TZR kveler seg

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Dipco
Posts: 5
Joined: 12 Jul 2016 16:39
MC: Yamaha TZR 04 mod

TZR kveler seg

Post by Dipco »

Hei! Jeg fant ut i går at jeg har trimpotte på sykkelen, mest sannsynlig Leovince X-Fight. Så i dag skulle jeg ta ut plomba og bytte dyse. Jeg fant ikke noe plombe i potta så prøvde og sette på 125, 120 og 115 dyse, men etter 5 meter døde den ut. Etter jeg satt i orginaldysa igjen (80) så gikk den bra igjen, men like sakte som vanlig. Kan noen gi tips til hva som kan være problemet? Det var jo ikke noe plombe i potta så da skal det jo bare være og skifte dyse.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: TZR kveler seg

Post by freddy123 »

Visst den dør ut så druknet den i bensin og da er det nok plombering i potta de allikevel serru [emoji1]

Kjøp et billig eff.anlegg på finn.no foreksempel koster jo nesten ikke noe [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dipco
Posts: 5
Joined: 12 Jul 2016 16:39
MC: Yamaha TZR 04 mod

Re: TZR kveler seg

Post by Dipco »

Jeg er 100% sikker på at det ikke er noe plombe i den. Den skal ligge i svanehalsen og det var det åpent hele veien
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: TZR kveler seg

Post by mekkern »

Da er det nok noe mer plombering på sykkelen...
sjekk utblåset på sylindren.
CDI sperra må vel også fjærnes?
og dreves om?
Dipco
Posts: 5
Joined: 12 Jul 2016 16:39
MC: Yamaha TZR 04 mod

Re: TZR kveler seg

Post by Dipco »

Er ikke cdi sperre på tzr før 07. Hva er utblåset? Dreva er fortsatt originale 11-47. Tror også det er en plombe til,men er jo ikke noe i svanehalsen og på Leovince er det ikke i lyddemperen. Kan det være i selve potta liksom, i midten?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: TZR kveler seg

Post by mekkern »

Skru eksosrøret av sylinderen og sjekk Hullene ut av sylinderen og inn i "røret".
Post Reply