icemanx's blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

icemanx's blogg

Post by icemanx »

Hei !

Tenkte jeg skulle starte en blogg jeg også , siden lappen nå er på plass ! :)

Mitt navn er Morten Schjetne , er 24 år gammel og bor i Trondheim. Jobber som IT-konsulent hos ITsjefen ( http://www.itsjefen.no ) og trives stortsett med det.

Kjører forresten en Ducati 748 sps ( gul ) 1998 mod

Mandag den 18/08 klokka 14.40 så var lappen på plass. Etter mye nerver på forhånd så ble det oppkjøring. Startet med sikkerhetskontroll av sykkel. Her trakk jeg fremdrift ( kjede og drev ). Så fortsatte jeg med kjøregårdsøvelsene. Først skulle jeg kjøre ei løype i kjøregården ( krypkjøring ) , så 180graders sving i 30km/t , så unnamanøver ( push ) og etter det nødbrems fra 50km/t til full stopp på under 15 meter.

Etter at dette var unnagjort bar det ut i trafikken. For dere som er lokalkjent i Trondheim så satte vi kursen i rettning Bratsberg, Klæbu , Tillerbrua, Tillerskogen , Sandmoen og tilbake til Sluppen.

Hun ( sensoren som forøvrig var veldig hyggelig ) sa da vi kom tilbake at det var bestått , men jeg hadde noen småting å rette på. Litt for langt inn mot venstre i venstresving på smal vei , samt en liten anelse for stor fart på smal vei, men dette regner jeg med ordner seg med erfaring.

Første dagen med lappen så bar det til Selbu ( har slekt der ) , og det regnet som et uvær.. Men har kjøpt meg regnsett fra Spyke så det plaget meg ikke så mye :) Ble vel totalt kjørt 24 mil første dagen :P

I går var jeg på tur Byneset rundt + litt småkjøring rundt i byen. ble ca 10 mil det også :P
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: icemanx's blogg

Post by rerell »

icemanx wrote:en liten anelse for stor fart på smal vei, men dette regner jeg med ordner seg med erfaring.
Tror du? ;-)
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: icemanx's blogg

Post by icemanx »

kan jo gå på 3 måter da..

1. Jeg blir "flinkere" til å kjøre og klarer å holde stor fart gjennom svingen.
2. til skogen.
3. jeg slapper av litt og får ned farten :P

satser på nr 3 egentlig..

det hun mente med "for stor fart" var at jeg måtte brermse litt før en sving osv.. men nå er jo bremsene til for å brukes , så akkurat det ser jeg ikke noe problem med :P
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: icemanx's blogg

Post by R6-freak »

Kankje vi kan kjøre litt i Trondheim sammens når jeg får lappen? :roll:

Synes det er bedre å kjøre sammens noen en alein :)
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: icemanx's blogg

Post by icemanx »

får oppdatere bloggen som aldri tok av litt jeg da..

mye har skjedd siden i sommer gitt..

først.. driver ikke på med IT lengere.. gikk på en liten smell der..

sykkelen har det bra.. driver å bytter litt småtteri på den ( beskrevet i annen tråd som ingen følger med på )

driver å fyller på med litt flere bokstaver på førerkortet , og i dag var det klasse C som stod for tur.. og det gikk jo veldig greit :)
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: icemanx's blogg

Post by tshansen »

Nei man må skrive for å få det til å ta av ;-)

Men syns du skal oppdatere bloggen samt den andre tråden om hvordan det går med sykkelen din.

Hvilken smell gikk du på med tanke på den IT jobbinga? om jeg kan være så frekk å spørre ;-)

C lappen syns jeg var den letteste å ta, eller den jeg hadde minst nerver for å begi meg ut på. Er utrolig hvor mye mere forståelse du får for trafikken når du har kjørt litt lastebil.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: icemanx's blogg

Post by icemanx »

LordShaft wrote:Nei man må skrive for å få det til å ta av ;-)

Men syns du skal oppdatere bloggen samt den andre tråden om hvordan det går med sykkelen din.

Hvilken smell gikk du på med tanke på den IT jobbinga? om jeg kan være så frekk å spørre ;-)

C lappen syns jeg var den letteste å ta, eller den jeg hadde minst nerver for å begi meg ut på. Er utrolig hvor mye mere forståelse du får for trafikken når du har kjørt litt lastebil.
hehe.. den andre tråden er jo oppdatert mange ganger den.. har vel 5-6 poster på rad der uten noen kommentarer :P

gikk helt lei.. fikk ikke sove , var stressa , gikk utover humøret ( the lot )..

hehe.. C'en var ikke så vanskelig når nervene roa seg nei.. 1 bomgiring var det som var galt.. ellers ingen kritikk.. spørs om det blir litt værre når CE'n skal tas :P
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: icemanx's blogg

Post by tshansen »

Sir du det?? Har jeg oversett den ? jeg fulgte ivrig med på hvordan du dollet til gliset ditt. Greit å se hvordan ting blir før jeg gjør det samme selv hehe;-)

Ja vet hvordan det med jobb er. Uansett hvordan du vrir og vender på det, har trivsel alt å si når det kommer til jobb. Du vil alltid bli lei en jobb, men trives du tar det mye lengre tid, og mye lettere å komme over at du er blitt lei.
Hva jobber du med no da? Har du fått deg ny jobb, eller er du fortsatt på utkikk?

Nei behersker du C bra er det ikke noe mere stress å ta CE!! bare litt viktere med plassering og speilbruk. For ikke å snakke om når du rygger :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: icemanx's blogg

Post by icemanx »

LordShaft wrote:Sir du det?? Har jeg oversett den ? jeg fulgte ivrig med på hvordan du dollet til gliset ditt. Greit å se hvordan ting blir før jeg gjør det samme selv hehe;-)

Ja vet hvordan det med jobb er. Uansett hvordan du vrir og vender på det, har trivsel alt å si når det kommer til jobb. Du vil alltid bli lei en jobb, men trives du tar det mye lengre tid, og mye lettere å komme over at du er blitt lei.
Hva jobber du med no da? Har du fått deg ny jobb, eller er du fortsatt på utkikk?

Nei behersker du C bra er det ikke noe mere stress å ta CE!! bare litt viktere med plassering og speilbruk. For ikke å snakke om når du rygger :lol:
har no jobbgreier på luringa , men det spørs hvordan det er i disse finanskrisetider da.. må uansett få på plass CE'n + ADR + truckførerbevis først da.. :P
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: icemanx's blogg

Post by tshansen »

ja den helvetes finnanskrisa har rammet mange. Jeg ble heldigvis sjukemeldt 1 måned før de måtte permitere meg, så jeg har vært sjukemeldt siden. Og mens jeg gikk sjukemeldt fikk jeg meg ny jobb...som ikke kommer til å bli rammet av finnanskrisa med det første ;-) eller kanskje aldri hehe.

Med de sertifikata er du godt hjulpen til å ta på deg masse forskjellig arbeid. Ikke det dummeste å ha for å si det slik. Jeg har fått mye gode små jobber å tjent gode penger pga sertifikat osv når det har vært smale tider ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: icemanx's blogg

Post by icemanx »

LordShaft wrote:ja den helvetes finnanskrisa har rammet mange. Jeg ble heldigvis sjukemeldt 1 måned før de måtte permitere meg, så jeg har vært sjukemeldt siden. Og mens jeg gikk sjukemeldt fikk jeg meg ny jobb...som ikke kommer til å bli rammet av finnanskrisa med det første ;-) eller kanskje aldri hehe.

Med de sertifikata er du godt hjulpen til å ta på deg masse forskjellig arbeid. Ikke det dummeste å ha for å si det slik. Jeg har fått mye gode små jobber å tjent gode penger pga sertifikat osv når det har vært smale tider ;-)
sant sant.. men det blir jo ikke bare bare å ha sertifikatene fremover vett.. fordi yrkessjåførdirektivet kommer.. og da må man ha et 34 timerskurs ( som koster 20-30 lapper ) hvert 5 år for å få kjøre..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: icemanx's blogg

Post by tshansen »

Kødder du!?
Dette må nå bare gjelde for de som driver med langtransport!??

jeg driver å kjører litt lastebil og tippbil, det kan UMULIG være slike regler for "oss" :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: icemanx's blogg

Post by icemanx »

LordShaft wrote:Kødder du!?
Dette må nå bare gjelde for de som driver med langtransport!??

jeg driver å kjører litt lastebil og tippbil, det kan UMULIG være slike regler for "oss" :shock:
regelen er for de som kjører gods/persontransport mot lønn.. så kjører du privat ( f.eks et vedlass ) så er du untatt regelen.. kjører du noen som helst kjøring i jobbsammenheng som du får penger for , så kommer du under den regelen..

http://www.sjaforkompetanse.no/direktiv <- litt info
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: icemanx's blogg

Post by tshansen »

Det er jo faen meg HELT på trynet!! Nei dette likte jeg dårlig! :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
icemanx
Posts: 411
Joined: 23 Jun 2008 21:33
MC: 1998 Ducati 748 SPS
Location: Trondheim

Re: icemanx's blogg

Post by icemanx »

penger i kassa for staten..

on the bright side , så tilsvarer denne utdanningen det samme som at du har et fagbrev da.. så 34 timer hvert 5 år for å bli fagarbeider.. ( sånn som jeg forstod det )..

måtte nå ut med 200,- for nytt førerkort i dag jeg da, som jeg kommer til å ha i ca 1 uke.. også må jeg ut med 200 nye kroner når jeg klemmer på CE'n..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
Post Reply