Scootern starter og går, men stopper plutselig! Kondens?

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Raki
Posts: 5
Joined: 12 Apr 2011 13:45

Scootern starter og går, men stopper plutselig! Kondens?

Post by Raki »

Når scootern kommer opp i fart mister den liksom "futten" selv om jeg har maks gass også stopper den bare. Idag toppa det seg og den stoppa hver femte meter og til slutt måtte jeg gi opp. Så går det bra igjen etter en liten pause, men ikke lenge. Kan det være kondens? Hva gjør jeg da? (Har sett kondensfjerner nevnt på forumet her, men jeg trenger detaljer..)

Det er forøvrig en CPI Oliver som nettopp har skifta reim og batteri, så det kan ikke være noe veldig feil inni den for da hadde de sett det på verkstedet.
BraverYoshi
Posts: 2
Joined: 31 May 2011 22:20
MC: Yamaha Jog R

Re: Scootern starter og går, men stopper plutselig! Kondens?

Post by BraverYoshi »

hei, jeg hadde samme problem da det var veldig kalt ute, det jeg gjorde var å skru ut tennpluggen og sjekke om den var fin og kicka 2-3 ganger før jeg skrudde inn tennpluggen igjen og da funket den, prøv det, funket hos meg.

det du også kan gjøre er å renske forgasseren, kan hende det er vann eller no rusk i den.

om ikke det funker så kan du gå inn på nermeste bensinstasjon å kjøpe kondensfjerner, det står beskrivelse på flaska, eller så kan du spør de i kassa.
User avatar
menton
Posts: 4
Joined: 10 Jul 2011 02:11
MC: QINGQI 125cc Scooter 2010 mod.
Type: QM125T-10H
Location: Trondheim

Re: Scootern starter og går, men stopper plutselig! Kondens?

Post by menton »

jeg hadde samme problemet og det var vann i bensin sammt luftfillteret. Fikk ordnet det så ble den bra, det var en Qingqi og jeg er ikke den eneste såm har hatt dette problemet.
Post Reply