Senking av YZF r125

Prat om lett MC.
Post Reply
Nuca
Posts: 2
Joined: 01 Mar 2015 17:55
MC: Jeg er ei jente på 16 år, eier av en Yamaha Dragstar 125cc.

Senking av YZF r125

Post by Nuca »

Hei!

Jeg er ei 16 år gammel jente og er omtrent 164 cm høy. Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Yamaha YZF r125. Var og så på en igår, men jeg rakk bare så vidt nedi med begge beina. Målte avstand fra helen til bakken til 15cm/150mm. Derfor lurer jeg på mulighetene for senking. Jeg har hørt at den kun kan senkes et par cm, men har funnet et senkesett på ebay som kan senke den 60mm. Hvor mye kan den egentlig senkes? For det første vil jeg ikke ødelegge kjøreegenskapene. For det andre; er 60 mm nok? Skal helen være i bakken, eller holder det med den fremre delen av foten? På oppkjøringa kjørte jeg opp på en Yamaha NSR 125, og det gikk fint. Setehøyden på denne var 800mm. Setehøyden på en YZF er 825mm, så i prinsippet bør den passe selv om den kun senkes 25 mm...?

Er det eventuelt noen som har en Yamaha YZF r125 som allerede er senket, eller kjenner noen som har dette? Hva er i så fall deres erfaring? :D
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Senking av YZF r125

Post by supermons »

Du trenger ikke ha helen i bakken, så lenge du klarer å balansere sykkelen. Så det blir litt personlig preferanse. Men husk også at du bør nå ned selv om sykkelen står på en liten hump eller hvis veien er ujevn.
Nuca
Posts: 2
Joined: 01 Mar 2015 17:55
MC: Jeg er ei jente på 16 år, eier av en Yamaha Dragstar 125cc.

Re: Senking av YZF r125

Post by Nuca »

supermons wrote:Du trenger ikke ha helen i bakken, så lenge du klarer å balansere sykkelen. Så det blir litt personlig preferanse. Men husk også at du bør nå ned selv om sykkelen står på en liten hump eller hvis veien er ujevn.
Ja, det har du rett i...
Post Reply