icemanx's blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

icemanx's blogg

Post by icemanx »

Hei !

Tenkte jeg skulle starte en blogg jeg også , siden lappen nå er på plass ! :)

Mitt navn er Morten Schjetne , er 24 år gammel og bor i Trondheim. Jobber som IT-konsulent hos ITsjefen ( http://www.itsjefen.no ) og trives stortsett med det.

Kjører forresten en Ducati 748 sps ( gul ) 1998 mod

Mandag den 18/08 klokka 14.40 så var lappen på plass. Etter mye nerver på forhånd så ble det oppkjøring. Startet med sikkerhetskontroll av sykkel. Her trakk jeg fremdrift ( kjede og drev ). Så fortsatte jeg med kjøregårdsøvelsene. Først skulle jeg kjøre ei løype i kjøregården ( krypkjøring ) , så 180graders sving i 30km/t , så unnamanøver ( push ) og etter det nødbrems fra 50km/t til full stopp på under 15 meter.

Etter at dette var unnagjort bar det ut i trafikken. For dere som er lokalkjent i Trondheim så satte vi kursen i rettning Bratsberg, Klæbu , Tillerbrua, Tillerskogen , Sandmoen og tilbake til Sluppen.

Hun ( sensoren som forøvrig var veldig hyggelig ) sa da vi kom tilbake at det var bestått , men jeg hadde noen småting å rette på. Litt for langt inn mot venstre i venstresving på smal vei , samt en liten anelse for stor fart på smal vei, men dette regner jeg med ordner seg med erfaring.

Første dagen med lappen så bar det til Selbu ( har slekt der ) , og det regnet som et uvær.. Men har kjøpt meg regnsett fra Spyke så det plaget meg ikke så mye :) Ble vel totalt kjørt 24 mil første dagen :P

I går var jeg på tur Byneset rundt + litt småkjøring rundt i byen. ble ca 10 mil det også :P
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: icemanx's blogg

Post by rerell »

icemanx wrote:en liten anelse for stor fart på smal vei, men dette regner jeg med ordner seg med erfaring.
Tror du? ;-)