Honda nsr 125 risting og dårlig topp drag

Prat om lett MC.
Post Reply
Stianrjak
Posts: 2
Joined: 15 Sep 2017 10:55
MC: Honda nsr 125 1998

Honda nsr 125 risting og dårlig topp drag

Post by Stianrjak »

Hei, jeg har nyelig overhalt alle lagere og simringer pluss nye stempel ringer min nsr og etter jeg gjorde det så hadde jeg dårlig topp drag... tenke at det kunne være rc valve (eksos ventilen), etter en stund hadde balance akslingen i motoren spist opp en simring så jeg måte ta det opp igjen og etter jeg byttet den og fikset det som var feil så rister den så mye at du får vondt i armene over 8 tusen og den har ikke topp drag i det hele tatt (har stilt litt på ventilen men vet ikke om det ble riktig) Noen som vet hva som kan være feil? Og er det noen som vet hvordan man får stilt ventilen riktig så sykkelen ikke går dass lenger?
Takk på forhånd!
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Honda nsr 125 risting og dårlig topp drag

Post by Toven »

Elektronisk den eksosventilstyringa vel. Husker på min NSR så prøvde jeg å koble den ut på maks åpen stilling for å få bra toppdrag, åpner vel 70% med standard funksjon (?).. anywho, prøv å få åpnet eksosventilen og så koble ut den elektroniske. Kanskje den surrer litt og ikke åpner ventilen?

Kommer sikkert flere svar her.. mange veldig dyktige mekkere her inne :)
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Honda nsr 125 risting og dårlig topp drag

Post by inunf »

Hvis det rister så ille som du beskriver er det garantert ikke eksosventilen. En eksosventil som ikke åpner vil bare kjennes ut som at motoren er daff, det vil ikke påvirke vibrasjoner.

Hvordan gikk du frem for å skifte rådelager og veivlager? Veiva må vel deles for å bytte rådelageret, hvordan gjorde du det da du presset sammen veiva igjen?
Stianrjak
Posts: 2
Joined: 15 Sep 2017 10:55
MC: Honda nsr 125 1998

Re: Honda nsr 125 risting og dårlig topp drag

Post by Stianrjak »

inunf wrote:Hvis det rister så ille som du beskriver er det garantert ikke eksosventilen. En eksosventil som ikke åpner vil bare kjennes ut som at motoren er daff, det vil ikke påvirke vibrasjoner.

Hvordan gikk du frem for å skifte rådelager og veivlager? Veiva må vel deles for å bytte rådelageret, hvordan gjorde du det da du presset sammen veiva igjen?
Det er gjort riktig fordi dette er andre gangen vi har tatt den opp og før dette har det ikke vært noe vibrering i det hele tatt. Dette er noe som har kommet ut av det blå etter at vi byttet simringen på balance akslingen, fordi den hadde blitt ødelagt tidligere av at den ikke var satt på plass riktig. Jeg er 99% sikker på at alt ble satt sammen riktig av clutch og svinghjul men kan det ha noe med at det ikke er festet ordentlig som ville laget sånn risting? Noen har sagt at det kan være foringer i motorfestene som er slitte?!? Eller at motorfestene har løsnet litt? Jeg vet ærlig ikke for den har stått stille i 2 uker også fiksa vi det og der var den ristingen.
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Honda nsr 125 risting og dårlig topp drag

Post by inunf »

Honda NSR er jo kjent for å knekke motorfester. Sjekk for sprekker i rammen rundt motorfestene. Jeg måtte bytte ramme på NSRen jeg hadde pga dette.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply