MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 13 des 2017 10:14

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 04 apr 2017 17:42 
Offline
Moderator
Brukeravatar

Registrert: 31 mai 2010 01:03
Innlegg: 2064
MC: KTM 1290 Super Adventure, 2015.
Må nok ut med veiledende pris. Er ikke mye å prute på nye sykler, og ihvertfall ikke på en så rimelig en.

_________________
http://www.snikkeren-mc.no
https://www.facebook.com/SnikkerenMC
https://www.youtube.com/c/SnikkerenK


Toppen
   
Legg innLagt inn: 05 apr 2017 13:47 
Offline

Registrert: 01 jul 2008 20:17
Innlegg: 8
Da har jeg greid å oppdrive en ny CRF250L 2016 modell for 58000 kr, den er uten ABS og har vel litt svakere motor.
2017 modellen må jeg betale 69000 kr for.

Hva tenker dere andre, er det verdt å betale mer for 2017 modellen?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 05 apr 2017 17:12 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 26 jun 2009 15:11
Innlegg: 1346
MC: 2016 CRF1000D
Sted: Røyken
Tenker du kanskje burde prøvekjøre. På annen side er det vel ganske safe med tanke på å selge uten særlig tap hvis du finner den ikke passer.

Eneste er om du virkelig skal kjøre 2 stk på en slik? Motormessig bør man da opp i noe som har litt sterkere motor, men hvor MC fortsatt holder lav vekt. Da er det enten KTM 640 R eller nye 690 Enduro R som gjelder vil jeg tro.

Under budsjett: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=91762397 (ser bra ut og ikke allverdens km... men er jo tross alt noen år gml)

Ny, over budsjett: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=91585657 (140 kg bare !)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 05 apr 2017 17:35 
Offline

Registrert: 01 jul 2008 20:17
Innlegg: 8
RuneMC skrev:
Tenker du kanskje burde prøvekjøre. På annen side er det vel ganske safe med tanke på å selge uten særlig tap hvis du finner den ikke passer.

Eneste er om du virkelig skal kjøre 2 stk på en slik? Motormessig bør man da opp i noe som har litt sterkere motor, men hvor MC fortsatt holder lav vekt. Da er det enten KTM 640 R eller nye 690 Enduro R som gjelder vil jeg tro.

Under budsjett: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=91762397 (ser bra ut og ikke allverdens km... men er jo tross alt noen år gml)

Ny, over budsjett: https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=91585657 (140 kg bare !)


Heisann og takk for svar.
Det med å være to på sykkelen kommer kun til å skje en sjelden gang så jeg legger ikke så mye vekt på det.
Men er veldig i tvil på dette med 2016 VS 2017 modell, 11000 som skiller.
Hvor nyttig er abs'en, kan noen som har det uttale seg ?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 05 apr 2017 17:41 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 07 okt 2015 13:15
Innlegg: 1953
MC: 15' KTM 690 Duke R - Solgt 29.03.17
01' BMW F650 Dakar
Sted: Karmøy
Jeg syntes ABS er fint å ha, den fungerte skikkelig bra på KTMen jeg hadde. Du merker det nok ikke til hverdags, men det er den gangen du må bråbremse du kan være glad for ABS. På BMWen jeg har nå er det ikke ABS og må si det hadde vært fint å hatt, blir ofte billigere forsikring også vis du har ABS på sykkelen.

_________________
TKC 70 - 39500km


Toppen
   
Legg innLagt inn: 05 apr 2017 17:45 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 10 okt 2015 10:40
Innlegg: 2272
MC: Ducati ST4S -01
Sted: Sør-Trøndelag
Velger å fortsette å foreslå brukt F650GS, V-Strom 650, eller 640 Enduro/Adventure. Billige sykler, god kvalitet, nok motor til å ikke måtte gire konstant, samt nok til å kjøre med passasjer, og du får veltebøyler på alle tre skulle jeg mene :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 apr 2017 07:46 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 24 mar 2006 19:33
Innlegg: 4377
MC: Ymse
Sted: Kristiansund
Enig med han over, legger til Yamaha XT 660. Her er en grei en som er rett over det prisleiet du vurderer. En 250 har for lite motor og i alle fall for lite til å kjøre med passasjer.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 06 apr 2017 10:58 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 26 jun 2009 15:11
Innlegg: 1346
MC: 2016 CRF1000D
Sted: Røyken
V-Strom 650 er en kjempeflott brukssykkel godt bunndrag, høy pålitelighet og rimelig vedlikehold om du gjør det selv - men til vinterkjøring vil jeg si at den blir for (topp) tung. Her kan jeg uttale meg med noe tyngde siden det var min forrige MC. Derfor mine anbefalinger om de letteste.

Men alt er mulig hvis man kjører forsiktig nok. Ser det bare ikke som ideelt med tyngre MC...


Toppen
   
Legg innLagt inn: 04 okt 2017 17:39 
Offline

Registrert: 04 okt 2017 17:35
Innlegg: 4
KTM DUKE 390 er en fin sykkel å starte med dersom du skal kjøre på veien.
Den er enkel å manøvre i skarpere svinger og går greit.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner