Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Prat om moped & scooter.
Post Reply
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by drivingnirvana »

Vet at den har blitt nevnt her men fant ikke så mye informasjon om den. Den selges nå i Drammen til 8.500 kr. og jeg skal nok ha en slik bare for gøy. Sesongen er jo over sånn ca. i morgen :-k Er de verdt kronene? Forhandlern sier at de selges for opp til 15.000 kr. andre steder så det frister litt mer, men stemmer det han sier?
Hei du
keytown
Posts: 1
Joined: 02 Nov 2007 20:01
MC: monkeybike 50CCM
har borret opp innsug, og skal sette på kort effekt potte og powerfilter :D

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by keytown »

jeg kjøpte min monkeybike nå i sommer, og det er veldig fornøyd med kjøpet mitt jeg .....
har du ????
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by drivingnirvana »

Heisann! Nå har jeg kjørt i min en stund. Jeg er kjempefornøyd bortsett fra et par irriterende ting:

- Den mangler krefter som F. Sliter HEFTIG i den minste oppoverbakken.

- 1. giret er altfor kort. Når man skal svinge med en gang etter et lyskryss er det fare for at bakhjula låser seg om man prøver å gire til andre. Det er litt dumt at de ikke kunne laget de girene litt lenger.

- Min vil ikke sette seg i frigir på kommando. Den gjør det av seg selv noen ganger og det er slitsomt å 1) holde clutchen inne konstant ved stopp og 2) hver gang jeg stopper må jeg trille litt og se om den er i fri eller i gir - også slitsomt. Det er irriterende. Jeg kjøpte min privat (men helt ny) for 7.500 kr. og det var kanskje dumt. I tillegg til girproblemet lekker den litt bensin, men jeg tror det er meningen å kutte bensintilførselen hver gang man parkerer?


Det er bare helt utrolig rått med oppmerksomheten. Senest i natt fikk jeg thumbs up av to gutter som satt på en rød R-sykkel når jeg stod ved dem på rødt. Herlig. En annen biker skulle krysse gata, så meg kommende, gav meg plass og vinket. Sånn oppmerksomhet tror jeg ikke du får av mange andre sykler :) Jeg må gjøre noe med 50cc'en. Fikse den først, så gi den 1000 km. servicen den skal ha snart og tyne alt 50cc'en klarer av krefter, det er nærmest farlig i oppoverbakker da folk bak meg blir så jævla aggressive :evil:
Hei du
drivingnirvana
Posts: 152
Joined: 28 Aug 2007 00:02
Location: Oslo

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by drivingnirvana »

PS legger ved et bilde:


Image

Den slutter aldri å få meg til å glise :D
Hei du
nickleus
Posts: 6
Joined: 15 Aug 2008 17:11
MC: honda monkey skyteam ST50-8

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by nickleus »

>men jeg tror det er meningen å kutte bensintilførselen hver gang man parkerer?
ja, det står det i håndboka

sliter med de samme tingene. neutral-lyset gikk første gangen jeg skrudde den på =) men jeg tror det går an å få kjøpt nytt på biltema eller noe.
ja, masse oppmerksomhet her også =) alle ler, men synes den er bare så kul =)
oppoverbakker er ikke noe gøy, men importøren sa til meg at den er treig i begynnelsen, men etter 1000 km vil den kjøre bedre. skyldes sikkert bare innkjøringsfasen... håper jeg...
kjøpt min splitter ny og ubrukt for NOK 5900 i drammen. høres ut som at jeg fikk en kjempe deal =) uken etter var prisen gått opp med NOK 1000!
her er bildene mine:
http://www.flickr.com/photos/nickleus/s ... 011322893/

ting jeg lurer på:
1. 2 slanger bare hang og slang, skal ikke de kobles noe sted?

Image
2. det er en elektrisk ledning som ikke er koblet noe sted heller:

Image
(mouseover bildet i flickr for å se notatet)
3. er det meningen at sykkelen vingler så mye når jeg kjører på veien (er litt skummelt av og til og jeg tør ikke kjøre med én hånd bare)
Image
Nick
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by supermons »

Må innrømme at det vekker et lite smil når jeg ser de syklene der langs veien ja :)

Ser morsomme ut :)
nickleus
Posts: 6
Joined: 15 Aug 2008 17:11
MC: honda monkey skyteam ST50-8

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by nickleus »

her er en helmet cam video snutt jeg filmet på vei hjem fra jobben her om dagen:
http://www.flickr.com/photos/nickleus/2838607085/
Monkeybiker!
Posts: 1
Joined: 17 Sep 2008 15:41
MC: Jincheng Monkey Bike 04 modell

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by Monkeybiker! »

Heisann! Har noen små problemer jeg også. Men det skal det jo alltid være da : ) Jeg hr kjørt min monkey 3800km tror jeg... og min drar faktisk i oppover bakker :)
Min vekt er på 45kg max, og viss du kjører med lite olje og bensin drar den noe sinnsykt ^^, Den drar max etter 1600km vil jeg si. Toppfart anyone? har hatt den i 90 km/t
Kjører kjappere enn normale mopeder som ikke er trimma. Sier bare go for it! kommer ikke til å angre :) jeg kjøpte min for 4 år siden...

http://bildr.no/view/256211

Image


Men ikke kjøp den for 15.000
Sjekk http://www.crash.no

der har di dem til 8 tusen tror jeg = D
nickleus
Posts: 6
Joined: 15 Aug 2008 17:11
MC: honda monkey skyteam ST50-8

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by nickleus »

nickleus wrote: oppoverbakker er ikke noe gøy, men importøren sa til meg at den er treig i begynnelsen, men etter 1000 km vil den kjøre bedre. skyldes sikkert bare innkjøringsfasen... håper jeg...

3. er det meningen at sykkelen vingler så mye når jeg kjører på veien (er litt skummelt av og til og jeg tør ikke kjøre med én hånd bare)
Image
Nick Humphrey
jeg fant ut, det var faktisk et skolebarn som fortalte meg, at jeg hadde for lite luft i dekkene. jeg kjørte til en bensinstasjon og så at dekkene hadde bare 10 psi i seg når de egentlig skulle ha 36! nå er sykkelen mye stødigere og jeg kan kjøre ca 10 km/t fortere enn før! jeg kan til og med kjøre i 4. gir opp asker-bakken fra hvalstad til skaugum! wooohooo! jeg bare antok at sykkelen kom levert med nok luft i dekkene, men nei, så sjekk det først før du kjører. i og med at jeg hadde kjørt over 200 km med lite luft så var den ene tuten i bakdekket dratt nesten inn i hjulet så jeg måtte slippe ut all luft først og så bruke tang for å dra den ut så jeg kunne fylle dekket med luft.
Monkey
Posts: 1
Joined: 05 Nov 2008 12:20
MC: Skyteam Monkeybike

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by Monkey »

Jeg har en lik monkeybike. Og lurer på noe angående oljeskift.. Har bare funnet et sted man kan fylle på olje, men står at dette er girolje.. Hvor er det jeg fyller på motorolje?
Takker for svar!
qystein
Posts: 1
Joined: 29 Aug 2009 20:09
MC: Skyteam Monkeybike

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by qystein »

tråden fortsatt aktiv? Har endel svar til dere isåfall...
User avatar
noekult
Posts: 26
Joined: 21 May 2009 17:37
MC: [driver og tar lappen]

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by noekult »

Ja, har hatt Monkey før og entusiasmen må fortsette og leve!!
kombajeee93
Posts: 2
Joined: 28 Jul 2011 02:54
MC: har ikke noen sykkel men er heftig fan av monkeybike, smiler hver gang jeg ser en på veien og vil ha en :)

Re: Skyteam Monkeybike 50cc :-)

Post by kombajeee93 »

bare lurer på hva de forskjellige bedriftene som forhandler monkeybike heter?? finner ingen så bare lurer på om noen gidder og skrive noen fine noen ned ;-)
Post Reply