Anbefaling - Hvordan lage en god tråd på MC-forumet

Prat om moped & scooter.
Locked
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Anbefaling - Hvordan lage en god tråd på MC-forumet

Post by Winalot »

Hei alle sammen!

Vi har fått inn noen tilbakemeldinger på en del uoversiktlige og tildels dårlige emner her inne på forumene. Derfor tar vi dette til etterretning og lager en liten guide til hvordan en i grove trekk kan lage en tråd som alle kan få god nytte av. Det første vi kan ta for oss er hvordan å lage en god overskrift, da dette har flere problemer med. En god overskift er ikke "hva sjer", "Honda NSR" eller "hjelp!!!!!!". Dette gir ikke et forum som er oversiktlig og greit for andre, og jeg er overbevist om at dette er negativt for responsen til akkurat ditt tema. Gode overskifter kan være:

- "Dårlig stabilitet i høy fart - årsak?"
- "Hvilket dekkdimensjoner har min Aprilia RS?"
- "Hvordan lufte bremsene på min Honda NSR?"

Etter at overskiften har blitt satt inn, er ikke minst selve teksten viktig for hvordan tråden utvikler seg videre. Hvis du har et problem med sykkelen er det viktig at du gir generell informasjon om sykkelen. Merke, modell, årsmodell er minstekravet for at noen skal kunne hjelpe deg. Selve problemet bør deretter beskrives med størst mulig nøyaktighet, slik at alle forstår hva som er galt og eventuelle symptomer. Husk at noen av våre medlemmer er mekanikere eller hobbymekanikere og kan ofte hjelpe deg bare med beskrivelsen alene!

Til slutt er det viktig å huske på at en god tone gjør at folk ønsker å hjelpe deg. Er tråden din positivt ladet, er det mye mer respons å hente blant medlemmene. Hvis tråden starter, eller utvikler seg i brudd med forumreglene, er det veldig viktig å rapportere dette inn ved å trykke på utropstegnet nede til høyre i innlegget. Dette gir oss moderatorer beskjed om hvilket innlegg det gjelder og hva som er problemet.

Så lenge en følger denne prosedyren er det bare å fyre løs, det er derfor vi har dette forumet :) Hvis det er noen spørsmål om noe som helst, er det bare å kontakte oss i ledelsen.


Lykke til! :D

Winalot
Image
Locked