Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Prat om moped & scooter.
Ceo
Posts: 4
Joined: 07 Jun 2008 15:06
MC: Yamaha Tzr 50 <3

Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Ceo »

Hei!

Kjøpt meg en ny Yamaha Tzr 50 replica 2008mod! :lol: :lol:
Noen råd / erfaring om trimming til denne? Hva bør jeg gjøre? Ikke aktuelt og ligge i 45km/t på veien xD det er jo faktisk livsfarlig!

Også vil jeg bare si HEI til alle her iom at jeg er ny ;)

-Co
User avatar
Maverick
Posts: 381
Joined: 23 Jun 2007 22:39
MC: 03' Honda NSR

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Maverick »

Velkommen ;-)
Effektpotte til sykkelen din er vel en grei start?
Image
- Honda NSR 2003
Ceo
Posts: 4
Joined: 07 Jun 2008 15:06
MC: Yamaha Tzr 50 <3

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Ceo »

Hvor bør jeg kjøpe det? ;P har penger, vil ha mest mulig ut av sykkelen.
User avatar
Maverick
Posts: 381
Joined: 23 Jun 2007 22:39
MC: 03' Honda NSR

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Maverick »

Effektanlegg får du på forskjellige nettsider som selger MC tilbehør.
Skal du ha mest mulig ut av sykkelen er det bare å peise på å kjøpe reeds, trimsylinder og alt det andre innen trim ;-)
Image
- Honda NSR 2003
Ceo
Posts: 4
Joined: 07 Jun 2008 15:06
MC: Yamaha Tzr 50 <3

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Ceo »

ok, takker for svarene ;)
Men har dere ikke litt mer detaljert? linker osv? eller et fullt oppsett!^^ har 0 peil på moped og timming, har en kompiss som er veldig flink til og mekke bil, og vi skal nok få til og trimme sykkelen om vi vet hva vi skal handle :P

Btw, hvor fort kan sykkelen min gå? går det ann og dra gira ut litt lenger? synes det fort kan bli litt mye turtall i 90-100 kmt
Capa
Posts: 205
Joined: 19 Feb 2008 15:19
MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Capa »

Hallo!
Titta på http://www.mc-deler.no og de har vel trimdeler til sykkelen din.
Bra butikk, pluss at de liksom har det meste annet og.
Ellers så har http://www.speedoptions.no også en del ting. Bare å sjekke. ;-)
Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
Kelso
Posts: 404
Joined: 13 Dec 2007 23:08
MC: 04'Aprilia RS125 - Manuel poggiali

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Kelso »

Ceo
Posts: 4
Joined: 07 Jun 2008 15:06
MC: Yamaha Tzr 50 <3

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Ceo »

takk kelso, det blir 10 lapper ca. det er verdt det om jeg kan få den over 110? elns da jeg kan ligge på et greit turtall i 80?
Hørt også at det kan bli mye tull om den trimmes feil, eller "halvtrimmet" men det skulle vell ikke være noe problem med et slikt oppsett som du viser til der kelso? =)
Skal se litt mer på det.

Har ikkeno kamera atm, men skal fikse i løpet av uka ;D
Kelso
Posts: 404
Joined: 13 Dec 2007 23:08
MC: 04'Aprilia RS125 - Manuel poggiali

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Kelso »

Bare hyggelig ;D
Med dette oppsettet, skal du klare og pelle de fleste orginale lett sykkelene ute om kring, med en toppfart på over 120 km/t
tzr@live.no
Posts: 4
Joined: 09 Jun 2008 12:14
MC: Yamaha tzr. med dr(trimsylinder 75ccm), 21 delorto,kundo veiv, ninja efektanlegg, trimclutsj, trimmreed, 24 gasser innsug osv....

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by tzr@live.no »

velkomen på forumet. (er også ny her idag)
har 03 mod tzr selv, men den er litt aneledes en din ;)
det som er med tzr`ene fra 07 og oppover er at de har turtallsperre. det nytter ikke og kjøpe trimcoil som "kelso" sier.
Men du må bore cdi boksen. eller klippe en ledning som går til cdi.(muligens lage bryter på den så du har turtallsperre i tilfelle purk?)
Den sperrer bare fra 2 eller 3 giret og opp.

vist du vil ha en sykkel som du ikke vil drege så langt på turltall så anbefaler jeg DR trimsylinder. den tåler enormt mye og er et sykt bunndrag i.(1600kr) og fjerne plomba i eksoen eller efekt anlegg. er også veldig viktig at du setter på støre gasser eller dyser opp org gassern.
det er samme syl som jeg har på min å den går som bare F..
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Moses »

Ceo wrote:ok, takker for svarene ;)
Men har dere ikke litt mer detaljert? linker osv? eller et fullt oppsett!^^ har 0 peil på moped og timming, har en kompiss som er veldig flink til og mekke bil, og vi skal nok få til og trimme sykkelen om vi vet hva vi skal handle :P

Btw, hvor fort kan sykkelen min gå? går det ann og dra gira ut litt lenger? synes det fort kan bli litt mye turtall i 90-100 kmt
Sykkelen din klarer (atm) 53 på 8000 rpm. Du kan få 10 km økning hvis du trimmer den. Du kan klare 80km/t på 12.000 rpm også (!!!)
Jeg har fjernet 5 ulike sperrer på sykkelen min, men fremdeles går den ikke noe fortere :(
Image
tzrtzr
Posts: 6
Joined: 06 Jul 2008 10:32
MC: fåreløping en orginal yamaha tzr50

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by tzrtzr »

Har selv en orginal tzr08. hvor mange rpm ligger cdisperren på? jeg har hatt min i 65 (9500rpm), dette i slak nedoverbakke. mine planer er å ta plomben (men det er så jææævlig med sveis på skruene :S:( ) så blir det kanskje trim efterhvert 8)
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by R6-freak »

Vil dere ha fart så kjøp lett sykkel da. En moped er ikke laget for å kjøre i 120!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
huskeyman
Posts: 182
Joined: 23 Oct 2007 16:53
MC: Yamaha Yzf R125 i svart :D Og en Suzuki Tsx 50

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by huskeyman »

Enig der !!
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Re: Ny Yamaha tzr 50 08<3 Hjelp

Post by Evje »

R6-freak wrote:Vil dere ha fart så kjøp lett sykkel da. En moped er ikke laget for å kjøre i 120!
Det vet man ikke før man har prøvd det selv. ;)

Hadde en moped som jeg fikk i rundt 120 i gode nedoverbakker, og 110-115 på sletta. Bremsene klarte seg veldig fint. :)
Pfft. Dopplerveiva er oppskrytt. Toppen av råden knekker lett når du skal montere veiva. Ang de andre delene får du trimdeler som leverer mer effekt og kvalitet. Det er dessuten vanskelig å si hva som er best. Nesten ingen har prøvd såpass mye at de kan fortelle hva som er best. Derfor sier jeg ikke at jeg vet hva som er best, men jeg vet om deler som er bedre enn de du har plukket fram. :)

Ang trimming så kan du ta ut plomberingene eller kjøpe effektanlegg først. Det er bare noe tull å gå rett på sak når du har lite erfaring med å kjøre i fart på over 100 km/t. Med rimelig heftig trim kan du fint få mopeden i over 120, til og med over 130. Enkelte når oppmot 140. Profesjonelle får enda noen km/t på fartsviseren. Ta plomberingene og drev sykkelen tyngre, så klarer du fint 80-85. Bli vandt til å holde den farta, og så kan du seinere se om du ønsker å trimme mopeden ytterligere. Bare ikke kjør i 60, og så trimmer du mopeden til den gjør det dobbelte. Da er det lett å kjøre ut i skauen når du gir kjører gjennom en sving. Lær deg å kjøre mopeden, og beregne fart før du trimmer mopeden noe særlig. Når du klarer å håndtere mopeden kan du heller vurdere å trimme den mer, men ta et skritt om gangen. Dessuten er det bare noe tull å skammtrimme en moped når du er helt grønn. For det første må alt monteres og instilles, dette tar tid og vil koste veldig mye penger hos et verksted. Dessuten krever det også vedlikehold, og ting går fort i stykker. Klarer du ikke å skru, eller har råd til å holde det ved like er det bare noe tull å bruke 10 000 på trim. Etter å ha hatt to mopeder og skrudd i 1000-2000 timer, og kjørt mange 1000 km på moped har i allefall jeg kommet frem til noen ting. Et par av de er: ta et skritt om gangen både når det gjelder trimming og øking av fart, ikke kjøp trim og bruk penger på trim framfor å holde mopeden vedlike. Ikke trim mopeden med mindre du selv kan klare å skru og fikse på mopeden. Ikke bruk opp et nasjonalbudsjett på mopeden/trimming, du skal vel ha bil seinere?

Det høres også ganske teit ut, men veldig mange mopedister med trimmede mopeder gir bånn hyl overalt. Ikke gjør det. Jeg sier ikke at du må følge fartsgrensene, men kjør forsvarlig. Om du kjører 70 i 60-sona gjør ikke det nødvendigvis noe. Og ta det rolig i svingene, og i tett trafikk. Vær også synlig i trafikken, og vik gjerne for trailere, lastebiler, busser og andre store kjøretøy. De tenker ikke så mye på at kjøretøyet veier flere hundre ganger mer enn mopeden. Du er en ung mopedist, og det er mye du ikke vet, så ikke tro at du er erfaren. Du vet ingenting, derfor tar du det også litt easy. ;)
Hei
Post Reply