +14 grader de siste dagene, på nattestid har det ikke vært kaldere enn 6grader så da var det på tide og ta den ut. Det har også regnet ganske så godt de siste ukene så regner med at saltlaget på veia er historie. Kjørte den bare rett hjem selv om jeg egentlig ville dra på tur, hehe..

Skal avgårde til sørlandet på torsdag og kjører rundt kl 12.00, litt skeptisk til innlandsveiene så trur det blir strake veien på E39 denne gang, skal besøke litt familie.
Nå er det første gang på ei god stund jeg har hentet ut en vinterlagret sykkel, sykkelen har stått i +20 grader siden oktober og den starter veldig lett, litt choke så kom den etter 3 forsøk. Den svev godt men ville ikke over 3000 rpm før etter ett minutt eller to, satt meg på og kjørte avgårde i litt rykk og napp(regner med at dette kan være normalt etter lengere tid der motor ikke har vært startet? Hvis ikke kom gjerne med innspill.) Etter at sykkelen var blitt varm gikk den så det suste etter akkurat som i fjor.

Du verden så hærlig det var og ta den ut igjen og få seg en liten tur..
Av en eller annen grunn gleder jeg meg mye mer til denne sesongen enn den i fjor?

Livet er flott.

Kenneth
Motorsykkel

nå: Snart
ex: `05 Suzuki GSF 650 S
ex: `03 Yamaha Virago 125

Kilometer kjørt i 2011 : 0
Kilometer kjørt i 2010 : 9000km
Kilometer kjørt i 2009 : 7040km

Mottasen er pdd på vinterlagring!
Post Reply