Trimming av TZR

Prat om moped & scooter.
Post Reply
joakimn
Posts: 14
Joined: 23 Mar 2011 15:09
MC: Yamaha TZR Rossi 2008 model

Trimming av TZR

Post by joakimn »

Hei. Jeg kjøpte meg her i sommer en Yamaha TZR 2008 model. Da jeg kjøpte den sto det på effektanlegg(V6), 90cc sylinder, 21mm forgasser. Men den gikk så elendig fra 1000 rpm til 6000 rpm. Menn etter ca 4 sekunder lå jeg i ca 50 km/t i førstegiret. Så jeg lurte på om jeg ville fått et bedre bunndrag hvis jeg setter på en 26mm forgasser i stede for 21 mm?
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Triming av TZR

Post by Moses »

Du vil ikke få noe bedre bunndrag av å sette inn større forgasser. Hva mer er gjort av trim med sykkelen?
CDI? Reed? Innsug?
Image
joakimn
Posts: 14
Joined: 23 Mar 2011 15:09
MC: Yamaha TZR Rossi 2008 model

Re: Triming av TZR

Post by joakimn »

Borret i CdI boksen. Så hadde jeg større drev en orginalt, Å så tror jeg hadde på større reedrele.... Men hvordan kan jeg få den til å dra bra på girene så jeg kan kjøre ca en 70- 90 km/t i oppoverbakkene?
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Trimming av TZR

Post by Moses »

Ok. For reedventilen og innsuget må tas også. Regner med luftfilteret også er gjort.
Problemet er at du merker den slurer/jukser/går dårlig på lave turtall og at den KAN gå bedre, men føles som feilen ligger i bensinmengden?

I så fall er det ikke fordi det er for lite bensin som går inn, men rett og slett fordi det er for mye. Kanskje du kan endre på dysen for eksempel?
Image
joakimn
Posts: 14
Joined: 23 Mar 2011 15:09
MC: Yamaha TZR Rossi 2008 model

Re: Trimming av TZR

Post by joakimn »

Ok. skal prøve det. takk for hjelpen :)
FreddyYZF-R125Dude
Posts: 1102
Joined: 30 Mar 2009 13:18
MC: Yamaha TZR Rossi Replica Edition '08
Location: Melkeplassen... Rett ved Melkeveien :)

Re: Trimming av TZR

Post by FreddyYZF-R125Dude »

Prat om trimming kan taes på "verkstedet" siden her. Passer bedre inn der, står veldig mye om trimming, og en god tråd dere absolutt bør lese før dere begynner med trimming. :-)

http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=25&t=5902
bandit wrote:Det virker som om Freddy er en ekte mc entusiast, og jeg er sikker på at han kommer til å oppgradere til mer kubikk så snart anledningen byr seg. 8)
My blogg: http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=11917
Post Reply