Gammel Yamaha Enduro 50

Prat om moped & scooter.
Post Reply
pluggen
Posts: 2
Joined: 22 Jun 2010 22:09

Gammel Yamaha Enduro 50

Post by pluggen »

Hei, en kamerat av meg har akkrat kjøpt en gammel yamaha enduromoped. Siden det er veldig lite informasjon om de på internett lurer jeg på om det er noen som veit noen ting om de i det hele tatt :-k .
Er nok en DT av no slag, men det er enduroversjonen. Fordi det er bare gir oppover og den har turteller (som han fykern han kjøpte den av sa at bare enduroversjonen hadde). I vognkortet står det at det er en 82 modell, men det kan godt hende at den er noe eldre.
Noen som veit noe om de? Har den et annet navn enn bare yamaha enduro 50?
pluggen
Posts: 2
Joined: 22 Jun 2010 22:09

Re: Gammel Yamaha Enduro 50

Post by pluggen »

Ingen som vet noenting ?? :roll:
magnee_73
Posts: 1
Joined: 08 Aug 2010 20:03
MC: KTM 200 EXC 200 mod

Re: Gammel Yamaha Enduro 50

Post by magnee_73 »

Hei

Jeg kjørte disse når jeg vari MOPED TIDA:)'
SLik jeg husker heter de yamaha enduro, og er forløper til Yamaha DT, ( SE YamahaDT 83-84 modmed "lang" bensin tank )
Stemmer at de har 4 gir orginalt, men de er lette å trimme, få tak i en blokk fra Yamaha DT( 5 gir), bor opp orginal sylinder maks, 44,5mm hvis jeg ikke husker feil..., ( 2 porter for bensin, ikke 4 som DT)og fil eksos utblås til størrre diameter, sett på større forgasser og ikke minst men veldig viktig, få tak i effekt eksos anlegg, ( Yamaha enduro til norske marked var redusert på effekten i eksosanlegg fra fabrikk, ned til ca 2,5 hk) Cylindertopp org. var med høyt komp trykk, og populærer til DT for å øke effekt. Hadde en 2-3 slike mopeder og tunet de konstant, med masse morro, ikke noe problem med disse tips å få til 100km/h med fin akselrasjon. Enda mer morro, få tak en DT 80 ccm motor og trim den. Er den mopen du snakker om fin i orginal stand, ville jeg tatt vare på den slik, de begynner å bli sjeldene nå, Lurer du på noe annet bare spør, Lykke til
Post Reply