Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Spiritofwinter, Bukkerittet 2020, end of season...

Post by Bikeridr »

Flott skildring og fine bilder. Morsom lesing på tross av en noe kjedelig sesongavslutning.

Hmm, så 250'n klarte ikke høydekravet? Blir spennende når jeg skal prøve med bare 50 kubikk ekstra. Dog, Versys'en skilter med svimlende 40 hk da :)
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Spiritofwinter, Bukkerittet 2020, end of season...

Post by JRO »

Ja, da gikk det slik i år også på Bukkerittet. Spirit med vond ankel, men i år litt verre en i fjor. 6 uker med gips og 5 uker til giftemålet høres ikke bra ut. :( Håper du får kontakt med dama i løpet av uka. :D

Regner med at det var til meg med bilder og opplysningen om Multistradaen, nå har jeg kjøpt meg Motoz GPS dekk til GIØ som er 50/50 dekk og litt mer mønster enn Pirelli dekka. Så får vi se om det blir mer knaster neste år. Og de Barkbuster beskyttelsene har jeg tenkt å skaffe meg.

ImageIMG_1172 (2) by Ronnie Olsen, on Flickr

God bedring Spirit, regner ikke vi treffes på 2 hjul mer denne sesongen. Du mister vel HPR også regner jeg med. [-X :-k
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Spiritofwinter, Bukkerittet 2020, end of season...

Post by Kant1 »

Om jeg først ser vekk fra beinbruddet, var det artig og hyggelig lesning.
Kjenner det i hele kroppen at jeg gikk glipp av noe veldig gøy, når de ringte fra jobb og framskyndet utreisen min.

Overtid hver kveld, kan ikke gjøre opp for tapte opplevelser på to hjul. Spesielt ikke når gode venner er samlet.
Så jeg er fortsatt jomfru mtp Bukkerittet.
Vi får se til neste år.

Men veldig dumt med den skaden, ønsker deg rask og god bedring. Og håper samtidig at dama roer seg ned, jeg ville iallefall vært betenkt med å gå til alters (vel, der er jeg betenkt uansett da) med ei dame som blir sur fordi du har knekt et bein.
Hennes jobb nå, er å synes synd på deg, bære øl og mat innen rekkevidde for å sikre en rask rekovalensens. :)

Adventurestøvler er nok sjeldent det optimale valget for alt annet enn image og asfalt.

En kompis kaller det "fordyret leggbeskytter" og sverger til endurosko, som faktisk tilbyr skikkelig beskyttelse.

Nå er det ikke sikkert at slik utrustning hadde utgjort noen forskjell i dette tilfellet, men for egen del er dette en soleklar påminnelse om å la adv.støvlene stå, og ta på endurostøvler og vanntette sokker når man skal utfordre naturen på to hjul.

Håper du kommer deg raskt, og slipper unna komplikasjoner som forlenger gipsperioden. [-o<
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Spiritofwinter, Bukkerittet 2020, end of season...

Post by RuneMC »

Artig referat og du fikk da med deg mesteparten og ikke minst tatt noen fine bilder av dagene der :thumleft

Håper gipsen gjør susen
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Spiritofwinter, Bukkerittet 2020, end of season...

Post by ashland »

Takk for fantastisk lektyre og flotte bilder :thumleft =D>
Ser ut som jeg må justere inn fridagene på jobben. Dette er noe jeg må få med meg dette til året

Utrolig kipt med skaden og ende sesongen i gips, får krysse fingrene for det gror som det skal og du slipper operasjon!
fun is not a straight line
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Spiritofwinter, Bukkerittet 2020, end of season...

Post by intruder »

Så at Bukkerittet var såkalt end of season
derfor forfattes denne lille og enkle visen
Spiritgutten han glemte nok endog bensinprisen
for i natt gikk nok selveste Bukkerittreprisen.......... =D> ...

:smt026

Dette er en tenkt poetisk bryllupsgave fra Intruder i Brumunddalen....
lykke til videre...... :smt033
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1630
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Bukkerittet 2020, end of season...

Post by Spiritofwinter »

I går var det 11 uker siden uhellet på Bukkerittet, vel 5 uker siden jeg fikk av gipsen. Tiden etter jeg fikk av gipsen har blitt brukt til opptrening hos fysioterapaut, noe som tidvis har vert mer smertefult enn selve bruddet. Men det gir resultater, jeg har vert delvis tilbake i jobb å er stadig mer aktiv.

Det var også ok vær ute på dagtid i går, etter litt omlegging til vinterdekk siste tiden på noen biler så var det passelig å ta en vaskerunde på sommerfelgene, synes det er greit at bilfelgene får seg en vask før de blir satt til lagring. Dette ble en seanse der jentungen på 6 år fikk nødvendig opplæring, både i forhold til vedlikehold av felger, men også bruk av høyttrykksspyler, viktig å begynne tidlig.

Etter å ha spylt over både felger og bil, så benyttet jeg også muligheten til å trille ut KTM'en som nå har stått stille siden jeg kom igjen fra Bukkerittet å spyle bort sand fra Grimsbu som fremdeles lå i div kriker og kroker.

Image

Etter at den hadde tørket opp litt satte jeg i nøkkelen for å sjekke om der var liv i batteriet, å jaggu startet den ikke på første forsøk. I ren glede over å ha startet opp igjen satte jeg meg opp på å trillet den forsiktig bortover veien et lite stykke i første gir. Til tross for at det kun var lav hastighet i første gir så var det en deilig følelse. Var litt nervøs for å kjøre noe serlig, om jeg setter høyre foten i bakken å treffer noe som ikke er forventet (småstein eller lignende) så er det fremdeles nok til at foten kan gi etter. Men siden KTM'en nå var i live å det var ok vær så benyttet jeg muligheten til å forsiktig trille den de 5 gatene ned i byggefeltet til mine foreldre der den skal stå i vinter.

Image

Ikke spesielt god plass der den står, men den står tørt å fint i oppvarmet garasje. Satser på at det er siste gang jeg har behov for å benytte meg av lånt plass og at min egen garasje/MC-verksted er klart til innflytting i løpet av neste sesong.

Så da ble det litt glede i å kunne sitte på MC igjen, men det var litt trist at det var så sent på sesongen at jeg kun fikk satt den på vinterlagring.

KTM'en hadde full service med bytte av kjede og drev rett før Bukkerittet, så i utgangspunktet er ikke det så mye å gjøre på den i vinter. Men det har ramlet inn en pakke fra unifilter med noe nye luftfilter, de gamle ble kun vasket og oljet i sommer, så blir det vel en runde å bytte litt dekk også før våren, de gamle begynner å bli litt slitt. Akkurat passelig kosearbeid samt gjenoppbygging av tillit etter en heller dårlig sesong.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Spiritofwinter, Bukkerittet 2020, end of season...

Post by Trondgv »

Fysioterapi er rett og slett tortur når det står på, men den deilige følelsen som kommer etterpå og når det fungerer på sikt, så er det vel verdt det. Har fortsatt noen timer i ny og ne etter jeg ødela skuldera for noen år siden.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1630
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by Spiritofwinter »

Er vel på tide å oppdatere litt her ettersom det skjer litt (for mye) om dagen.

Som nevnt i en annen post her så har jeg vert ute å flyttet rundt på noe kjøretøy i dag, amerikansk produsert "nyinnkjøp". Til de som ønsket å se en HD så må jeg bare beklage, den er ikke kommet til landet enda. Derimot er det snakk om en 4-hjuls doning, denne burde jo Ashland ha husket på da jeg nevnte denne så vit i Hardanger i fjor, men det er først nå at ting er begynt å komme på plass. Vi snakker da om en 1979 Cadillac Seville, en solid doning med skikkelig V8 motor og et utstyrsnivå som knappest var å se på moderne biler på begynnelsen av 2000 tallet, forut for sin tid kan man vel si. Denne bilen har tilhørt min far i ca 20 år, men primert har den stått stille på lager eller i en garasje. Underveis har det blitt kjøpt inn ikke bare en men to delebiler der den ene var for fin til å plukke deler og den andre hadde mye annet feil. Resultatet til slutt er at den med norske skilt som (tidvis) starter og er nylig EU godkjent kommer over i mitt eie og de to andre skal forhåpentligvis bli til en komplett bil.

Har kun et bilde fra i fjor, bilen har verken blitt kjørt eller gjort noe på siden og det blir nok en stund til jeg har tid til å gjøre noe med den.
20200616_211425.jpg
20200616_211410.jpg
Det som for tiden tar opp mest tid er jo ikke bare ett, men to husprosjekter. Det huset jeg har bodd i siste årene er jo fra 70 tallet og trengte litt modernisering om vi skal få noe igjen for det ved salg (i følge fruen som er eiendomsmegler) og der er vi mer eller mindre i mål nå, det er annonsert til salg og på lørdag blir det visning. Om alt går etter planen så er jeg da i mål med det ene husprosjektet.

Men så var det husprosjekt 2, det nye huset. I fjor begynte det som en grusplass, nå står der et hus og en garasje. Mesteparten av jobben er utført av fagfolk, men for å ha råd til dette så må vi gjøre litt egeninnsats selv, spesielt nå i innspurten. Et av kravene fra min side når vi nå skulle bygge nytt var rikelig med garasjeplass. Med div begrensinger i reguleringsplaner osv så måtte vi derfor bygge i høyden for å få det vi ville. Resultatet er 7x7 meter garasje med innkjøring for biler ovenfor huset og garasjekjeller på 7x7 meter som blir innredet til MC-verksted, bryggeri og generell mannehule. Garasjekjelleren er bygget sammen med kjelleren på huset slik at jeg kan gå tørrskodd direkte dit uten å gå ut noen plass samtidig som jeg har stor dør ut med egen innkjørsel. Det er selvfølgelig full isolert både garasjen og kjelleren så de kan holdes varme om det er ønskelig og der er kryploft på garasjen som gjør at garasjen går over 2,5 etasjer mens huset kun har 2, dette til fruens store fortvilelse.

Huset sett skrått nedenfra, her kan man skimte inngangen til garasjekjelleren.
20210513_144327.jpg
Baksiden av huset med innkjøring til garasjen, ser også den isolerte utestuen på terrasen.
20210513_144451.jpg
Litt av utsikten fra de store vinduene på stuen, vi valgte tomten delvis fordi den hadde best utsikt, det blir ingen naboer på ene siden og det er ingen mulighet til å bygge slik at vi mister noe utsikt på grunn av terrenget.
20210513_144554.jpg
Satser på at vi får flyttet inn i løpet av sommeren, om jeg har tid til noe MC relatert før den tid er jeg usikker på. Skal også sies at garasjekjelleren ikke blir prioritert før vi har flyttet inn, så det blir prosjekt utover høsten/vinteren.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by JRO »

WOW, takk for at du deler. Jeg som var sikker på at du hadde prøvekjørt og signert Pan American, men fin US bil isteden er ikke feil det heller. Da har vi en V8 i garasjen begge to. Og lykke til med både salg og innflytting så håper vi at vi ser deg på GIØ i slutten av august. :thumleft \:D/ =D>
User avatar
Borg
Posts: 1675
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by Borg »

Dette begynner å se veldig bra ut :thumleft
Mancave med ølservering blir bra! Blir jo plass til 8-10 svette mc-karer på tur der :D
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by ojda »

Dævven, detta blir flott. Gratulerer, og lykke til med salget👍
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by JK95 »

Her har du ikke rent lite å henge fingra i, respekt og gratulerer =D> =D>
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by mekkern »

woww- det må jeg si. :shock:
ja dette ser meget bra ut. :thumleft

ikke jobb deg fordervet i innspurten for å "rekke det".. ;-)
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Spiritofwinter, For mange prosjekter...

Post by inunf »

Fint hus, og fin garasje!
Post Reply