Trenger hjelp med trimming av f-act og cpi popcorn!

Prat om moped & scooter.
Post Reply
utking
Posts: 1
Joined: 07 Jul 2010 19:31

Trenger hjelp med trimming av f-act og cpi popcorn!

Post by utking »

Hei alle sammen, jeg er da ny på dette forumet som dere sikkert ser , og nå trenger jeg litt hjelp! :p

Jeg har da en 2004 modell cpi popcorn, og en 2008 modell keeway f-act.

popcornet har stått i en garasje i 4 år uten å bli brukt, på slutten av brukstiden gikk den bare i 35 kmt uansett:p Men nå har jeg dratt den frem fra støvet for å gi den en totaloverhaling, jeg har skrudd ut motoren med giroverførings og bakhjulet. Og hatt alt dette i fra hverandre for rengjøring og vedlikehold, så langt ser alt greit ut. Så at starterclutchen mangler di små rullene som skal sitte inni, kan det være derfor El starten ikke har fungert?

Uansett, jeg har nå bestilt et 70cc sett til den, fått tak i effektanlegg, ny cdi, nytt luftfilter, vakumboks (fikk den gratis) og nytt innsug med 2 nipler i aluminium.
Når jeg demonterte forgasseren så ser jeg at det står en 47,5 dyse i den, kan dette stemme? syns det var veldig lavt i forhold til hva jeg har sett andre har i :S

Så det jeg da lurte på er hvor stor dyse jeg burde bestille til den? holder det med 95?

Hehe har en del spørsmål her, så alle svar mottas med takk

Hvor mye vil jeg hente med å få tak i ny clutch? og hvor mye har det å si med ny variator?

Også på keewayen har jeg fått tak i effektanlegg, samt fjernet variatorring og satt i nye vekter, nå går den i 60 på sletta, burde den gått fortere? Effektanlegget er av den stygge svarte typen som ser ut som en original potte, denne er forøvrig ikke dyset opp, kan dette bli et problem?

Millioner takk for alle svar jeg får tilbake, dette setter jeg stor pris på!
sivertbu
Posts: 1
Joined: 18 Sep 2011 02:16
MC: Keeway Focus

Re: Trenger hjelp med trimming av f-act og cpi popcorn!

Post by sivertbu »

Keewayen må dyses opp, ellers kan du skjære motoren :p
Post Reply