MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 15 des 2017 22:42

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 20 aug 2016 21:50 
Offline

Registrert: 20 aug 2016 21:35
Innlegg: 4
MC: Honda VF 1100 C
Peugeot Jet force 50 TSDI
Hei folkens

Har vært "uheldig" og fått en peugeot jet force i garasjen :D . Den vil ikke starte og det ligger inne en del feilkoder. Startsperredioden blinker når jeg prøver å starte den. Kan vel tyde på at det er problemer med startsperra. Det som er litt rart er at den går på startgass.
Tenkte først å få slukket denne startsperrelampa. Må prøve å reprogrammere nøklene. I manualen står det "Check that the diagnostic jumper i fitted". Noen som har vært borti dette tidligere? Står ingen steder i manualen hvor denne jumperen skal stå.

Mvh Roger


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 aug 2016 10:08 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 26 jun 2009 15:11
Innlegg: 1348
MC: 2016 CRF1000D
Sted: Røyken
Ikke vært borti, men google fant
https://www.manualscat.com/no/peugeot-jetforce-manual
"Page 41/43" viser lokasjonen (nr 13, i et område nær baksete og batteri)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 aug 2016 10:36 
Offline

Registrert: 20 aug 2016 21:35
Innlegg: 4
MC: Honda VF 1100 C
Peugeot Jet force 50 TSDI
RuneMC skrev:
Ikke vært borti, men google fant
https://www.manualscat.com/no/peugeot-jetforce-manual
"Page 41/43" viser lokasjonen (nr 13, i et område nær baksete og batteri)


Takk for svaret.
Har funnet diagnosekontakten. På side 11 i manualen vises bilde av "jumperen" rett under pos 12 der den står i diagnosekontakten. Men viser ikke hvor i kontakten jumperen skal stå. Ikke bare å prøve seg fram heller.
Er nok mange av disse peugeotene som har blitt vraket pga problemer med startsperra. Koster flere tusen å få fikset dette på verkstedet.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 22 aug 2016 11:29 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 11 nov 2015 13:57
Innlegg: 74
MC: Suzuki DL1000AL5 og DRZ400S
Sted: Trondheim
rogeroalfonso skrev:
...Startsperredioden blinker når jeg prøver å starte den. Kan vel tyde på at det er problemer med startsperra. Det som er litt rart er at den går på startgass...

Hmmm...
Hvis du med startsperre mener innretningen som skal forhindre at noen stikker av med kjøretøyet uten riktig nøkkel, så kan jo den godt være rigget slik at den kutter drivstofftilførselen...
- og da er det jo ikke rart at den går på startgass :-k
Spennende å høre hva du finner ut


Toppen
   
Legg innLagt inn: 22 aug 2016 13:13 
Offline

Registrert: 20 aug 2016 21:35
Innlegg: 4
MC: Honda VF 1100 C
Peugeot Jet force 50 TSDI
Kikken skrev:
rogeroalfonso skrev:
...Startsperredioden blinker når jeg prøver å starte den. Kan vel tyde på at det er problemer med startsperra. Det som er litt rart er at den går på startgass...

Hmmm...
Hvis du med startsperre mener innretningen som skal forhindre at noen stikker av med kjøretøyet uten riktig nøkkel, så kan jo den godt være rigget slik at den kutter drivstofftilførselen...
- og da er det jo ikke rart at den går på startgass :-k
Spennende å høre hva du finner ut


Ja kan være slik at injektoren ikke får spenning hvis ikke startsperra blir aktivert. Litt vanskelig å måle om den får spenning.
Har sendt startsperremodulen og den eneste nøkkelen jeg fikk med sykkelen, til en kar i England. Han sier at kodingen stemmer mellom nøkkel og startsperremodulen. Får han til å endre kode og fikse en masternøkkel. Så skal det bare være og programmere nøklene på nytt. Men så var det den "jumperen" da. Får prøve uten jumperen først så får jeg se hva som skjer. Kan også være antenna til startsperra som det er feil på. Må bare prøve meg fram.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 sep 2016 20:06 
Offline

Registrert: 20 aug 2016 21:35
Innlegg: 4
MC: Honda VF 1100 C
Peugeot Jet force 50 TSDI
rogeroalfonso skrev:
Kikken skrev:
rogeroalfonso skrev:
...Startsperredioden blinker når jeg prøver å starte den. Kan vel tyde på at det er problemer med startsperra. Det som er litt rart er at den går på startgass...

Hmmm...
Hvis du med startsperre mener innretningen som skal forhindre at noen stikker av med kjøretøyet uten riktig nøkkel, så kan jo den godt være rigget slik at den kutter drivstofftilførselen...
- og da er det jo ikke rart at den går på startgass :-k
Spennende å høre hva du finner ut


Ja kan være slik at injektoren ikke får spenning hvis ikke startsperra blir aktivert. Litt vanskelig å måle om den får spenning.
Har sendt startsperremodulen og den eneste nøkkelen jeg fikk med sykkelen, til en kar i England. Han sier at kodingen stemmer mellom nøkkel og startsperremodulen. Får han til å endre kode og fikse en masternøkkel. Så skal det bare være og programmere nøklene på nytt. Men så var det den "jumperen" da. Får prøve uten jumperen først så får jeg se hva som skjer. Kan også være antenna til startsperra som det er feil på. Må bare prøve meg fram.


Fått den nye master nøkkelen fra England så nå er problemet med startsperra borte. Har delvis hatt start på motoren men er nok flere ting som er galt. Skal lese av feilkoder og tette en bensinlekkasje så får vi se :-)


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 6 innlegg ] 

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner