Honda SFX 50 2002 fjerne plombering i Gianelli potte

Prat om moped & scooter.
Post Reply
jrh
Posts: 4
Joined: 28 Jun 2010 22:18
MC: Honda SFX 2003

Honda SFX 50 2002 fjerne plombering i Gianelli potte

Post by jrh »

Har en SFX fra 2002 der det eneste som er gjort er å fjerne begrensningene i variatoren samt skiftet til Gianelli GO potte (http://www.kgi.se/product-2523-1764.php)
Skal visst være en plombering i framrøret her, men jeg kan ikke se noe. Hvor sitter den, og hvordan fjerner jeg den? Bør jeg bytte dyse da?

Den går i ca 65, men jeg sliter hvis jeg ikke har medfart i oppoverbakker. I en bakke kan det være skikkelig håpløst å kommer over 40 før den bytter gir og drar på igjen. Dessuten synes jeg den bruker mye bensin (0,4-0,5)

Er det ting jeg kan gjøre/sjekke utover de normale trim-tipsene. Rense noe, justere noe, bytte vekter (til hvilke størrelser?) ?

Er ikke primært ute etter større fart, men mer effektivitet og aks.

På forhånd takk.
User avatar
Erlend10
Posts: 9
Joined: 20 Jul 2010 21:28
MC: MC ønskes kjøpt.

Re: Honda SFX 50 2002 fjerne plombering i Gianelli potte

Post by Erlend10 »

dette er ikke en trimpotte så den går like bra med uplombert orginalpotte :) what a money waste =D>
jrh
Posts: 4
Joined: 28 Jun 2010 22:18
MC: Honda SFX 2003

Re: Honda SFX 50 2002 fjerne plombering i Gianelli potte

Post by jrh »

Har du ikke noe mer konstruktivt å bidra med?

Så vidt jeg har lest er det ingen plombering i originalpotta på SFX.
Denne skal visstnok være litt bedre til tross for plombering og jeg trengte en erstatningspotte.

Forøvrig løste bakkeproblemene mine seg når jeg skiftet variator/ruller. Originalrullene var skikkelig slitt (11000km) og skled ikke som de skulle i variatoren.
User avatar
jaantoore
Posts: 117
Joined: 25 Feb 2010 21:59
MC: Aprilia RS 125, 03 SBK
Location: Eide på Nordmøre

Re: Honda SFX 50 2002 fjerne plombering i Gianelli potte

Post by jaantoore »

I slike godkjente effektanlegg bruker plomberingene som oftest være veldig synlig slik at de skal være enkel å ta av, men om du er usikker så kan du jo sende de en mail og spørre :)
Post Reply