Aprilia RS, litt småtterier. Noen som har svar?

Prat om lett MC.
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

ChristR wrote:
TDK wrote:
ChristR wrote:Dette er garantisak!
Du tuller håper jeg? Jeg gidder ikke å levere inn sykkelen for stille opp tomgangen..... De får heller gjøre det på førstegangsservicen...
Det er tydeligvis noe anet galt, hvis den stopper på 1250rpm +/-
Nå holder den ikke helt 1250 da.... Ligger vel nærmere 1000....
Men uansett om det er en garantisak, gjelder jo uansett garantien når det er førstegangsservice.... Så om de tar det da eller nå er vel likegyldig....
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
haavard.ha
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2005 19:17
Location: Rogaland - Karmøy

Post by haavard.ha »

TDK wrote:
haavard.ha wrote:Det er jo lett å stille tomgangen selv også.
Nå er ikke jeg noen god mekaniker, og jeg gidder ikke å demontere kåpene og forgasseren bare for å stille tomgangen.... Er ikke noe stort problem at den stopper....
Du trenger ikke skru av kåpene engang. Se her:
http://img.photobucket.com/albums/v244/ ... omgang.jpg
Men vis det ikke er noe problem så er d jo sikkert like greit å la dem fikse det på førstegangsservicen som du sa.
2001 Aprilia RS 125
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

haavard.ha wrote:
TDK wrote:
haavard.ha wrote:Det er jo lett å stille tomgangen selv også.
Nå er ikke jeg noen god mekaniker, og jeg gidder ikke å demontere kåpene og forgasseren bare for å stille tomgangen.... Er ikke noe stort problem at den stopper....
Du trenger ikke skru av kåpene engang. Se her:
http://img.photobucket.com/albums/v244/ ... omgang.jpg
Men vis det ikke er noe problem så er d jo sikkert like greit å la dem fikse det på førstegangsservicen som du sa.
Å! Du er lur du! Da gjør jeg det :D TAKKTAKK!
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
haavard.ha
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2005 19:17
Location: Rogaland - Karmøy

Post by haavard.ha »

TDK wrote:
haavard.ha wrote:
TDK wrote: Nå er ikke jeg noen god mekaniker, og jeg gidder ikke å demontere kåpene og forgasseren bare for å stille tomgangen.... Er ikke noe stort problem at den stopper....
Du trenger ikke skru av kåpene engang. Se her:
http://img.photobucket.com/albums/v244/ ... omgang.jpg
Men vis det ikke er noe problem så er d jo sikkert like greit å la dem fikse det på førstegangsservicen som du sa.
Å! Du er lur du! Da gjør jeg det :D TAKKTAKK!
Bare hyggelig! :D
2001 Aprilia RS 125
lovebikes
Posts: 8
Joined: 28 Apr 2005 19:09

Post by lovebikes »

Jeg hadde vurdert å ta en service på den, det gjorde jeg på min på manda'n. og nå fungerer alt helt optimalt
Honda NSR 1999
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

ChristR wrote:
TDK wrote:
ChristR wrote:Dette er garantisak!
Du tuller håper jeg? Jeg gidder ikke å levere inn sykkelen for stille opp tomgangen..... De får heller gjøre det på førstegangsservicen...
Det er tydeligvis noe anet galt, hvis den stopper på 1250rpm +/-
det er fortsatt snakk om at den dauer på 1000 rpm ikke 1000 :wink:
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
User avatar
magnus
Posts: 26
Joined: 02 May 2005 12:31
MC: Honda CX500 1978 - under ombygging til cafe racer
Honda PA50 Camino S 1985 - brukssykkel
Location: Trondheim

Post by magnus »

ca(2) wrote:det er fortsatt snakk om at den dauer på 1000 rpm ikke 1000 :wink:
Hæ??? dauer på 1000, men ikke 1000?
Fred ut macere!
Honda CX 500 1978
User avatar
haavard.ha
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2005 19:17
Location: Rogaland - Karmøy

Post by haavard.ha »

Hehe, tror nok han mente at den dauer på 1000rpm, ikke på 1250rpm
2001 Aprilia RS 125
User avatar
ca(2)
Posts: 138
Joined: 29 Apr 2005 12:38

Post by ca(2) »

haavard.ha wrote:Hehe, tror nok han mente at den dauer på 1000rpm, ikke på 1250rpm
takk :oops:
Current: Aprilia Rs 125, 2005 modell
X-bike: Aprilia Rs 125, 2004 modell **kondemnert edition**

-Fjernet plombe i CDI og innsug-MPO1 FP anlegg-elektronisk eksosventil og 34 mm Dell'orto A.K.A Fulleffekt

-Dekktusj-Sotet vindskjerm -Røde ventilhetter-Røde neonlys over bakhjul
User avatar
Knoph
Posts: 7
Joined: 29 Apr 2005 17:28
Location: Ålgård

Post by Knoph »

Kriz wrote:er vel et problem på totaktere, min furia er også sånn, spes da den er varm dauer den lettere, den går med choke på da :lol:
Javelja... Min sviver gankse så fint! Selv etter at temparaturen har steget.

Tomgangen på NSR'en min var på ca. 1800 rpm, men den hadde jeg stillt litt opp fordi den daua hvis jeg gikk under :P
Før: '82 Yamaha DT50
'98 Honda NSR125

Nå: '05 Yamaha DTX125

"Jadå. 'an svivøøh den"
rmxråner
Posts: 178
Joined: 28 Apr 2005 12:11
Location: Negerland

Post by rmxrÃ¥ner »

det er vanlig at en totakter dør på tomgang. men den burde da gå vertfall 30-40 sek.
Å stille tomgangen er lett, bare å skru på den store skruen på forgasseren
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Skulle ut å stille tomgangen idag. Men det var 2 skruer som kunne være den som ble avbildet i instruksjonsboka. Det var en skrue med noen solstrålelignende saker ut på siden og en skrue med gjenger rundt.

Image

Hvilken skrue er den riktige?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
haavard.ha
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2005 19:17
Location: Rogaland - Karmøy

Post by haavard.ha »

Skrue 2 holder vel bare på plass en slange??
Mener at det er skrue 1.
2001 Aprilia RS 125
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

haavard.ha wrote:Skrue 2 holder vel bare på plass en slange??
Mener at det er skrue 1.
Det kan stemme det.... Takk...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Skrudde på skruen, og det var så godt som ingen reaksjon. (muligens 50rpm mer)

Etter å ha skrudd skruen en gang rundt gadd jeg ikke mer. Var jo ingen reaksjon.... Er det slik at man skal vri 3 ganger rundt for å få tomgangen opp 100 rpm, eller skrur jeg på feil skrue?
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Post Reply